Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2020

Η «διαστημική» καρέκλα!

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Μπορεί να παλεύει, εδώ και 20 χρόνια, να κατασκευάσει τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μπορεί η Πελοπόννησος να έχει μείνει ακόμα στην εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη, αλλά ο ΟΣΕ έχει 9.000 ευρώ για να αποκτήσει ένα κάθισμα μηχανοδηγού!

Το ποσό αυτό είναι ακριβές, αφού ο οργανισμός διενήργησε ανοιχτό διαγωνισμό με θέμα «κάθισμα μηχανοδηγού πλήρες», με προϋπολογισμό δαπάνης 9.040,0 ευρώ. Πιθανόν ο ΟΣΕ μπέρδεψε τις αμαξοστοιχίες InterCity με το κόκπιτ ενός μαχητικού F-16. Μάλλον στον οργανισμό διέφυγε ότι οι αμαξοστοιχίες δεν μπορούν να υπερβούν, στην καλύτερη περίπτωση, τα 160 χλμ. την ώρα, όταν ένα μαχητικό αεροσκάφος, για να απογειωθεί, κινείται με ταχύτητα 375 χλμ. την ώρα.

Πέρα από το «ακριβοθώρητο» κάθισμα, ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν να αντιμετωπίσουν σωρεία προβλημάτων το 2012. Το πλάνο εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τυγχάνει συνεχών ενστάσεων από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Βασική αιτία αποτελεί η μεταβίβαση τροχαίου υλικού και ακινήτων μεταξύ του ομίλου ΟΣΕ και του Δημοσίου, αλλά και η διαγραφή χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ. Η Ε.Ε. θεωρεί τις ενέργειες αυτές «παράνομες κρατικές ενισχύσεις», με αποτέλεσμα η περίπτωση της σιδηροδρομικής εταιρίας να θυμίζει κρατική Ολυμπιακή.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το σχέδιο εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στηρίζεται αποκλειστικά σε μειώσεις προσωπικού και δαπανών, χωρίς να εξετάζει σε ικανοποιητικό βαθμό εάν η εταιρία έχει άλλα προβλήματα αποτελεσματικότητας που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Πάντως, χθες, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών συναντήθηκε με τον υπουργό Υποδομών Μάκη Βορίδη. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων εξέφρασαν στον υπουργό Υποδομών τη δυσαρέσκειά τους για το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας και τη μείωση των αποδοχών τους.

Παράλληλα, τάχθηκαν κατά της ιδιωτικοποίησης της επισκευαστικής βάσης του ΟΣΕ. Μάλιστα, υποσχέθηκαν στον κ. Βορίδη ότι θα του παραδώσουν οικονομοτεχνική μελέτη, η οποία θα καταδεικνύει τη βιωσιμότητα της συγκεκριμένης επιχειρησιακής λειτουργίας του οργανισμού. Για την επισκευαστική βάση του ΟΣΕ είχε αναπτυχθεί φημολογία ότι μπορεί να ενδιαφερόταν η γαλλική Alstom.

Φώτης Φωτεινός

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Οι αριστεροί δεν έχουν ιερό και όσιο!

Ενόχλησαν συριζαίους και Γιάνη τα στρατιωτικά, θρησκευτικά σύμβολα που προβλήθηκαν στη Βουλή Δείχνοντας γι' άλλη μια φορά ότι δεν έχουν ιερό και όσιο, όπως λέει...

Υπαίθριο νοσοκομείο εκστρατείας στήνουν στη Θεσσαλονίκη

Επιστρατεύονται αντίσκηνα και κοντέινερ για να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες νοσηλείας Στα όριά τους βρίσκονται τα νοσοκομεία στη Θεσσαλονίκη, λόγω της σφοδρότητας με την οποία...

Η ώρα των απολογιών για τους 12 απαγωγείς του Μιχάλη Λεμπιδάκη

Ο επιχειρηματίας στους δικαστές: «Γι’ αυτούς που έχουν μεταμεληθεί, δείξετε επιείκεια» Στην τελική ευθεία βρίσκεται η δίκη για την απαγωγή του 56χρονου επιχειρηματία Μιχάλη Λεμπιδάκη,...

Έκλεψαν τα παπούτσια και την ολυμπιακή δάδα του Τσαπατάκη

Θύμα διάρρηξης στο σπίτι του στη Θεσσαλονίκη έπεσε ο Ελληνας παραολυμπιονίκης της κολύμβησης Αντώνης Τσαπατάκης. Ο ίδιος, με ένα Instagram story του, αποκάλυψε πως...

«Ελλάδα 2021» και η οργάνωση της συλλογικής μνήμης

Η καθ' όλα θεμιτή πρωτοβουλία εκ μέρους της Πολιτείας για τη διοργάνωση επετειακών εκδηλώσεων με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 200 χρόνων από την Ελληνική...