Παρασκευή, 16 Απρίλιος 2021

Η «επανάσταση» στην Λυρική!

Η τελευταία φορά που παρουσιάστηκε επί ελληνικού εδάφους ήταν το 1978. Σήμερα, 35 χρόνια μετά, η Εθνική Λυρική Σκηνή ανεβάζει και πάλι τον «Σικελικό Εσπερινό» του Βέρντι, ένα από τα πιο απαιτητικά έργα του λυρικού ρεπερτορίου, σε μια παραγωγή που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις αντίστοιχες του εξωτερικού. Από τις 24 Ιανουαρίου η Λυρική, που δείχνει να έχει αφήσει για τα καλά πίσω της τις απεργίες διαρκείας των τεχνικών της -που οδήγησαν τον οργανισμό σε δεκάδες ακυρώσεις παραστάσεων, με απώλειες χιλιάδων ευρώ-, παρουσιάζει το επαναστατικό έργο του Βέρντι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Μια πεντάπρακτη όπερα, με μπαλέτο, που αντλεί την υπόθεσή της από το πραγματικό γεγονός της εξέγερσης του 1282 στην υπό γαλλική κατοχή Σικελία.

«Πρόκειται για έργο με ιδιαίτερες φωνητικές απαιτήσεις. Για αυτό και δεν παρουσιάζεται συχνά» είπε στη «δημοκρατία» ο διεθνούς φήμης μπάσος Δημήτρης Καβράκος, ο οποίος υποδύεται τον Σικελό Τζοβάνι Ντα Πρότσιντα.

«Ο ήρωάς μου ήταν ένα υπαρκτό πρόσωπο. Ηταν ένας γιατρός πολιτικός κρατούμενος, ο οποίος γύρισε στην πατρίδα του, τη Σικελία, όταν είχαν εισβάλει σε αυτήν οι Γάλλοι προκειμένου να παρακινήσει τους συμπατριώτες τους να απελευθερωθούν».

Μαζί του η Τσέλια Κοστέα, που υποδύεται τη Σικελή δούκισσα Ελενα, η οποία ερωτεύεται τον γιο του Γάλλου κυβερνήτη Μονφόρτε, τον Αρρίγκο (Δημήτρη Πλατανιά). «Νομίζω ότι αυτή η παραγωγή θα είναι μια επανάσταση» δήλωσε.

Εχοντας δώσει παραστάσεις στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου, ο Δημήτρης Καβράκος δεν ξεχνάει ποτέ ότι το ξεκίνημά του έγινε από τη χορωδία της Λυρικής.

«Με μεγάλη μου χαρά γυρίζω πάντα στην Ελλάδα για να κάνω παραστάσεις. Αλλωστε, είμαι παιδί της Λυρικής, αφού εκεί έκανα τα πρώτα μου βήματα» υποστήριξε ο καταξιωμένος μπάσος, ο οποίος μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ Νέας Υόρκης και Αθήνας.

Το όνομά του, άλλωστε, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη Μητροπολιτική Οπερα. Από το 1979 έως και σήμερα δίνει εκεί αδιαλείπτως το «παρών», χωρίς να χάσει καμία σεζόν. «Εχω πολλές αναμνήσεις από τη Νέα Υόρκη. Βέβαια, δεν σας κρύβω ότι όταν δίνω παραστάσεις στην Ελλάδα, έχω περισσότερο τρακ, γιατί θέλω να δικαιώσω τη θέση μου στο εξωτερικό» σημείωσε και συνέχισε: «Το ελληνικό κοινό αγαπάει την όπερα. Δεν έχει συμβεί ποτέ ωστόσο στα τόσα χρόνια καριέρας μου να γιουχάρουν ερμηνευτή, κάτι που συμβαίνει κατά κόρον στην Ιταλία».

«Η κρίση υπάρχει παντού»

Στα επόμενα σχέδιά του διεθνούς φήμης μπάσου Δημήτρη Καβράκου συγκαταλέγονται η συμμετοχή του σε ένα κονσέρτο στην Ουάσιγκτον αλλά και στον «Μαγικό Αυλό», την αναβληθείσα παραγωγή της ΕΛΣ, η οποία προγραμματίστηκε και πάλι για τον Μάρτιο. Τι τον ρωτούν όμως οι ξένοι συνάδελφοί του για τα όσα γίνονται στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα;

«Δεν φαίνονται ιδιαίτερα έκπληκτοι, καθώς παρόμοιες καταστάσεις ζουν και έξω. Στην Ιταλία είναι και χειρότερα. Μπορεί να κλείσουν τα θέατρα για μήνες. Η κρίση υπάρχει παντού. Βέβαια, αυτό δεν συμβαίνει στη Μητροπολιτική Οπερα της Νέας Υόρκης, όπου απεργίες δεν απαντώνται».

Info: Ο «Σικελικός Εσπερινός» κάνει πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Βασιλίσσης Σοφίας και Κόκκαλη, Αθήνα) στις 24/1. Εως τις 27 Ιανουαρίου. Ωρα έναρξης: 20.00.

Γιώτα Βαζούρα

{{-PCOUNT-}}13{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ