Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2021

Η κυβέρνηση υποβαθμίζει τα τελωνεία της Ηπείρου!

«Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι η Πολιτεία υποχωρεί ατάκτως από τις παραμεθόριες περιοχές και την περιφέρεια εγκαταλείποντας στην τύχη τους χιλιάδες συμπατριώτες και ομογενείς μας».

Με εμφατικό τρόπο αντέδρασε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης στις προθέσεις της κυβέρνησης για υποβάθμιση ή και κατάργηση των τελωνείων Αρτας, Μαυροματίου και Μέρτζανης.

Η παρέμβαση του περιφερειάρχη έγινε με βάση ενδείξεις ότι προωθούνται αποφάσεις για την κατάργηση του τελωνείου Αρτας και την αυτόνομη λειτουργία, μέσω υποβίβασής τους, των τελωνείων Μαυροματίου Θεσπρωτίας και Μέρτζανης.

Επιχειρηματολογώντας σε έγγραφό του προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών για την ανάγκη διατήρησης του τελωνείου Αρτας ο κ. Καχριμάνης αναφέρει:

«Η συνέχιση της λειτουργίας του τελωνείου είναι επιβεβλημένη και οικονομικά συμφέρουσα και για την Πολιτεία, καθώς από στοιχεία που έχουν τεθεί υπόψη μας προκύπτει ότι χειρίζεται άνω των 3.500 υποθέσεων σε ετήσια βάση, ενώ από πλευράς εσόδων κατατάσσεται στην τρίτη θέση ανάμεσα στα τελωνεία της Ηπείρου. Ενδεικτικά σας ενημερώνουμε ότι υπέρ της διατήρησης του τελωνείου Αρτας συνηγορεί το γεγονός ότι μέσω αυτού προωθούνται οι εξαγωγικές δραστηριότητες προς τρίτες χώρες (Αμερική, Καναδάς, Αυστραλία, Ελβετία, Αλβανία, Ρωσία, Ουκρανία, Ισραήλ, Τουρκία, Ιράκ, Αίγυπτος, Μαρόκο, Ινδονησία κ.ά.) ευπαθών αγροτικών προϊόντων, αλιευμάτων, φυτωρίων κ.ά. Δραστηριότητες που αναμένεται να αυξηθούν τα προσεχή έτη, με την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα. Πέραν αυτών, το τελωνείο Αρτας εξυπηρετεί ή ελέγχει δεκάδες άλλους πολίτες και επιχειρήσεις, όπως αποσταγματοποιούς τσίπουρου κ.ά.».

Επίσης υπογραμμίζει ότι η μετακίνηση σε καθημερινή βάση τελωνειακών υπαλλήλων από άλλα τελωνεία της Ηπείρου προς την Αρτα θα είναι αναποτελεσματική για την παραγωγική και εξαγωγική διαδικασία.

Σε σχέση με τα τελωνεία Μαυροματίου και Μέρτζανης ο περιφερειάρχης Ηπείρου επισημαίνει ότι έχουν υπογραφεί διακρατικές συμφωνίες και έχουν δαπανηθεί σημαντικά χρηματικά ποσά από το ελληνικό κράτος.

Για το τελωνείο Μέρτζανης (όπως και για το καταργηθέν των Δρυμάδων) σημειώνει ότι μόλις πρόσφατα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή σύγχρονου οδικού δικτύου, το οποίο τώρα συνεχίζεται και από την αλβανική κυβέρνηση στη δική της επικράτεια. Για το τελωνείο Μαυροματίου υπογραμμίζει ότι ετοιμάζεται η μελέτη οδικής του σύνδεσης με την Ηγουμενίτσα, ενώ σε εξέλιξη και με ελληνικά χρήματα βρίσκεται η κατασκευή του δρόμου από Μαυρομάτι προς Αγίους Σαράντα.

Προσθέτει δε ότι χάρη στη βελτίωση των υποδομών πρόσβασης σημειώνεται εντυπωσιακή αύξηση εισόδου – εξόδου στα συγκεκριμένα τελωνεία, με τους μετακινούμενους στη συντριπτική τους πλειονότητα να είναι ομογενείς μας, ενώ παράλληλα εξυπηρετούνται και επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων. «Τυχόν περιστασιακή λειτουργία τους δεν αποτελεί λύση και βρίσκει καθολικά αντίθετους τους Ηπειρώτες. Και επιτέλους δεν μπορεί να καταργούνται τυφλά υπηρεσίες που έχουν εθνική σημασία και αποδεδειγμένα προσφέρουν στην ηπειρώτικη και την ελληνική οικονομία» τονίζει ο κ. Καχριμάνης. Ταυτόχρονα ζητεί από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να αναθεωρήσει τη στάση της αναφέροντας χαρακτηριστικά:

«Σας ζητάμε να σταματήσει η απόσυρση του κράτους και ιδιαίτερα του υπουργείου σας από την ύπαιθρο, η οποία ξεκίνησε με τις καταργήσεις ΔΟΥ, του τελωνείου Δρυμάδων και άλλων υπηρεσιών αρμοδιότητας άλλων υπουργείων».

«Γεφύρι της Αρτας» ο κόμβος Αγίου Δημητρίου – Πέτα

Τα δεινά της Ηπείρου δεν σταματούν στα τελωνεία. Ετσι είναι ορατός o κίνδυνος διακοπής των εργασιών και διάλυσης της εργολαβίας της κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Αγίου Δημητρίου Πέτα της παράκαμψης Αρτας – Φιλιππιάδας, που αποτελεί την είσοδο στην πόλη της Αρτας και εντάσσεται στον οδικό άξονα της Ιόνιας οδού.

Το συγκεκριμένο έργο είναι από τα σημαντικότερα για την Αρτα και κανονικά θα έπρεπε να είχε περατωθεί τουλάχιστον προ τετραετίας, αλλά έως σήμερα παραμένει ημιτελές.

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης σε επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αναφέρει μεταξύ άλλων για το θέμα:

«Το ενδεχόμενο να διαλυθεί η σημερινή εργολαβία στην πράξη -με την υπάρχουσα κατάσταση- οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εγκατάλειψή του για πολλά ακόμη χρόνια. Η σημερινή πρόχειρη διαμόρφωση του ισόπεδου κόμβου έχει ως αποτέλεσμα τη μίξη τοπικής και διερχόμενης κυκλοφορίας, με συνέπεια να είναι αυξημένος ο κίνδυνος ατυχημάτων, να επέρχονται σημαντικές καθυστερήσεις και τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ηχορύπανσης να είναι ιδιαίτερα υψηλά».

Δημήτρης Κυριακόπουλος

{{-PCOUNT-}}17{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ