Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2020

Ηλεκτράμαξες της Siemens με γυάλινες ρόδες

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Η «αμαρτωλή» Siemens συνεχίζει να ταλαιπωρεί τους Ελληνες. Οι ηλεκτράμαξες της γερμανικής εταιρίας, σύμφωνα με εμπιστευτικό έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που φέρνει στη δημοσιότητα η «δ», παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα στους τροχούς, με κίνδυνο στην ασφάλεια μηχανοδηγών και επιβατών!

Δύο σοβαρότατα περιστατικά σημειώθηκαν το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας ρηγμάτων και θραύσεων σε τροχούς ηλεκτραμαξών της Siemens. To τελευταίο συμβάν σημειώθηκε στις 6 Δεκεμβρίου στην αμαξοστοιχία Intercity61. Στον σταθμό της Λάρισας διαπιστώθηκε ρήγμα σε δύο τροχούς! Εξίσου σοβαρό περιστατικό, το οποίο οδήγησε σε εκτροχιασμό πριν από τη σήραγγα των Τεμπών, συνέβη τον Οκτώβριο. Στην ηλεκτράμαξα της Siemens, με αριθμό 120 025, διαπιστώθηκε θραύση τροχού.

Τα περιστατικά αυτά θορύβησαν έντονα τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία -με το εμπιστευτικό έγγραφο- ζητεί από τους μηχανοδηγούς να κάνουν επιτόπιους ελέγχους σε όλες τις μηχανές της Siemens. H διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταφέρει τις ευθύνες αλλού, αφού για κάτι τέτοιους ελέγχους απαιτείται υπέρηχος και όχι ένα απλό ανθρώπινο μάτι. Φανταστείτε να βρίσκεστε στον σταθμό Λαρίσης και το δρομολόγιο να μην ξεκινά επειδή ο μηχανοδηγός επιβλέπει τους τροχούς με φακό!

Πάλι καλά που στα δύο προαναφερθέντα περιστατικά λειτούργησε το «μάτι» κάποιων εργαζομένων, γιατί οι αμαξοστοιχίες κυκλοφορούσαν με «σκασμένο λάστιχο». Η διοίκηση της εταιρίας κάλεσε το προσωπικό κίνησης να μη θέτει σε κυκλοφορία τις μηχανές της Siemens που φέρουν επιπεδώσεις, ακόμα κι αν αυτές είναι μικρές.

Οι συγκεκριμένες μηχανές της Siemens είχαν παραγγελθεί στο πλαίσιο των Προγραμματικών Συμφωνιών (ΠΣ) του 1997, οι οποίες ενεργοποιήθηκαν το 1999. Με τις 4 Π.Σ. που υπογράφτηκαν το 1997, ο ΟΣΕ παρήγγειλε συνολικά τροχαίο υλικό άνω των 235.000.000 ευρώ. Το οξύμωρο είναι ότι, όταν παραγγέλθηκαν οι ηλεκτράμαξες, δεν υπήρχε γραμμή ηλεκτροκίνησης στον ΟΣΕ!

Αν και υπερσύγχρονες οι μηχανές της Siemens, επειδή το δίκτυο του ΟΣΕ αποκτούσε ηλεκτροκίνηση σταδιακά και σε πολύ μικρά τμήματα, έκαναν δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης και Ειδομένης. Εδώ και δύο χρόνια, μπήκαν στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λάρισα και πριν από μερικούς μήνες στη Θεσσαλονίκη – Δομοκός.

Σύμφωνα με σιδηροδρομικούς, τώρα οι ηλεκτράμαξες μπήκαν σε πραγματική λειτουργία, δηλαδή σε δρομολόγια άνω των δύο ωρών και ταχυτήτων 160 χλμ. Το γεγονός ότι παρουσιάστηκε σπάσιμο τροχού θεωρείται «μη συνηθισμένο ως και σπάνιο», πόσο μάλλον για μηχανές που δεν «ταλαιπωρήθηκαν» τα τελευταία χρόνια.

Φώτης Φωτεινός

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σκληρή κόντρα Μητσοτάκη – Τσίπρα! «Μεγάλη» εκστρατεία ενημέρωσης εξήγγειλε ο πρωθυπουργός

Μέγα ζητούμενο η δίκαιη κατανομή των κονδυλίωνΜετωπική σύγκρουση, και μάλιστα... αναπάντεχη, είχαν στη Βουλή οι Κυριάκος Μητσοτάκης και Αλέξης Τσίπρας, με αφορμή το νομοσχέδιο...

Μειώθηκε το ιικό φορτίο στα λύματα Αθήνας – Θεσσαλονίκης! Προειδοποιεί ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών

Δεν συμβαίνει, όμως, το ίδιο σε άλλους περιφερειακούς νομούς, προειδοποιεί ο πρύτανης του Πανεπιστημίου ΑθηνώνΕικόνα από την πορεία της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα...

Παρέμβαση του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ για δώρο Χριστουγέννων και ασθενέστερα νοικοκυριά

Να δοθεί ολόκληρο το δώρο των Χριστουγέννων στους εργαζομένους των επιχειρήσεων που πλήττονται από την πανδημία πρότεινε χθες από τη Βουλή ο Αλέξης Τσίπρας,...

26 συλλήψεις σε οίκο ανοχής στην Ομόνοια!

Η Αστυνομία επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 18.000 €!Έφοδο σε έναν οίκο ανοχής στην περιοχή της Ομόνοιας έκαναν το απόγευμα της Τρίτης άνδρες της Αστυνομίας,...

Στόχος των Ευρωπαίων η… σωτηρία των γιορτών!

Σταδιακή χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων με στόχο να «διασωθούν» τα Χριστούγεννα. Ανοίγει τους ναούς η ΓαλλίαΕπιχείρηση «σώστε τα Χριστούγεννα» οργανώνεται στην Ευρώπη, όπου οι...