Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020

Και ειδικό τέλος (για τα ΑμεΑ) στα αεροδρόμια

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Υπό επεξεργασία βρίσκεται, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών, τηλεπικοινωνιών και δημοσίων έργων», με αφορμή δημοσιεύματα για τις αλλαγές που φέρνει σε ιδιοκτήτες φορτηγών, ταξί, καθώς και την επιβολή ενός νέου αεροπορικού τέλους ανά αναχωρούντα επιβάτη από τα ελληνικά αεροδρόμια (τέλος παροχής συνδρομής σε ανθρώπους με ειδικές ανάγκες – ΑμεΑ).
Ωστόσο, αρκετές από τις διατάξεις έχουν ήδη συζητηθεί με την αγορά και ορισμένες εξ αυτών (π.χ. πλήρες άνοιγμα αγοράς μεταφορών) αποτελούν δεσμεύσεις της χώρας έναντι των δανειστών.

Ο διαγωνισμός

Επιπλέον, το σχέδιο νόμου πρέπει να έχει ψηφιστεί ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Ειδικά για το νέο αεροπορικό τέλος προβλέπεται η επιβολή ενός τέλους παροχής συνδρομής σε ΑμεΑ σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη, σε όλους τους ελληνικούς αερολιμένες στους οποίους φορέας διαχείρισης είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Σύμφωνα με όσα ορίζονται, από την υποχρέωση καταβολής του τέλους ΑμεΑ εξαιρούνται οι επιβάτες ηλικίας έως δύο ετών, τα μέλη των πληρωμάτων και οι επιβάτες αεροσκαφών που προσγειώνονται λόγω έκτακτης ανάγκης. Το ύψος και οι δικαιούχοι του τέλους θα οριστούν με απόφαση του υπουργού Υποδομών.
Στον «νόμο Ρέππα» για την ΥΠΑ προστίθεται διάταξη που ορίζει ότι κατά τη διαδικασία αξιοποίησης υφιστάμενων κρατικών αεροδρομίων ή για την ανάθεση της μελέτης κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης νέων αεροδρομίων μέσω συμβάσεων παραχώρησης δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 1815/1998 και του Π.Δ. 158/2002, που προβλέπουν παροχή άδειας από τον υπουργό Υποδομών για τη δημιουργία νέου αεροδρομίου.

Επίσης, προβλέπεται ότι ζητήματα σχετικά με την ίδρυση, τους δικαιούχους ίδρυσης, την κατασκευή εξοπλισμού, την οργάνωση, τη διοίκηση, τη λειτουργία και την εκμετάλλευση των αεροδρομίων, αλλά και τη δυνατότητα αποκλεισμού υποψήφιων επενδυτών για λόγους εθνικής άμυνας και ασφάλειας ρυθμίζονται από τους όρους των σχετικών διεθνών διαγωνισμών, των συμβάσεων παραχώρησης και των σχετικών κυρωτικών νόμων. Υπενθυμίζεται ότι δύο τουρκικοί όμιλοι που είχαν ενδιαφερθεί για τα περιφερειακά αεροδρόμια αποκλείστηκαν για εθνικούς λόγους.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ληστεία με τα αναδρομικά στις συντάξεις!

Αντί ο ΕΦΚΑ να πιστώσει στους λογαριασμούς των δικαιούχων τα ακριβή ποσά, κατέβαλε έως και 75% λιγότερα Το επιτελικό κράτος των κυρίων Μητσοτάκη και Βρούτση...

Ο Γιώργος Κύρτσος αποθεώνει τον… εαυτό του σε ένα Ρεσιτάλ αμετροέπειας

Η δημόσια αυτοϊκανοποίηση του Κύρτσου! Ρεσιτάλ αυτοαποθέωσης έδωσε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Κύρτσος, προκαλώντας -δικαίως- ποικίλα ειρωνικά σχόλια. Ο «γαλάζιος» ευρωβουλευτής και πρώην...

Νέος Πτωχευτικός: Χαριστική βολή για τους μικρομεσαίους!

Έρευνα: Οι «γκρίζες ζώνες» του νέου νόμου. Θα επιφέρει το τελειωτικό χτύπημα στις ευάλωτες οικογένειες, αλλά και στις επιχειρήσεις, εκτιμούν παράγοντες της αγοράς Από τις...

OPAP ARENA από ψηλά-Αποκλειστικά πλάνα από το νέο γήπεδο της ΑΕΚ

Ο υπεύθυνος του έργου Πάνος Παναγιωτίδης αποκαλύπτει στον ΟΠΑΠ πότε θα είναι έτοιμο και εξηγεί γιατί θα αποτελεί «καυτή» έδρα Το όνειρο των φίλων της...

Αντιπολίτευση: Τα αποτελέσματα του νομοσχεδίου είναι δολοφονικά

Διμέτωπη επίθεση στην κυβέρνηση αλλά και στον ΣΥΡΙΖΑ εξαπέλυσε η ελάσσονα αντιπολίτευση, η οποία ναι μεν υπερψήφισε την πρόταση δυσπιστίας κατά του Χρήστου Σταϊκούρα...