Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2021

Και οι δρόμοι με δόσεις

Με την περικοπή του φυσικού αντικειμένου δύο συμβάσεων παραχώρησης και τον περιορισμό των απαιτήσεων των εργολάβων στα 280.000.000 ευρώ, από περίπου 600.000.000 που ζητούσαν αρχικά ως αποζημιώσεις, ολοκληρώθηκε το πρώτο ημίχρονο των διαπραγματεύσεων για την επανεκκίνηση των τεσσάρων βαλτωμένων οδικών αξόνων. Ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Κ. Χατζηδάκης εξέφρασε χθες συγκρατημένη αισιοδοξία για επιτυχή ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων του β’ ημιχρόνου, αυτήν τη φορά με τις 43 ελληνικές και ξένες τράπεζες που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των έργων. Ο κ. Χατζηδάκης μίλησε για «καταρχήν συμφωνία» με τους εργολάβους, καθώς υπάρχουν ακόμα «γκρίζα» σημεία προς διευκρίνιση.

Η συμφωνία με τους κατασκευαστές για τους τέσσερις οδικούς άξονες που έχουν σταματήσει από τον Νοέμβριο του 2010 (Ιόνια Οδός, Μαλιακός – Κλειδί, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας και Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα) προβλέπει τα εξής:

Καταργείται («προς το παρόν» λένε στο υπουργείο) το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα και η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός θα κατασκευάσει μόνο το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα. Καταργούνται, επίσης, και δύο τμήματα του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (που διέρχονται από ορεινούς όγκους) και θα κατασκευαστεί μόνο το πεδινό τμήμα, από τον κόμβο Ξυνιάδας μέχρι τα Τρίκαλα. Επιπλέον, το ύψος των διοδίων αλλά και τα χρονοδιαγράμματα για την αύξησή τους παραμένουν ως έχουν.

Συνεπώς δεν επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες που είχαν κυκλοφορήσει πριν από κάποιους μήνες ότι θα υπήρχε μείωση του ύψους των διοδίων κατά την κατασκευή των έργων. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των συμβούλων του υπουργείου, τα έσοδα από τα διόδια θα είναι μειωμένα κατά 45% σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις και το χρηματοδοτικό κενό θα καλυφθεί με αντίστοιχη μείωση των εσόδων που θα λάμβανε το Ελληνικό Δημόσιο.

Για να κλείσει η «μαύρη τρύπα» στη χρηματοδότηση θα χρησιμοποιηθούν κονδύλια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) που έχουν ήδη εγκριθεί, υπό τον όρο ότι θα επιτευχθεί συμφωνία. Θα αξιοποιηθούν, επίσης, και κονδύλια του ΕΣΠΑ. Ολα θα κριθούν από τη στάση που θα τηρήσουν οι τράπεζες, καθώς αρκετές ξένες προέρχονται από χώρες με προβλήματα (Ισπανία, Ιρλανδία κ.λπ.) και θέλουν να αποχωρήσουν από τη χρηματοδότηση των έργων.

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ