Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2020

Καθ’ οδόν το δεύτερο σκληρό πακέτο φορολογικών μέτρων

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Βαρύ φορτίο για τους αγρότες. Τι θα γίνει με ακίνητα και ληξιπρόθεσμα

Δεύτερο πακέτο φορολογικών μέτρων με ακόμα πιο σκληρές παρεμβάσεις στο καθεστώς που διέπει τους αγρότες, την επιδότηση πετρελαίου, τη φορολόγηση των ακινήτων και τη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο. Πρόκειται για μέτρα για τα οποία έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση, αλλά δεν τα περιέλαβε στις διατάξεις που ψήφισε τα ξημερώματα της Πέμπτης στη Βουλή, και τα οποία αναμένεται να κατατεθούν προς ψήφιση στη Βουλή την προσεχή Τετάρτη. Πρόκειται συγκεκριμένα για:

  • Την κατάργηση του ειδικού φορολογικού καθεστώτος των αγροτών. Οι αγρότες με βάση το σημερινό καθεστώς φορολογούνται με συντελεστή 13% από το πρώτο ευρώ και πρόκειται να εξομοιωθούν με τους ελεύθερους επαγγελματίες, που φορολογούνται με συντελεστές 26% έως 33% και επιβαρύνονται πλέον και με αυξημένη προκαταβολή φόρου 75% (από 55% που ήταν έως σήμερα).
  • Την κατάργηση της επιδότησης αγροτικού πετρελαίου και της μείωσης κατά 50% του κονδυλίου για το επίδομα θέρμανσης των νοικοκυριών. Τα παραπάνω σχεδιάζεται να πραγματοποιηθούν σε συνδυασμό με το «σπάσιμο» της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης. Με το «σπάσιμο» θα μειωθεί δραστικά η λιανική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και θα αυξηθεί η λιανική του πετρελαίου κίνησης.
  • Την αναμόρφωση του ΕΝΦΙΑ, εφόσον προχωρήσει η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών. Η αναμόρφωση θα γίνει προκειμένου ο φόρος να αποφέρει έσοδα στο δημόσιο ταμείο τουλάχιστον 2,65 δισ. ευρώ.
  • Τα μέτρα για την αποβολή από τη ρύθμιση των 100 δόσεων οφειλετών του Δημοσίου οι οποίοι δεν εκπληρώνουν τις τρέχουσες φορολογικές υποχρεώσεις τους. Επίσης, θα θεσπιστούν κριτήρια προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των δόσεων για όσους φορολογουμένους έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποπληρώσουν νωρίτερα την οφειλή τους. Αναμένεται, επίσης, να αυξηθούν και τα επιτόκια της ρύθμισης που σήμερα είναι μηδέν για οφειλές έως 5.000 ευρώ και 3% για μεγαλύτερες οφειλές.

Αλλαγές

  • Τις αλλαγές στη φορολογική κλίμακα των μισθωτών, με την ενσωμάτωση σε αυτή της αυξημένης πλέον εισφοράς αλληλεγγύης. Σύμφωνα με όσα ψηφίστηκαν στο πολυνομοσχέδιο:
  • Για εισοδήματα από 30.001 έως 50.000 ευρώ ο συντελεστής αυξάνεται από το 1,4% στο 2%.
  • Για εισοδήματα από 50.001 έως 100.000 ευρώ ο συντελεστής αυξάνεται από 2,1% σε 4%.
  • Για εισοδήματα από 100.001 έως 500.000 ευρώ ο συντελεστής αυξάνεται από 2,8% σε 6%.
  • Για εισοδήματα από 500.001 και άνω ο συντελεστής αυξάνεται από το 2,8% στο 8%.
  • Για όσους φορολογουμένους αποκτήσουν ετήσια εισοδήματα από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η εισφορά αλληλεγγύης θα αυξηθεί από τα 420,01-700 ευρώ στα 600-1.000 ευρώ.
  • Τη δημιουργία αυτόνομης Φορολογικής Διοίκησης

Χαλκιδή:Εργα τέλοςλόγω capital controls 

Τα capital controls στις τράπεζες μπλοκάρουν τα οδικά έργα στην Κασσάνδρα, ταλαιπωρώντας χιλιάδες Θεσσαλονικείς αλλά και τουρίστες που μετακινούνται προς τις παραλίες της Χαλκιδικής. Ειδικά τα Σαββατοκύριακα, τα αυτοκίνητα σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων, ενώ δοκιμάζονται οι αντοχές και η υπομονή των πολιτών.
Λόγω της κατάστασης που επικρατεί στη χώρα δεν γίνονται πληρωμές και παρατηρούνται καθυστερήσεις στην πορεία των εργασιών στα τμήματα του οδικού δικτύου που κατασκευάζεται από την Ποτίδαια έως τη Σάνη και από τη Σάνη έως τη Φώκαια. Με την ολοκλήρωση των έργων αναμένεται να βελτιωθούν σημαντικά οι οδικές μετακινήσεις στη Χαλκιδική, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ενώ τα συγκεκριμένα έργα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί, με βάση τις προθεσμίες χρηματοδοτήσεων, έως τα τέλη του χρόνου, αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Στάθη Αβραμίδη, η εργολαβία καθυστερεί, αφού δεν γίνονται πληρωμές.

Επιπλέον, το τμήμα Ποτίδαια – Σάνη, ενώ έπρεπε να παραδοθεί στις 30 Μαΐου, δεν δόθηκε στην κυκλοφορία λόγω των εφέσεων που ασκήθηκαν για τις απαλλοτριώσεις. Το ζήτημα των απαλλοτριώσεων φαίνεται, πάντως, να ρυθμίζεται, καθώς το Περιφερειακό Συμβούλιο βεβαίωσε τη μερική άρση της απαλλοτρίωσης για την κατασκευή των ανισόπεδων κόμβων Ν. Φώκαιας και Κασσανδρείας.
«Εγινε άρση της παλαιότερης απαλλοτρίωσης προς το συμφέρον του Δημοσίου και η τωρινή απαλλοτρίωση είναι της τάξης των 8.000.000 ευρώ. Με τα νέα δεδομένα περιορίζονται οι εκτάσεις προς απαλλοτρίωση αλλά και το κόστος των απαλλοτριώσεων» προσθέτει ο κ. Αβραμίδης.

Θ. Χερχελετζής

Ζητούν άμεση  ρύθμιση για τις επιταγές

 Ξεχωριστές επιστολές με κοινό θέμα την άμεση διευθέτηση του προβλήματος που αντιμετωπίζουν χιλιάδες επιχειρήσεις να βρεθούν στη μαύρη λίστα του Τειρεσία χωρίς να ευθύνονται, λόγω «λήξης» των επιταγών που έχουν εκδώσει, απέστειλαν προς τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο ο πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος και ο πρόεδρος του ΕΕΑ Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου.

Κοινή αναφορά στις δύο επιστολές γίνεται στην παρατεταμένη τραπεζική αργία, αφού ένας πολύ μεγάλος αριθμός επιταγών που έχουν εκδοθεί από τις επιχειρήσεις έχει λήξει ή πρόκειται να λήξει στο διάστημα 30/6 έως 30/7. Με το υπάρχον καθεστώς οι  επιταγές αυτές θα πρέπει να εξοφληθούν εντός οκτώ ημερών από το άνοιγμα των τραπεζών και γι’ αυτό ζητείται παράταση τουλάχιστον ενός μήνα.

Οι κ. Μίχαλος και Χατζηθεοδσίου τονίζουν στις επιστολές τους ότι είναι ταυτόχρονα αναγκαίο να υπάρξει ρύθμιση ώστε οι επιχειρήσεις που βρίσκονται σε αυτή τη δύσκολη θέση, χωρίς δική τους υπαιτιότητα αλλά λόγω της τραπεζικής αργίας, να μην μπαίνουν στον Τειρεσία για το διάστημα ώσπου να επανέλθει η κανονικότητα στις τραπεζικές συναλλαγές.

Ακριβότερα τα ταξί και τα εισητήρια λεωφορείων

Αυξάνονται από την ερχόμενη Δευτέρα τα κόμιστρα στα ταξί λόγω της αύξησης του ΦΠΑ, ενώ το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού και Ναυτιλίας μελετά αυξήσεις στα εισιτήρια στα μέσα μαζικής μεταφοράς προκειμένου να καλυφθεί η «τρύπα» στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. To σύστημα των δημόσιων μεταφορών της πρωτεύουσας ήδη καταγράφει το 2015 έλλειμμα 20.000.000 ευρώ. Οι συγκοινωνιακοί φορείς υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να απορροφήσουν τελικά τον ΦΠΑ (αν και εξετάζεται αυτό το σενάριο), με αποτέλεσμα το απλό εισιτήριο να οδεύει προς τα 1,30 ευρώ και η μηναία κάρτα στα 33 ευρώ. Οπως σημειώνουν στελέχη των αστικών συγκοινωνιών, η μη μετακύλιση του κόστους στους επιβάτες θα διευρύνει την «τρύπα» του ελλείμματος κατά 25.000.000 ευρώ ετησίως.

Επιπλέον καθίζηση

Τα οικονομικά των εταιριών υπέστησαν επιπλέον καθίζηση 6.000.000-7.000.000 ευρώ λόγω του μέτρου της δωρεάν μετακίνησης, τα συναρμόδια υπουργεία δεν καταβάλλουν την επιδότηση για τα κοινωνικά εισιτήρια ή το κόστος για τους ανέργους, οι μετακινήσεις μειώθηκαν λόγω κρίσης και η κατάσταση του στόλου απαιτεί αυξημένες δαπάνες σε ανταλλακτικά και συντήρηση. Πάντως, η Ομοσπονδία των Αυτοκινητιστών (ΤΑΞΙ και Αγοραίων) ανακοίνωσε αυξήσεις λόγω της ανατίμησης του ΦΠΑ σε 23%. Η ελάχιστη διαδρομή αυξάνεται σε 3,44 ευρώ από 3,2 ευρώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ σε 3,69 ευρώ τίθεται η ελάχιστη αποζημίωση στην περιφέρεια.

ΟΑΣΘ: Αλαλούμ για το νέο κόστος μετακινήσεων

Αλαλούμ με τις αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ! Τα νέα μνημονιακά μέτρα προβλέπουν αύξηση του ΦΠΑ από 13% σε 23%, ωστόσο ακόμη δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός για το τι μέλλει γενέσθαι με τις τιμές στα αστικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης.
«Δεν ξέρουν ακόμη ούτε στο υπουργείο τι θα γίνει. Είμαστε εν αναμονή. Σύμφωνα με τον νόμο 2898/2001 δεν γίνεται δεύτερη αύξηση εισιτηρίου μέσα σε έναν χρόνο και η τελευταία αύξηση, όπου το εισιτήριο πήγε στο 1 ευρώ, πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2014» λέει στη «δημοκρατία» ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ακόμη δεν υπάρχει σαφής πληροφόρηση πως θα τιμολογηθεί νέα αύξηση του ΦΠΑ. «Το ένα σενάριο είναι να περάσει στην τιμή του εισιτηρίου και το δεύτερο, να καλύψει τη διαφορά το κράτος, ώστε να μην ακριβύνει το κόμιστρο για τους επιβάτες. Δεν νομίζω ότι υπάρχει τρίτη επιλογή. Την αύξηση θα την επιβαρυνθεί το υπουργείο ή οι επιβάτες» αναφέρει ο κ. Στεφανίδης.

Αναφορικά με τον «πόλεμο» που έχει ανοίξει τους τελευταίους μήνες μεταξύ του οργανισμού και του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη, που έχει ζητήσει περικοπές στη χρηματοδότηση του ΟΑΣΘ από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, ο κ. Στεφανίδης απαντά ότι «έχουμε προτείνει, εφόσον το κράτος δεν θέλει να μας χρηματοδοτεί, να ανέβει το εισιτήριο ενιαία για όλους τους επιβάτες, χωρίς εξαιρέσεις, στο 1,40 ευρώ. Ετσι, ο οργανισμός θα βγάζει ο ίδιος τα έξοδά του». Αν, βέβαια, ισχύσει κάτι τέτοιο και το εισιτήριο φτάσει το 1,40, θα προκληθούν αντιδράσεις. Το επιβατικό κοινό, ήδη επιβαρυμένο από τις διαρκείς αυξήσεις σε όλα τα αγαθά, δεν θα μπορούσε να δεχτεί το ένα «καπέλο» μετά το άλλο.

Αρ. Μάτιος

Δεν προλαβαίνουν να αλλάξουν τιμές

Περιθώριο μίας εβδομάδας… τουλάχιστον ζητούν οι έμποροι και οι επιχειρήσεις για αναπροσαρμογή του ΦΠΑ!
Οπως επισημαίνει η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, η διαδικασία μηχανογραφικής αναπροσαρμογής σε περίπου 50.000 κωδικούς τροφίμων και προϊόντων απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο από το ένα Σαββατοκύριακο που δίνει το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να ξεκινήσει η εφαρμογή από την ερχόμενη Δευτέρα.
Προ ημερών εκδόθηκε η πρώτη εγκύκλιος με τις αλλαγές που επέρχονται στον ΦΠΑ και κοινοποιήθηκε στα τελωνεία της χώρας, ενώ θα ακολουθήσει και άλλη αναλυτική εγκύκλιος με τα ακριβή είδη και τις υπηρεσίες που μετατάσσονται σε άλλον συντελεστή ΦΠΑ.

Η ΕΣΕΕ διαμαρτυρήθηκε για τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια στο υπουργείο Οικονομικών, επισημαίνοντας ότι η αναπροσαρμογή των συντελεστών ΦΠΑ στα διάφορα προϊόντα πραγματοποιείται με πολλά εμπόδια και υπό ασφυκτική πίεση, τόσο χρονικά όσο και πρακτικά.
Από την επόμενη εβδομάδα εκατοντάδες είδη διατροφής που διατίθενται σε σούπερ μάρκετ και άλλες μικρότερες επιχειρήσεις θα αλλάξουν συντελεστή ΦΠΑ, καθώς θα μεταφερθούν από το 13% στο 23%, με συνέπεια οι τιμές τους να αυξηθούν άμεσα κατά 9%
Αντίστοιχες υποχρεώσεις και προβλήματα θα κληθούν να αντιμετωπίσουν και χιλιάδες -μικρομεσαίες κυρίως- επιχειρήσεις πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών καθώς και ελεύθεροι επαγγελματίες, των οποίων επίσης οι δραστηριότητες μετατάσσονται ξαφνικά από τον συντελεστή ΦΠΑ 13% στον συντελεστή 23%.

Αναζητούν πρόεδρο για το συμβούλιο «μπαμπούλα»

Διαγωνισμό προκήρυξε το υπουργείο Οικονομικών για τη στελέχωση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου, που θα αποτελεί τον κέρβερο ο οποίος θα ελέγχει την πορεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού. Το εν λόγω συμβούλιο, που θα προλαμβάνει τυχόν αποκλίσεις από τους δημοσιονομικούς στόχους, προτείνοντας ακόμα και «ημιαυτόματες περικοπές δαπανών», καλείται να λειτουργεί στο εξής η ελληνική κυβέρνηση.
Η πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πλήρωση των θέσεων (για εξαετία) του προέδρου και των μελών του διοικητικού συμβουλίου του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου δημοσιεύθηκε χθες στο opengov.

Εισηγήσεις

Βάσει την νομοθεσίας, «το Δημοσιονομικό Συμβούλιο εισηγείται στον υπουργό Οικονομικών ημιαυτόματα μέτρα περικοπής δαπανών σε περίπτωση απόκλισης από τους στόχους πρωτογενών πλεονασμάτων και ειδικότερα μηνιαίων/τριμηνιαίων στόχων, σύμφωνα με το πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής (εξαιρουμένου του επενδυτικού σκέλους), οι οποίοι ορίζονται για όλους τους υποτομείς της κυβέρνησης». Προσδιορίζεται επίσης ότι ο διορθωτικός μηχανισμός που θα ενεργοποιείται κατόπιν υπόδειξης του συμβουλίου θα συνίσταται στην «κάλυψη της απόκλισης είτε με περικοπή δαπανών είτε με ανάληψη δράσεων για την ενίσχυση των εσόδων».

{{-PCOUNT-}}28{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Φαιδρή δήλωση της Προέδρου Κατερίνας Σακελλαροπούλου που υποβαθμίζει τον εθνικό κίνδυνο

«Δυσάρεστη η εξέλιξη στα ελληνοτουρκικά, αλλά η πανδημία είναι το μεγάλο πρόβλημα» Μια φαιδρή όσο και απίστευτη δήλωση έκανε χθες η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα...

Κατάρρευση μισθών εν μέσω πανδημίας καταγράφει η ΓΣΕΕ

Αυξήθηκαν από το 1% στο 12% οι εργαζόμενοι με αποδοχές έως 200 ευρώ! Το 31% το δεύτερο τρίμηνο έλαβε λιγότερα από 650 ευρώ μεικτά Τη...

Μια ανάσα από το Καστελόριζο το «Oruc Reis», παραβιάζει χωρίς αντίδραση την υφαλοκρηπίδα μας

Συνεχίζουν οι Τούρκοι το... μαρτύριο της σταγόνας, έχοντας στο στόχαστρο την εθνική μας κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα σε Ανατολική Μεσόγειο και Αιγαίο....

Στη φυλακή η ηγετική ομάδα της Χρυσής Αυγής

Αυλαία χθες στην πολύκροτη δίκη. Αναστολή με όρους και εγγυοδοσία για πέντε πρώην βουλευτές. Σε λυγμούς ξέσπασε η Μάγδα Φύσσα Χειροπέδες στην πλειονότητα των καταδικασμένων...

Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ: Οι κανόνες του γηπέδου και τα μέτρα για ασφαλή άσκηση

Κώστας Τσάνας και Μιχάλης Κυρίτσης δίνουν οδηγίες στα παιδιά και μοιράζουν αθλητικό υλικό Η ασφαλής άθληση των παιδιών και η εξοικείωσή τους με τα μέτρα...