Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2021

«Κίτρινος» πυρετός (τώρα) για τα ταξί

Τι απαντά ο Σπίρτζης στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν για τις προοθούμενες αλλαγές στο σχέδιο νόμου και αφορούν το TaxibeatΗλεκτρονικές εφαρμογές και εταιρίες διαμεσολάβησης που σέβονται τη νομοθεσία δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα» υποστηρίζει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών με αφορμή τον θόρυβο που έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ημέρες για το σχέδιο νόμου, το οποίο βάζει τέλος στο σημερινό καθεστώς λειτουργίας εταιριών, όπως η Uber και η Beat (πρώην Taxibeat), που ανταγωνίζονται τα ταξί με χρήση τεχνολογικών εφαρμογών και με ιδιώτες οδηγούς. 

Οι αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση έχουν προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων, ενώ χθες υπήρξε και παρέμβαση του προέδρου της Ν.Δ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος κάλεσε τον πρωθυπουργό «να σταματήσει κάθε σχέδιο που ακυρώνει στην πράξη αυτή την καινοτόμο πλατφόρμα» (σ.σ.: του Beat) και κατηγόρησε την κυβέρνηση πως «ταυτίζεται με στενά συντεχνιακά συμφέροντα μιας μειοψηφίας συνδικαλιστών».

Πυρά Λυμπερόπουλου

Η δήλωση του κ. Μητσοτάκη προκάλεσε την έντονη αντίδραση του προέδρου της ομοσπονδίας των ταξί Θύμιου Λυμπερόπουλου, που έχει ταχθεί υπέρ του νομοσχεδίου: «Οπου πολυεθνική (σε μια τέτοια ανήκει πλέον η Beat)… ο Κυριάκος πρώτος. Ούτε κουβέντα, όμως, για τους ταξιτζήδες, για τους αυτοαπασχολουμένους, ούτε κουβέντα για μισθωτούς και συνταξιούχους, ούτε κουβέντα για μικρομεσαίους και εργαζομένους. Ολοι εμείς αποτελούμε για σας, κ. Μητσοτάκη, συντεχνία. Και δεν μας πρέπει κανένα μέλλον».

Κατά του νομοσχεδίου και του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη τάχθηκε και ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης: «Ο κ. Σπίρτζης δεν ξεχνά την παλιά του ταυτότητα, αυτή του παλαιοκομματισμού που εξυπηρετεί τις συντεχνίες».Το σχέδιο νόμου, που αναμένεται να κατατεθεί τις προσεχείς ημέρες στη Βουλή, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών μπορούν να παρέχουν μόνο αδειοδοτημένες εταιρίες και μόνο με δημοσίας χρήσεως αυτοκίνητα (δηλαδή, μόνο με ταξί).

Επιπλέον, οι εταιρίες πρέπει να έχουν συγκεκριμένους οδηγούς, με τους οποίους έχουν υπογράψει τριετή συμβόλαια. Σοβαρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η πρόβλεψη ότι οι χρήστες εφαρμογών, όπως η Beat (πρώην Taxibeat), δεν θα μπορούν να επιλέξουν το ταξί που θα καλέσουν.

Το νομοσχέδιο δεν επηρεάζει μόνο την Uber αλλά και εταιρίες όπως η Beat (εξαγοράστηκε από τη γερμανική MyTaxi), η οποία χρησιμοποίησε από την αρχή μόνο επαγγελματίες οδηγούς ταξί, αλλά τώρα θα κληθεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του νόμου προκειμένου να αδειοδοτηθεί.

Ο επικεφαλής της Beat Νίκος Δρανδάκης έχει ξεκινήσει, μάλιστα, και διαδικτυακή καμπάνια κατά του σχεδίου νόμου. Ο ίδιος έχει στην ουσία προαναγγείλει και προσφυγές στη Δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας πως «κανείς δεν θα μας διώξει από την Ελλάδα».
Το υπουργείο Υποδομών, όπως και ο κ. Λυμπερόπουλος, υποστηρίζουν ότι «οι υπόγειες διαδρομές και διασυνδέσεις συγκεκριμένων ΜΜΕ με τη Νέα Δημοκρατία και συγκεκριμένους κύκλους θέλουν τη χώρα να μην έχει ευρωπαϊκή κατεύθυνση, αλλά να έχει κατεύθυνση χώρας χωρίς ισονομία».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ