Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2020

Κρεμασμένος ανάποδα (επί τρία λεπτά) ο… βασιλιάς Κέβιν

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

«Το βασίλειό μου για τον Κέβιν»! Επί τρεις ώρες διατρέχει ζωηρά τη σκηνή καταστρώνοντας τα πανούργα σχέδιά του, με μία τεράστια καμπούρα και έχοντας γυρισμένο το πόδι του με τρόπο που προκαλεί πόνο και ανατριχίλα ακόμη και στον θεατή. Ο Κέβιν Σπέισι, ως ο ανυπόφορος κυνικός ανάπηρος ήρωας του Σαίξπηρ Ριχάρδος Γ’, επιβεβαίωσε τη φήμη του και τις εξαιρετικές κριτικές που ο λονδρέζικος Τύπος απλόχερα του χάρισε τους περασμένους μήνες και έφτασε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου αποφασισμένος να θαμπώσει και το ελληνικό κοινό. Και τα κατάφερε, αν κρίνουμε από το θερμό χειροκρότημα που απέσπασε, από το όρθιο κοινό, από τις εικόνες που ώρες μετά το τέλος της παράστασης οι θεατές κρατούσαν σφιχτά στο μυαλό τους, από το βαθύ αίσθημα της ικανοποίησης που τους κατέκλυσε την ώρα της επιστροφής στο κλεινόν άστυ. «Το βασίλειό μου για ένα άλογο», μία από τις τελευταίες φράσεις του πρωταγωνιστή, μουρμουρίζουν κατηφορίζοντας προς την έξοδο. «Και έτσι της ατιμίας μου τη γύμνια ντύνω με κλεψιμαίικα απ’ τις γραφές κουρέλια και μοιάζω άγιος, ενώ αντιθέτως έχω τον ρόλο του διαβόλου». Δεν ξέρεις ποια από τις ατάκες να χαράξεις στη μνήμη σου, να μην ξεχάσεις…

28.500 θεατές

Ο Σαμ Μέντες τον εμπιστεύτηκε, αφού όπως είχε πει «είχα την αίσθηση ότι είναι γεννημένος να παίξει αυτόν τον ρόλο», και ο Σπέισι δεν τον απογοήτευσε. Ούτε αυτόν αλλά ούτε και τους 9.500 θεατές -επί τρεις sold out παραστάσεις περίπου 28.500 άτομα (!)- που κατέκλυσαν το θέατρο και κάθισαν ακόμη και στις σπασμένες μαρμάρινες θέσεις, προκειμένου να έχουν και αυτοί ένα μικρό «μερίδιο» στην παράσταση της χρονιάς.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν υπήρχαν χασμουρητά ή πρόωρες απώλειες από το κοίλον του θεάτρου. Η μεγάλη διάρκεια της παράστασης -σχεδόν τρεις ώρες χωρίς ενδιάμεσο διάλειμμα- αποθάρρυνε μερικούς από τους παρευρισκομένους, οι οποίοι αποφάσισαν να φύγουν λίγα λεπτά πριν από την ολοκλήρωσή της, χάνοντας έτσι το αριστουργηματικά δοσμένο τέλος, που δεν ήταν άλλο από τη θανάτωση του βασιλιά Ριχάρδου. Κρεμασμένος ανάποδα επί σκηνής για σχεδόν τρία λεπτά, αφού έχει βρει ήδη φρικτό τέλος από το σπαθί του Ερρίκου (σε μία ξιφομαχία που έκοψε ανάσες), ο δύσμορφος μονάρχης παραδίδει οριστικά τον θρόνο του.

Στη μοντέρνα εκδοχή του σαιξπηρικού έργου -κατά τον Μέντες- ο Ριχάρδος αποδίδεται ως ο μισάνθρωπος, ο «απόβλητος» της βασιλικής αυλής, ο οποίος λόγω της σωματικής του παραμόρφωσης και της περιθωριοποίησής του απεργάζεται άλλα μέσα για την ανέλιξή του στον θρόνο. Αξιοποιεί τα μέγιστα την ευφυΐα του και επιδεικνύει στωική καρτερικότητα. Αυτά είναι τα ταλέντα του, όμως το θεατρικό αποτέλεσμα που παρουσιάστηκε στην Επίδαυρο για τρεις συνεχόμενες ημέρες θα ήταν φτωχό χωρίς τα σκηνοθετικά… τερτίπια του Μέντες. Ο δημιουργός του «American beauty» (ταινία που χάρισε το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου στον Σπέισι) καταπιάνεται με καυστικό χιούμορ με την υποκρισία στην πολιτική ζωή, αλλά και τον τρόπο που διαχειρίζονται τα μέσα μαζικής ενημέρωσης τα δημόσια πρόσωπα.

Η χρήση των τυμπάνων για τη μουσική επένδυση της παράστασης ήταν εύστοχη, ιδίως στα σημεία που το κείμενο το απαιτούσε, δημιουργώντας μια επιβλητική ατμόσφαιρα. Το σκηνικό με τις πολλές πόρτες που δεν ήξερες από ποια θα βγει ο αεικίνητος Σπέισι ήταν εκπληκτικό, όπως και ο φωτισμός. Τα μέλη του καστ που «χώνονταν» ανάμεσα στο κοινό και εμφανίζονταν ξαφνικά όταν έπεφτε πάνω τους το φως, ήταν σκηνοθετικά ένα πανέξυπνο τρικ.

Θα ήταν άδικο αν λέγαμε ότι ο μόνον ο Κέβιν Σπέισι ήταν ο εξαιρετικός της παράστασης. Η Χάιντν Γκουίν γοήτευσε ενσαρκώνοντας τη βασίλισσα Ελισάβετ, τη σύζυγο του Εδουάρδου, εξίσου καλές όμως ήταν και η Τζέμα Τζόουνς στον ρόλο της βασίλισσας Μαργαρίτας και η Αναμπελ Σόλεϊ ως Λαίδη Αννα. Ερμηνείες καθηλωτικές, αντάξιες μεγάλων ηθοποιών.

Η γιγάντια οθόνη

Δυνατή στιγμή, η εμφάνιση του πρωταγωνιστή Σπέισι μέσα από μια γιγάντια οθόνη, μέσω της οποίας «συνομιλεί» με τον λαό του, αλλά και η στιγμή της μονομαχίας με τον Ερρίκο, κόμη του Ρίτσμοντ. Ο Ριχάρδος ηττάται κατά κράτος, ο Ρίτσμοντ τού μπήγει ένα ξίφος στην καρδιά και κατόπιν τον κρεμάει από το πόδι ανάποδα, για παραδειγματισμό. Με αριστοτεχνικό τρόπο, το λευκό πουκάμισο του Ριχάρδου πλημμυρίζει με αίμα, χωρίς ωστόσο να φανεί ψεύτικο, ενώ… Οσκαρ ερμηνείας άξιζαν στους «νεκρούς» της παράστασης.

Τόσο ακίνητοι που μοιάζουν πραγματικά νεκροί, σχολιάστηκε στα πηγαδάκια μετά το τέλος.

Τρεις φορές βγήκαν στην ορχήστρα για να χαιρετήσουν οι ηθοποιοί του Bridge project, μένοντας κυριολεκτικά έκπληκτοι με τη θερμή υποδοχή που τους επιφύλαξε το κοινό, γεγονός ευδιάκριτο στις εκφράσεις τους. Πώς να ήταν διαφορετικά άλλωστε; Ολοι αγαπούν τους κακούς. Πόσο μάλλον όταν ένας από αυτούς λέγεται Κέβιν Σπέισι.

Το φίδι, τα κινητά, οι γόβες και η πασαρέλα από τα super yachts

* Ενας απρόσκλητος επισκέπτης (που σίγουρα ήταν ακάλεστος) προκάλεσε αναστάτωση στο Αρχαίο Θέατρο στην πρεμιέρα της Παρασκευής. Ενα φίδι δάγκωσε κάποιον από τους θεατές. Ευτυχώς ελάχιστοι ήταν εκείνοι που αντιλήφθηκαν το περιστατικό και έτσι αποφεύχθηκε ο πανικός. Ο άτυχος θεατής μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Ναυπλίου για τις πρώτες βοήθειες και είναι καλά στην υγεία του. Ανεπιθύμητες επισκέψεις έγιναν και από μια νυχτερίδα που «καρφώθηκε» στα μαλλιά μιας κοπέλας (ευτυχώς για πολύ λίγο), όπως και από τεράστιες πεταλούδες που την είχαν «βρει» με τα φώτα του σκηνικού και περνούσαν ξυστά από τους ηθοποιούς, οι οποίοι αποδείχτηκαν «τέρατα ψυχραιμίας».

* Πολύ καλός ήταν ο υποτιτλισμός της Εφης Γιαννοπούλου, (πάνω από τη σκηνή σε τρία σημεία), σωτήριος για πολλούς, καθώς ο συνδυασμός της βαριάς βρετανικής προφοράς του καστ με το όχι και τόσο απλό κείμενο του Σαίξπηρ έκανε την παρακολούθηση σε πολλά σημεία εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση.

* Στην έναρξη της παράστασης (στις 21.15), έπειτα από παρατεταμένο χειροκρότημα του κοινού που αδημονούσε, ακούστηκε η φωνή μιας κυρίας που παρακάλεσε για το κλείσιμο τηλεφώνων, φωτογραφικών μηχανών και καμερών. Ιδιαίτερα εύστοχος ο τρόπος της. «Θα σας παρακαλούσαμε να τα κλείσετε. Δεν θα θέλατε να είστε εσείς η αιτία να σταματήσει κάποιος από τους ηθοποιούς την παράσταση στη μέση» είπε. Σε μεγάλο ποσοστό τηρήθηκε η έκκληση, όχι όμως από όλους. Αλλωστε, μετά την Παρασκευή, εμφανίστηκαν στο YouTube τα πρώτα βιντεάκια από τον «Ριχάρδο», που μέχρι τότε δεν υπήρχαν! Αθάνατοι Ελληνες αντιρρησίες!

* Τα τακούνια απαγορεύονται -διά ροπάλου- στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Πολλές κοσμικές κυρίες και ηθοποιοί όμως, που δεν τα πάνε καλά με το ύψος τους, προτίμησαν τις πανύψηλες πλατφόρμες και τα βρήκαν δύσκολα στον ποδαρόδομο που προηγείται από το πάρκινγκ ως την είσοδο.

* Πολύ κακή εντύπωση προκάλεσε στους ξένους επισκέπτες το θέαμα με τα εκατοντάδες μπουκαλάκια νερού που έμειναν μετά τη λήξη της παράστασης στα αρχαία μάρμαρα!

* «Δεν με πήρε για κράτηση» μας είπε με… παράπονο ο Λεωνίδας Λιακόπουλος, της περίφημης ταβέρνας στο Λυγουριό. Παρά ταύτα, όταν κατά τις 6 το απόγευμα τον ρωτήσαμε αν έχει ανοίξει, μας απάντησε «γιατί έκλεισα και καθόλου;», ενδεικτικό της απίστευτης κίνησης που είχε το μαγαζί. Τα περισσότερα πιάτα είχαν εξαντληθεί και η κουζίνα δούλευε πυρετωδώς για το δεύτερο κύμα κόσμου, μετά την παράσταση.

* «Καλλιστεία» πλωτής κούκλας έγιναν στο λιμανάκι της Παλαιάς Επιδαύρου, που έχει χωρητικότητα 50-60 σκαφών. Το τουριστικό αγκυροβόλιο της Νέας Επιδαύρου έχει 42 θέσεις. Ολες ήταν πλήρεις και οι επισκέπτες που έφτασαν από θαλάσσης έδεσαν στα ανοιχτά τα «θεριά» τους και βγήκαν στη στεριά με τα φουσκωτά.

* Μοναδικά μελανά σημεία, η έλλειψη διαλείμματος σε μία παράσταση 180 λεπτών (!) πάνω σε μάρμαρο (έστω και με μαξιλαράκι) χωρίς πλάτη, με αποτέλεσμα στις ενδιάμεσες αλλαγές σκηνικών που έκλειναν τα φώτα ο κόσμος να σηκώνεται και να τεντώνεται αποζητώντας λίγη ξεκούραση. Και οι ουρές 200 και άνω ατόμων για ένα μπουκαλάκι νερό!

* Ενα παράξενο «μείγμα» απ’ όλους τους χώρους τίμησε τον Κέβιν Σπέισι, τον Σαμ Μέντες και την παρέα τους. Ελένη Κούρκουλα και Μαριάννα Λάτση κατέφθασαν με φουσκωτό, η πρώτη με τον σύζυγό της Διονύση Παναγιωτάκη. Ο Λάμπης Ταγματάρχης, ο Νίκος Κωνσταντόπουλος, η Φιλαρέτη Κομνηνού, οι Γεράσιμος Αρσένης και Λούκα Κατσέλη, ο Σταύρος Θεοδωράκης με την κόρη του, το ζεύγος Γιάννη Μπέζου – Ναταλίας Τσαλίκη, η Μίνα και ο Σήφης Βαλυράκης, ο Σταμάτης Φασουλής, ο Σάκης Ρουβάς, ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Μπεγλίτης και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ηλίας Μόσιαλος εθεάθησαν -μεταξύ άλλων- στην Επίδαυρο. Ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Γιώργος Λούκος πόζαρε συνεχώς χαμογελαστός -και όχι άδικα για την επιλογή του έργου- και αποθεώθηκε.

Χαρά Αναστασάκη, Γιώτα Βαζούρα

{{-PCOUNT-}}23{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ο Τσακαλώτος αδειάζει τον Αλέξη Τσίπρα και στηρίζει τον Κυριάκο Μητσοτάκη!

Χαμός στα social media! Πολλοί συριζαίοι τον παροτρύνουν να... σηκωθεί να φύγει. Οργισμένη παρέμβαση Πολάκη! Με καζάνι έτοιμο να εκραγεί μοιάζει από χθες ο ΣΥΡΙΖΑ...

Στην Αθήνα ο νικητής της χρονιάς στο ΛΟΤΤΟ – Τι λέει ο ιδιοκτήτης του τυχερού πρακτορείου ΟΠΑΠ στον Αγ. Δημήτριο

Το μεγαλύτερο ποσό μέσα στο 2020 μοίρασε χθες το ΛΟΤΤΟ σε έναν μεγάλο νικητή που κέρδισε 1,4 εκατομμύρια ευρώ. Το «χρυσό» δελτίο, που έβαλε...

Τρέχουν κατόπιν εορτής για τις κλίνες στις ΜΕΘ

Βαρύτατα εκτεθειμένη η κυβέρνηση από τους χειρισμούς για την πανδημία Σε ασφυκτικό κλοιό βρίσκεται η κυβέρνηση λόγω της αύξησης των ασθενών που πάσχουν από κορονοϊό...

Θρασύτατος ο Κώστας Μπακογιάννης για τις σπατάλες του «Μεγάλου Περιπάτου»

Αλγεινές εντυπώσεις και κύμα αντιδράσεων στο διαδίκτυο προκάλεσε η ομολογία αποτυχίας του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, που παραδέχθηκε ότι ο «Μεγάλος Περίπατος» στην Πανεπιστημίου......

Διάλογος παρωδία (εφ’ όλης της ύλης) με τουρκική ατζέντα

Έναρξη διαλόγου με ιδανικές συνθήκες, για τον Ερντογάν φυσικά. Όλοι όσοι οδηγούν την Ελλάδα στο τραπέζι του διαλόγου με ατζέντα που βολεύει την Τουρκία...