Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2020

Κρίση και για τα διόδια!

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Συνεχή πτώση καταγράφουν τα έσοδα από διόδια στους οδικούς άξονες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Η βουτιά του πρώτου τριμήνου φτάνει το 15% για την Αττική Οδό και μέχρι το 40% για τμήματα της Εγνατίας Οδού και άλλα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου.

Οσο μειώνονται τα έσοδα τόσο πιο δύσκολη καθίσταται η εξεύρεση λύσης για την επανεκκίνηση των τεσσάρων βαλτωμένων έργων (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Τσακώνα, Μαλιακός – Κλειδί, Ιόνια Οδός και Αξονας Κεντρικής Ελλάδας) που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης.

Ακόμα και η Αττική Οδός, η οποία είχε δείξει αντοχές την τελευταία διετία, άρχισε να «ματώνει» σοβαρά από το πρώτο τρίμηνο του έτους, με απώλειες περί το 15%. Στα 5.000.000 ευρώ ανήλθαν τα έσοδα της κοινοπραξίας «Μορέας» (που διαχειρίζεται το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) από διόδια, έναντι 6.000.000 ευρώ στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Η κοινοπραξία «Γέφυρα», που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου, είχε στο πρώτο τρίμηνο ζημιές 100.000 ευρώ, από κέρδη 200.000 στο πρώτο τρίμηνο του 2011.

Συνολικά ο κλάδος παραχωρήσεων της ΕΛΛΑΚΤΩΡ είχε στο πρώτο τρίμηνο ενοποιημένα έσοδα 58,98 εκατ. ευρώ από 69,19 εκατ. στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ μειώθηκαν κατά 11,3% και τα καθαρά κέρδη στα 11,6 εκατομμύρια. Στα 0,6 εκατ. ευρώ ανήλθαν στο πρώτο τρίμηνο τα έσοδα του ομίλου J&P ΑΒΑΞ από παραχωρήσεις, έναντι 0,7 εκατ. ευρώ στο περυσινό τρίμηνο. Στα 5,3 εκατ. περιορίστηκαν τα αντίστοιχα έσοδα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, από 7,3 εκατ. στο αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Αντίστοιχη τάση καταγράφεται στο πρώτο τρίμηνο και στην Ευρώπη. Τα έσοδα δύο εκ των μεγαλύτερων εταιριών διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων στη γηραιά ήπειρο, της ισπανικής Abertis και της ιταλικής Atlantia, υποχώρησαν κατά 9%. Αλλά και τα έσοδα του ομίλου Vinci από τη διαχείριση των γαλλικών αυτοκινητοδρόμων, που εμφάνιζαν αξιοσημείωτη αντοχή από το 2008, παρουσίασαν κάμψη για πρώτη φορά στο τρίμηνο του 2012. Η Vinci είναι γνώριμη στην Ελλάδα, καθώς ηγείται των κοινοπραξιών «Γέφυρα» και «Ολυμπία Οδός» (άξονας Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Τσακώνα).

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αντώνης Σαμαράς: Από φέρελπις ηγέτης, στην πολιτική κατάντια των «οφσόρ»

Η περήφανη άνοδος και ο ηθικός κατήφορος του ανθρώπου που πρωτοβγήκε βουλευτής πριν από 43 χρόνια και αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας πριν από 11...

Σοβαρό πλήγμα στο εμβόλιο της Οξφόρδης – «Βέλη» και ερωτήματα διεθνών ΜΜΕ για την αποτελεσματικότητά του

Καταγγελίες για σοβαρές παραλείψεις στις κλινικές δοκιμέςΠληθαίνουν οι αμφιβολίες και τα ερωτήματα αναφορικά με την αποτελεσματικότητα του εμβολίου της φαρμακοβιομηχανίας AstraZeneca σε συνεργασία με...

Ελάχιστη χαλάρωση φέρνουν οι γιορτές

Πώς σκέφτονται να αντιμετωπίσουν την έξαρση της πανδημίας ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ενόψει των ΧριστουγέννωνΑπό ιατρική και επιδημιολογική σκοπιά, είναι παραφροσύνη να ξανανοίξουμε τα Χριστούγεννα. Ο...

Νέο πογκρόμ μίσους από τον παράφρονα Ερντογάν

Ισόβια σε... 337 κατηγορουμένους για την απόπειρα πραξικοπήματοςΑκάθεκτος ο Ταγίπ Ερντογάν συνεχίζει το πογκρόμ των εχθρών του εντός Τουρκίας, με τελευταίο επεισόδιο στο σίριαλ...

Ιατρική αμέλεια καταγγέλλει ο δικηγόρος του Μαραντόνα! Ήταν αβοήθητος επί 12 ολόκληρες ώρες

Από τους Γιώργο Σηφάκη, Χάρη ΔάντσηΟ μεγάλος Ντιέγκο δεν είναι πια εδώ. Το «γιατί» και το «πώς» όμως «έφυγε» προχθές από τον πλανήτη όπου...