Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2021

Λίγο πριν από τον αγιασμό οι ανατροπές στο Λύκειο!

Την επαναφορά της βάσης του «10», για συγκεκριμένα όμως μαθήματα στις τάξεις του λυκείου, προβλέπει το τροποποιημένο σχέδιο νόμου για την «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», το οποίο κατέθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το αρχικό κείμενο που είχε τεθεί σε διαβούλευση και το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί μόλις λίγα εικοσιτετράωρα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, στις 11 Σεπτεμβρίου. Αυτό το στοιχείο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δεδομένου ότι η ισχύς του νομοσχεδίου ξεκινά αμέσως μετά την ψήφισή του και όχι κατόπιν δημοσίευσής του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι χιλιάδες μαθητές που ετοιμάζονται να πάνε στην α΄ λυκείου θα ενημερωθούν στο «παρά πέντε» για το νέο σύστημα φοίτησης και εισαγωγής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σύμφωνα με το τελικό σχέδιο νόμου, οι μαθητές για να προαχθούν από την α΄ λυκείου στη β΄ και από τη β΄ λυκείου στη γ΄ θα πρέπει να συγκεντρώσουν συνολική βαθμολογία ίση ή μεγαλύτερη του «10» στα Μαθηματικά και στη Νεοελληνική Γλώσσα, και συνολική βαθμολογία ίση ή μεγαλύτερη του «8» σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Σημειώνεται ότι η συνολική βαθμολογία σε κάθε μάθημα υπολογίζεται ως ο μέσος όρος των βαθμών στα τετράμηνα και στις προαγωγικές εξετάσεις.

Στη γ΄ λυκείου υιοθετείται περίπου το ίδιο μοτίβο, ελαφρώς διαφοροποιημένο. Ειδικότερα, για να λάβουν οι μαθητές απολυτήριο θα πρέπει να πετύχουν συνολική βαθμολογία ίση ή μεγαλύτερη του «10» στη Νεοελληνική Γλώσσα αλλά και στα τέσσερα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού. Επίσης, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν συνολική βαθμολογία ίση ή μεγαλύτερη του «8» σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Ως εκ τούτου, τα πράγματα δυσκολεύουν για τα παιδιά, αφού πλέον, αν θέλουν να περάσουν τις τάξεις και να αποφοιτήσουν από το λύκειο, είναι… απαγορευτικοί οι χαμηλοί βαθμοί.

Την ίδια ώρα και βάσει των αλλαγών στο νομοσχέδιο, επανεμφανίζεται η Πληροφορική στη β΄ και στη γ΄ λυκείου, η οποία είχε αρχικά «εξαφανιστεί» από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Στη β΄ τάξη εντάσσεται για μία ώρα εβδομαδιαίως το μάθημα Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, ενώ στη γ΄ τάξη θα διδάσκεται δύο ώρες. Το ίδιο μάθημα μπαίνει και στις δύο τελευταίες τάξεις του επαγγελματικού λυκείου, από μία ώρα εβδομαδιαίως, ενώ για να επιτευχθεί αυτό «κόβεται» μία ώρα από τη Φυσική και τη Χημεία.

Υπενθυμίζεται ότι στο αρχικό σχέδιο νόμου, όπως είχε παρουσιαστεί στις αρχές Αυγούστου, οι κυριότερες αλλαγές αφορούν την περικοπή των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων από έξι σε τέσσερα καθώς και την προσμέτρηση του βαθμού και των τριών τάξεων του λυκείου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι τρεις Κατευθύνσεις μετονομάζονται σε Ομάδες Προσανατολισμού και οι μαθητές θα συναντούν στη β΄ τάξη τις δυο Ομάδες, εκ των οποίων θα καλούνται να επιλέξουν ποια θα ακολουθήσουν. Στη γ΄ λυκείου θα υπάρχει άλλη μία Ομάδα, στην οποία θα μπορούν να «μεταπηδήσουν» εφόσον το επιθυμούν. Οι τροποποιήσεις αυτές, οι οποίες άλλωστε αποτελούν και τον βασικό κορμό του νομοσχεδίου, παραμένουν και στο τελικό σχέδιο.

Εύη Πανταζοπούλου

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ