Δευτέρα, 19 Απρίλιος 2021

Μαγνήτης τα έργα των 2 δισ. ευρώ! Η μάχη Μώραλη- Μιχαλολιάκου για την πύλη του παγκόσμιου εμπορίου

Με τον ισχυρό ρόλο που αποκτά ο Πειραιάς ως ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ευρώπης στη μεταφορά εμπορευμάτων, με τα σημαντικά έργα που δρομολογούνται στην περιοχή, συνολικού ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ, αλλά και με την αντιπαλότητα μεταξύ επιχειρηματιών με έδρα τον Πειραιά, συνδέουν πολλοί το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών Ευάγγ. Μαρινάκη και Πέτρου Κόκκαλη, υιού του Σωκράτη Κόκκαλη, για ανάμειξη στην ενεργό πολιτική μέσω της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τόσο ο σημερινός πρόεδρος του Ολυμπιακού Ευάγγ. Μαρινάκης όσο και ο Πέτρος Κόκκαλης, υιός του πρώην προέδρου του Ολυμπιακού, συμμετέχουν στο ψηφοδέλτιο του αντιπροέδρου του Ολυμπιακού Γιάννη Μώραλη, ο οποίος θα «μονομαχήσει» με τον σημερινό δήμαρχο Βασ. Μιχαλολιάκο όχι για τον σημερινό Πειραιά, αλλά για μία από τις «πύλες» του παγκόσμιου εμπορίου.

Μπορεί το ξαφνικό ενδιαφέρον των παραγόντων του Ολυμπιακού να ξεκίνησε με αφορμή την ποδοσφαιρική αντιπαλότητα μεταξύ του Ευάγγελου Μαρινάκη και του Δημήτρη Μελισσανίδη (άνθρωποι του Ολυμπιακού ενοχλήθηκαν διότι ο σημερινός δήμαρχος Πειραιά ευχαρίστησε δημοσίως τον Δημήτρη Μελισσανίδη, όπως και άλλους επιχειρηματίες οι οποίοι βοήθησαν οικονομικά τον δήμο), όμως δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι οι επιχειρηματίες έχουν άμεσο ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη με σχεδόν σίγουρο νικητή την κινεζική Cosco που διαχειρίζεται τους προβλήτες μεταφοράς containers. Πολλοί παράγοντες του Πειραιά θα έβλεπαν με καλό μάτι τον «αναγκαστικό» συνεταιρισμό των Κινέζων με την τοπική δημοτική Αρχή, καθώς υπάρχουν αρκετά παραδείγματα τέτοιων συνεργασιών στο εξωτερικό. «Γιατί να μην υπάρχει μετοχική συμμετοχή του δήμου στον νέο ΟΛΠ;» αναρωτιούνται όσοι θεωρούν πιθανό ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Εκτός από τη συνεχή αναρρίχηση στην παγκόσμια κατάταξη με τα μεγαλύτερα λιμάνια μεταφοράς containers, ο Πειραιάς κερδίζει πόντους και ως κέντρο υποδοχής κρουαζιερόπλοιων. Μάλιστα, τα έργα για την επέκταση του νότιου λιμένα κρουαζιέρας, συνολικού ύψους περί τα 120.000.000 ευρώ, είναι μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις στην περιοχή. Δεν είναι, όμως, η μοναδική: ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η επέκταση του μετρό, ενώ προχωρά και η επέκταση του δικτύου του τραμ, δύο έργα τα οποία θα αλλάξουν στην κυριολεξία την εικόνα της πόλης ως προορισμού και θα «αναστήσουν» την αγορά της. Παράλληλα, υπάρχουν ελπίδες «ανάστασης» του έργου υπογειοποίησης της γραμμής του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου από τον σταθμό του Νέου Φαλήρου έως τον Πειραιά (200.000.000 ευρώ), ενώ έχει προκηρυχθεί μια σειρά έργων με βασικότερα τα εξής:

*Αξιοποίηση πέντε μεγάλων ακινήτων, έργο που βρίσκεται σε φάση διεξαγωγής του διαγωνισμού, *προϋπολογισμού 150.000.000 ευρώ.
*Ανάπλαση παραλιακού μετώπου, προϋπολογισμού 19.300.000 ευρώ.
*Ανάπλαση και αναβάθμιση επιλεγμένων περιοχών δικτύου κυκλοφορίας πεζών στον αστικό ιστό του Δήμου Πειραιά, ύψους 4.000.000 ευρώ.
*Αστική αξιοποίηση τμήματος ανενεργού σιδηροδρομικού δικτύου και ενοποίηση περιοχών Δ. Πειραιά με μετατροπή σε ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο, προϋπολογισμού 7.000.000 ευρώ.
8Απόκτηση νέου στόλου οχημάτων καθαριότητας (με χρηματοδοτική μίσθωση – leasing), προϋπολογισμού 7.000.000 ευρώ.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ