Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2021

Με ζεστές μηχανές οι ιδιώτες

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η αποκομιδή των σκουπιδιών σε όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αττικής και ο στόχος που έχει μπει για καθαρές γειτονιές μέχρι την 28η Οκτωβρίου φαίνεται ότι θα επιτευχθεί.

Η επίτευξη της συμφωνίας, πάντως, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «δημοκρατία», πραγματοποιήθηκε κάτω από την απειλή της κυβέρνησης για άμεση και οριστική ανάθεση της αποκομιδής των σκουπιδιών σε ιδιωτικές εταιρίες, γεγονός που θα οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια σε κατάργηση των ΟΤΑ στον τομέα της καθαριότητας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης, η οποία επέδειξε πολύ αργά αντανακλαστικά στο θέμα, ο αρμόδιος υφυπουργός Πάρις Κουκουλόπουλος (σ.σ.: το κλίμα στο Μέγαρο Μαξίμου είναι πολύ βαρύ, καθώς του χρεώνουν το αλαλούμ), υπό την εποπτεία του υπουργού Εσωτερικών Χάρη Καστανίδη, είχε εκπονήσει ένα εναλλακτικό σχέδιο, στην περίπτωση που κολλούσαν οι τελευταίες διαπραγματεύσεις με την ΠΟΕ-ΟΤΑ και εκείνη κρατούσε αδιάλλακτη στάση.

Σύμφωνα με αυτό, την ώρα που αργά την περασμένη Παρασκευή γίνονταν οι συνομιλίες υπουργείου Εσωτερικών και ΠΟΕ-ΟΤΑ, με τη μεσολάβηση της ΚΕΔΕ και της ΑΔΕΔΥ, ήταν έτοιμες στα συρτάρια του υπουργείου προς υπογραφή 8 συμβάσεις με ιδιώτες για την αποκομιδή των απορριμμάτων. Μάλιστα, το υπουργείο φαίνεται ότι γνωστοποίησε αυτές τις συμβάσεις στην ΠΟΕ-ΟΤΑ, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, λέγοντας στην ουσία στους συνδικαλιστές ότι, αν δεν μαζέψετε εσείς τα σκουπίδια, θα το κάνουν οι ιδιώτες. Αυτό εκτιμάται ότι ήταν ένας από τους λόγους που η πλειονότητα της Ομοσπονδίας (ΠΑΣΚΕ-ΟΤΑ και ΔΑΚΕ-ΟΤΑ) έκανε πίσω, με την ΑΣΚ-ΟΤΑ και τη ΔΑΣ-ΟΤΑ να εμμένουν στις κινητοποιήσεις.

Το υπουργείο Εσωτερικών, όπως αποκαλύπτει και το afrodioiksi.gr, με τις 8 συμβάσεις που θα υπέγραφε είχε διασφαλίσει περισσότερα από 100 ιδιωτικά απορριμματοφόρα (με τους αντίστοιχους εργάτες καθαριότητας), που θα δούλευαν σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα (σύνολο 21 βάρδιες).

Είναι χαρακτηριστικό ότι όλο το έργο που θα γινόταν είναι περίπου ισοδύναμο με αυτό των 700 απορριμματοφόρων που υπάρχουν στους δήμους της Αττικής (μια 8ωρη βάρδια την ημέρα). Εκτός αυτού, προβλεπόταν, επίσης, εκτός από τους 11 Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) που υπάρχουν στην Αττική, να λειτουργήσει και ένας ανενεργός ΣΜΑ που βρίσκεται στο τέρμα της Κατεχάκη (Παπάγου), στον Δήμο Χολαργού – Παπάγου, και ο οποίος θα έλυνε το πρόβλημα με τα σκουπίδια τόσο για την Αθήνα όσο και για του Ζωγράφου, την Καισαριανή, τον Χολαργό, του Παπάγου, την Αγία Παρασκευή, τη Φιλοθέη, το Ψυχικό, τον Βύρωνα, το Χαλάνδρι κ.λπ.

Μάλιστα, αυτός είχε ήδη ετοιμαστεί και στην ουσία θα μείωνε κατά πολύ τον χρόνο μεταφοράς-εναπόθεσης των απορριμμάτων, σε σχέση με τον χρόνο που χρειάζεται για να φτάσει και να αφήσει τα σκουπίδια ένα απορριμματοφόρο στον ΧΥΤΑ Φυλής. Επιπλέον, στο σχέδιο προβλεπόταν και η εξασφάλιση της λειτουργίας και των άλλων 11 ΣΜΑ, στην περίπτωση που ήταν υπό κατάληψη, με την επέμβαση των ΜΑΤ, όπως έγινε και με τον ΧΥΤΑ Φυλής.

Φαίνεται, δε, ότι το σχέδιο-μηχανισμός προετοιμαζόταν σιγά σιγά και είναι χαρακτηριστικό ότι την περασμένη Δευτέρα βγήκαν στους δρόμους 12 ιδιωτικά απορριμματοφόρα (των 3 εταιριών που είχαν σύμβαση με την Περιφέρεια Αττικής), την Τρίτη επίσης 12, την Τετάρτη 19, την Πέμπτη 26 και την Παρασκευή -στην περίπτωση που υπήρχε νέο «ναυάγιο» στις συνομιλίες- 72!

Μακάριος Β. Λαζαρίδης

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ