Τρίτη, 9 Μαρτίου 2021

«Μετωπική» για τα οδικά έργα

Βγήκαν τα μαχαίρια για τους βαλτωμένους οδικούς άξονες, καθώς ο σχεδιασμός του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών για ματαίωση του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) οδηγεί σε εμφύλιο μεταξύ των ομίλων ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ Γ. Περιστέρης επιτέθηκε χθες στην κυβέρνηση υποστηρίζοντας ότι προτιμά τη ματαίωση του Ε65 και την πληρωμή αποζημιώσεων που ο ίδιος υπολογίζει κοντά στο ένα δισ. ευρώ, παρά τη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ, ώστε να ολοκληρωθεί.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και οι ισπανικοί κολοσσοί ACS και Ferrovial συμμετέχουν στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του Ε65. Οπως και στους άλλους οδικούς άξονες με συμβάσεις παραχώρησης, τα έργα έχουν σταματήσει και βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση με εργολάβους και τράπεζες, με την κυβέρνηση να έχει ορίσει ειδικό διαπραγματευτή τον Ευ. Βιδάλη.

Οι διαρροές που φαίνεται ότι προέρχονται από τον κ. Βιδάλη σύμφωνα με τις οποίες αμφισβητείται η βιωσιμότητα του Ε65, ενώ θεωρείται βιώσιμος ο άξονας Μαλιακός – Κλειδί (δηλαδή η παράκαμψη – σήραγγα των Τεμπών), ήταν αυτό που προκάλεσε την αντίδραση του κ. Περιστέρη. Στην αγορά υποστηρίζουν ότι ετοιμάζεται η «θυσία» του Ε65 για να διασωθεί το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί, την κατασκευή και εκμετάλλευση του οποίου έχει αναλάβει κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και J&P ΑΒΑΞ με τη γερμανική Hochtief και τη γαλλική Vinci.

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, που ήταν παρών κατά τη χθεσινή ομιλία του Γ. Περιστέρη, περιορίστηκε να αναφέρει ότι η διαπραγμάτευση είναι σε εξέλιξη. Η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θεωρεί, πάντως, ότι το έργο θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από κονδύλια του ΕΣΠΑ που σήμερα είναι «παρκαρισμένα» σε παρεμβάσεις μικρότερης σημασίας. Ολα δείχνουν ότι τις επόμενες ημέρες οι κόντρες θα ενταθούν, στην περίπτωση που η κυβέρνηση επιμείνει στη ματαίωση του Ε65, που ξεκινά από τη Λαμία και ενώνεται με την Εγνατία οδό.

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ