20|09|2020

«Μετωπική» για τα οδικά έργα

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

Βγήκαν τα μαχαίρια για τους βαλτωμένους οδικούς άξονες, καθώς ο σχεδιασμός του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών για ματαίωση του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) οδηγεί σε εμφύλιο μεταξύ των ομίλων ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ Γ. Περιστέρης επιτέθηκε χθες στην κυβέρνηση υποστηρίζοντας ότι προτιμά τη ματαίωση του Ε65 και την πληρωμή αποζημιώσεων που ο ίδιος υπολογίζει κοντά στο ένα δισ. ευρώ, παρά τη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ, ώστε να ολοκληρωθεί.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και οι ισπανικοί κολοσσοί ACS και Ferrovial συμμετέχουν στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του Ε65. Οπως και στους άλλους οδικούς άξονες με συμβάσεις παραχώρησης, τα έργα έχουν σταματήσει και βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση με εργολάβους και τράπεζες, με την κυβέρνηση να έχει ορίσει ειδικό διαπραγματευτή τον Ευ. Βιδάλη.

Οι διαρροές που φαίνεται ότι προέρχονται από τον κ. Βιδάλη σύμφωνα με τις οποίες αμφισβητείται η βιωσιμότητα του Ε65, ενώ θεωρείται βιώσιμος ο άξονας Μαλιακός – Κλειδί (δηλαδή η παράκαμψη – σήραγγα των Τεμπών), ήταν αυτό που προκάλεσε την αντίδραση του κ. Περιστέρη. Στην αγορά υποστηρίζουν ότι ετοιμάζεται η «θυσία» του Ε65 για να διασωθεί το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί, την κατασκευή και εκμετάλλευση του οποίου έχει αναλάβει κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και J&P ΑΒΑΞ με τη γερμανική Hochtief και τη γαλλική Vinci.

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, που ήταν παρών κατά τη χθεσινή ομιλία του Γ. Περιστέρη, περιορίστηκε να αναφέρει ότι η διαπραγμάτευση είναι σε εξέλιξη. Η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θεωρεί, πάντως, ότι το έργο θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από κονδύλια του ΕΣΠΑ που σήμερα είναι «παρκαρισμένα» σε παρεμβάσεις μικρότερης σημασίας. Ολα δείχνουν ότι τις επόμενες ημέρες οι κόντρες θα ενταθούν, στην περίπτωση που η κυβέρνηση επιμείνει στη ματαίωση του Ε65, που ξεκινά από τη Λαμία και ενώνεται με την Εγνατία οδό.

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Έτοιμοι για εθνικές παραχωρήσεις!

Ανησυχία από τις δηλώσεις Γεραπετρίτη ότι η Ελλάδα μπορεί να δεχτεί προς συζήτηση το εύρος της επήρειας των νησιών μας Ζωηρή ανησυχία προκαλούν οι χθεσινές...

Κυριάκος Βελόπουλος: Δεν ντρέπεστε για τη δήλωση του Ζάεφ;

Επιτέθηκε κατά μέτωπο στην κυβέρνηση για τη στροφή 180 μοιρών, επικαλούμενος το πρωτοσέλιδο της «δημοκρατίας» Στη Βουλή έφτασε το χθεσινό αποκαλυπτικό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «δημοκρατίας»...

Ευρωβουλή: Καλεί την Άγκυρα να βάλει άμεσα «φρένο» στις προκλήσεις

Στο ψήφισμα που πέρασε χθες από την Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου με 601 ψήφους υπέρ, 57 κατά και 36 αποχές οι ευρωβουλευτές εξέφρασαν «την πλήρη...

Ο Γερμανός πρέσβης ομολογεί οτι χαϊδεύουν την Τουρκία

Μίλησε για την καλή σχέση τους, ενώ δεν του άρεσε η κριτική. Την ίδια ώρα ο... Φον Δημητράκης Καιρίδης έσπευσε να εκθειάσει το Βερολίνο Ζητώντας...

Νέα επίθεση από τη γνωστή ιστοσελίδα antinews του συστήματος Σαμαρά, με την προτροπή: «Ξεκαβαλήστε»!

Νέα σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση και προσωπικά στον Κυριάκο Μητσοτάκη άσκησε και χθες το σύστημα Σαμαρά. «Προς Μαξίμου: Ξεκαβαλήστε το καλάμι!» είναι ο τίτλος...