Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου 2020

«Ναι» στα Ι.Χ. με πετρέλαιο σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

Λίγο προτού αποτελέσει και επίσημα παρελθόν η κυβέρνηση Παπανδρέου, φρόντισε να κάνει το χατίρι των εμπόρων αυτοκινήτου και να απελευθερώσει με ειδική τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο (για τις άδειες δόμησης) τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Με την τροπολογία έγινε το ουσιαστικό βήμα για την άρση της απελευθέρωσης, καθώς θα αρκεί μια απλή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Μεταφορών. Σε μια αγορά αυτοκινήτου που έχει υποστεί καθίζηση (-35,2% στις πωλήσεις στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2011), η άρση της απαγόρευσης πετρελαιοκίνησης εκτιμάται ότι μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων.

Η πετρελαιοκίνηση είχε απαγορευτεί το 1980 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη λόγω του γεγονότος ότι οι κινητήρες πετρελαίου ήταν ιδιαίτερα ρυπογόνοι για το περιβάλλον των μεγαλουπόλεων. Τα μόνα πετρελαιοκίνητα οχήματα που επιτρεπόταν να κυκλοφορούν ήταν τα ταξί και τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) είχε προαναγγείλει ότι επρόκειτο να αρθεί η συγκεκριμένη απαγόρευση, μια και η τεχνολογική πρόοδος είχε συνδράμει ώστε να υπάρχουν σήμερα κινητήρες πετρελαίου πολύ λιγότερο επιβλαβείς για το περιβάλλον.

Επίσης, τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν πετρέλαιο εξοικονομούν μεγάλα ποσά από το φθηνότερο καύσιμο, καθώς σε σημερινές τιμές το πετρέλαιο κυμαίνεται στα επίπεδα του 1,40 €/λίτρο, όταν η τιμή της βενζίνης διαμορφώνεται στο 1,60 €/λίτρο. Οι πετρελαιοκινητήρες επικρατούν επίσης και στον τομέα της συντήρησης, καθώς χρειάζονται σέρβις σε πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ή αριθμό χιλιομέτρων από ό,τι οι κινητήρες που χρησιμοποιούν βενζίνη. Τα σέρβις τους, ωστόσο, είναι κατά πολύ ακριβότερα σε σχέση με την αντίστοιχη συντήρηση των βενζινοκινητήρων.

Στα μειονεκτήματα των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. βρίσκεται η τσιμπημένη τιμή τους, σε επίπεδα 15%-20% πάνω από τα αντίστοιχα που καταναλώνουν βενζίνη. Οι έμποροι αυτοκινήτου όμως θεωρούν δεδομένο ότι το άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς είναι πιθανό να οδηγήσει σε μείωση των τιμών τους. Ερωτηματικό επίσης παραμένει το ζήτημα της εκτεταμένης νοθείας που γίνεται στο πετρέλαιο που καταναλώνεται στη χώρα μας και στον κίνδυνο που υπάρχει να μετατρέψει τα αυτοκίνητα με ντιζελοκινητήρες σε εξαιρετικά ρυπογόνα. Πάντως η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα της Ευρώπης που δεν είχε επιτρέψει τη χρήση αυτοκινήτων πετρελαίου στην πρωτεύουσά της.

Βασίλης Αγγελόπουλος

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κούρεμα-ανάσα δύο ταχυτήτων για τα ενοίκια! Ποιοι δικαιούνται υποχρεωτικό «ψαλίδι» 40% και ποιοι εθελοντικό 30%

Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να γίνει εθελοντική μείωση του μισθώματος Aνάσα σε χιλιάδες επιχειρήσεις που συνεχίζουν να πλήττονται από την υγειονομική κρίση δίνει η απόφαση...

Ο Ολυμπιακός «καθάρισε» την Ομόνοια και πέρασε ξανά στους ομίλους του Champions League

Η συνήθεια που έγινε λατρεία! Ο Ολυμπιακός υπερασπίστηκε με άνεση το προβάδισμα του πρώτου παιχνιδιού χθες στο «ΓΣΠ» της Λευκωσίας, μένοντας στο 0-0 με...

Σαπουνόπερα απειλών από τον Ταγίπ Ερντογάν – Διατυμπανίζει ότι θα πάρει ζωές

Νέο κακόγουστο εθνικιστικό βίντεο με θέμα τη «Γαλάζια Πατρίδα» έβγαλε η Άγκυρα Την ώρα που δηλώνει... ειρηνοποιός, ο «εύθικτος» με τα πρωτοσέλιδα Ερντογάν βρίσκει διαρκώς...

Αμυντική συνεργασία Ελλάδας και ΗΠΑ με αιχμή τη Σούδα!

Εκσυγχρονισμό των F-16 και επενδύσεις σε ναυπηγεία και ενέργεια είχε το μενού της συνάντησης του Μητσοτάκη με τον Πομπέο Με θερμά λόγια εκατέρωθεν ο Κυριάκος...

Μέγα φιάσκο τα «12 κρούσματα» στο κρουαζιερόπλοιο

Ψευδή τα αποτελέσματα των τεστ που έγιναν σε ιδιωτικό εργαστήριο του Ηρακλείου για τα μέλη του πληρώματος του «Mein Schiff 6» Σε μεγαλοπρεπές φιάσκο κατέληξε...