Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2021

Νέα Υόρκη – Πεκίνο μέσα σε τρία τέταρτα!

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, όταν το συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς αποκτήσει… σάρκα και οστά, οι λάτρεις του trainspotting θα πρέπει να βρουν άλλα ενδιαφέροντα. Λογικό, αν σκεφτεί κανείς ότι στο μέλλον ένα τρένο θα μπορεί να κινείται με ταχύτητα που θα προσεγγίζει τα 6.500 χλμ/ώρα, καλύπτοντας την απόσταση Νέα Υόρκη – Λος Αντζελες αλλά και Νέα Υόρκη – Κίνα σε… 45 λεπτά! Οσο για τον γύρο του κόσμου; Γι’ αυτόν δεν θα χρειάζεται περισσότερες από έξι ώρες.

Ολα ξεκίνησαν κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν ο Αμερικανός μηχανολόγος Ντάριλ Οστερ συνέλαβε την ιδέα της δημιουργίας ενός τρένου-κάψουλας που θα κινείται μέσα σε έναν αεροστεγή σωλήνα, χωρίς τριβή και με ταχύτητες που θα ζήλευε ακόμη κι ένα αεροπλάνο. Στη συνέχεια πήρε χαρτί και μολύβι, σχεδίασε τα πρώτα σκαριφήματα και εν τέλει το 1997 πατεντάρισε την τεχνολογία επάνω στην οποία θα βασιζόταν το Evacuated Tube Transport (ETT), ο -επιστημονικής φαντασίας- σωλήνας του.

Τα χρόνια πέρασαν και μόλις πρόσφατα ομάδα σχεδιαστών της εταιρίας et3.com Inc που δημιούργησε ο Οστερ παρουσίασαν και επίσημα τα σχέδια του απίστευτου αυτού μεταφορικού μέσου, προκαλώντας τον παγκόσμιο θαυμασμό. Σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, το «υπερηχητικό μετρό», όπως ήδη το χαρακτηρίζουν πολλοί, θα μπορούσε να μεταφέρει σε χρόνο-ρεκόρ γύρω από τον πλανήτη 4-6 επιβάτες, οι οποίοι θα κάθονται αναπαυτικά σε ειδικά διαμορφωμένο βαγόνι, ενώ υποστήριξαν ότι, παρά την υψηλή ταχύτητα, η κίνηση θα είναι αθόρυβη, αλλά και ότι οι επιβάτες σε καμία περίπτωση δεν θα βιώνουν ισχυρές βαρυτικές δυνάμεις. Ενδιαφέρον προκάλεσε ακόμη και το γεγονός ότι οι επιβαίνοντες στο βαγόνι θα βιώνουν δύναμη της τάξης του 1G – δύναμη δηλαδή που βιώνουν και οι επιβάτες των συμβατικών αυτοκινήτων!

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της et3.com Inc, το ΕΤΤ είναι ασφαλέστερο και πιο οικονομικό από τα τρένα και τα αεροπλάνα, ενώ εκτιμούν ότι για την κατασκευή του θα απαιτηθεί μόλις το ένα τέταρτο του κόστους που χρειάζεται κανονικά για την κατασκευή δρόμων στο αστικό οδικό δίκτυο και το ένα δέκατο του κόστους των αυτοκινητοδρόμων υψηλής ταχύτητας.

Γιώργος Τραπεζιώτης

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ