Δευτέρα, 19 Απρίλιος 2021

Ο απολογισμός της Black Friday

Αύξηση τζίρου σε κεντρικές αγορές αλλά και επιφυλάξεις των εμπορικών συλλόγων σύμφωνα με έρευνα της ΕΣΕΕ

A ύξηση της αγοραστικής κίνησης στις κεντρικές αγορές, ανομοιόμορφη εικόνα ανά την Ελλάδα, και μεταξύ εμπορικών καταστημάτων και αλυσίδων, αλλά και επιφυλάξεις από τους εμπορικούς συλλόγους προκάλεσε η πρώτη «απόπειρα» της Black Friday, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της ΕΣΕΕ.

Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η συνομοσπονδία είναι ότι σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία υιοθέτησης του διεθνούς θεσμού από τις μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες με τον «βομβαρδισμό» ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με τη συγκεκριμένη ημέρα και τις συντονισμένες προωθητικές ενέργειες τους στην ουσία «παρέσυραν» τα εμπορικά καταστήματα, ώστε να συμμετάσχουν σχεδόν αιφνιδίως και την τελευταία στιγμή.

Επίσης, συμπεραίνει ότι η γενική στάση του επιχειρηματικού κόσμου απέναντι στον θεσμό μπορεί να γίνει θετική, αν υπάρξει οργάνωση και σωστός συντονισμός, ώστε η Black Friday να λαμβάνεται ως πρωτοβουλία των εμπορικών καταστημάτων στις κεντρικές εμπορικές αγορές και όχι ως μια πρακτική των μεγάλων αλυσίδων που υιοθετείται αναγκαστικά και από τα μικρά καταστήματα.

Υψηλή επισκεψιμότητα

Στην Αθήνα η συμμετοχή των καταστημάτων διαμορφώθηκε σε μικρό ποσοστό. Κυρίως συμμετείχαν τα επώνυμα και οι αλυσίδες, με επίπεδο εκπτώσεων περίπου 21%-40%. Υψηλή επισκεψιμότητα παρατηρήθηκε στο κέντρο της Αθήνας, αλλά κυρίως στις μεγάλες αλυσίδες, ενώ η ΕΣΕΕ δεν έχει εικόνα για τα μικρά καταστήματα.

Στον Πειραιά η συμμετοχή των καταστημάτων διαμορφώθηκε σε ποσοστό 40% με 50%, με επίπεδο εκπτώσεων της τάξεως του 11%-20%.

Στη Θεσσαλονίκη συμμετείχαν τα μεγάλα καταστήματα και οι πολυεθνικές, στα οποία χαρακτηριστικά σχηματίστηκαν ουρές από καταναλωτές. Τα λίγα εμπορικά καταστήματα που συμμετείχαν έκαναν εκπτώσεις της τάξεως του 10% και κυρίως σε μικρό μέρος των νέων παραλαβών.

Στην Πάτρα παρατηρήθηκε συμμετοχή κυρίως μεγάλων αλυσίδων και πολύ λίγων εμπορικών καταστημάτων (10%). Τα λίγα εμπορικά καταστήματα που συμμετείχαν έκαναν εκπτώσεις της τάξεως του 20%-40%, κυρίως σε εμπορεύματα stock και πολύ μικρό μέρος της νέας σεζόν. Στα Ιωάννινα συμμετείχαν αρκετά καταστήματα, σχεδόν το 50%, με εκπτώσεις της τάξεως του 20%-30%. Πραγματοποίησαν εκπτώσεις της τάξεως του 20% σε εμπορεύματα της νέας σεζόν και 50% σε εμπορεύματα stock.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ