Δευτέρα, 19 Απρίλιος 2021

Ο χρόνιος πόνος μπορεί να «χτυπηθεί» χωρίς φάρμακα

Μπορεί η χρόνια φλεγμονή να αντιμετωπιστεί όταν τα φάρμακα δεν είναι αρκετά; Σύμφωνα με ειδικούς, παράγοντες όπως ο καλός ύπνος, η διατροφή, η άσκηση, η εσωτερική ηρεμία και, φυσικά, ένας γιατρός με τον οποίο ο ασθενής μπορεί να συνεννοηθεί παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου και της φλεγμονής.

Σύμφωνα με το βιβλίο του δρα Reza Ghorbani, ειδικού σε θέματα χρόνιου πόνου και φλεγμονής από την Ουάσινγκτον, υπάρχουν πολλές θεραπείες που διαφέρουν από εκείνες της κλασικής ιατρικής, αλλά λειτουργούν συμπληρωματικά με αυτήν και ενισχύουν τον οργανισμό όταν εκείνη δεν είναι αρκετή. Μάλιστα, όπως διευκρινίζει, το θέμα δεν είναι μόνο αν χρησιμοποιεί κανείς βότανα ή αν κάνει βελονισμό, αλλά ολόκληρος ο τρόπος ζωής που ακολουθεί στην καθημερινότητά του.

Η φλεγμονή αποτελεί φυσικό μηχανισμό του ανοσοποιητικού και εμφανίζεται όταν το σώμα προσπαθεί να καταπολεμήσει βλάβες και μολύνσεις. Ωστόσο, η χρόνια φλεγμονή βλάπτει τον οργανισμό επειδή το ανοσοποιητικό επιτίθεται στα υγιή κύτταρα. Η χρόνια φλεγμονή αποτελεί τη ρίζα πολλών ασθενειών, από αρθρίτιδα και γαστρεντερικά προβλήματα ΄ςως καρδιαγγειακά νοσήματα και Αλτσχάιμερ.

Οπως αναφέρει ο δρ Ghorbani στο βιβλίο του «Secrets to a Pain Free Life» («Μυστικά για μια ζωή χωρίς πόνο»), οι τροφές που καταναλώνει κανείς έχουν άμεσο αντίκτυπο στο πώς αισθάνεται. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Psychosomatic Medicine», οι γυναίκες που καταναλώνουν πολύ κόκκινο κρέας, γλυκά και επεξεργασμένα δημητριακά έχουν περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν χρόνια φλεγμονή απ’ ό,τι εκείνες που καταναλώνουν κυρίως φρούτα, λαχανικά, ψάρια, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης. Στις τροφές που καταπολεμούν τη φλεγμονή ανήκουν επίσης τα ρόδια, τα μύρτιλλα, το τζίντζερ, η κανέλα και ο κουρκουμάς.

Ο οργανισμός χρειάζεται και αρκετό ύπνο, ο οποίος βοηθά τον οργανισμό να καταπολεμήσει τις ασθένειες, τον πόνο και τη φλεγμονή, η οποία εμφανίζεται ευκολότερα σε όσους κοιμούνται λιγότερο από έξι ώρες τη μέρα.

Τέλος, η φυσιολογία του πόνου έχει άμεση σχέση με τα συναισθήματα, γι’ αυτό και η έντασή του γίνεται μεγαλύτερη όταν υπάρχει άγχος, αναστάτωση και απογοήτευση. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να διστάζει κανείς να συμβουλευτεί ειδικούς για να απαλλαγεί από τα παραπάνω συναισθήματα, καθώς οι φίλοι και τα συγγενικά πρόσωπα συχνά δεν μπορούν να καταλάβουν πλήρως τον συναισθηματικό αντίκτυπο του χρόνιου πόνου.

Αλεξάνδρα Χυδηριώτη

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ