Δευτέρα, 12 Απρίλιος 2021

Ο Χρυσοχοίδης στρώνει χαλί για αποζημιώσεις!

«Το σύνολο των εξουσιών της Ελληνικής Δημοκρατίας έχει εξετάσει, νομοθετήσει, δικάσει και τελικά εφαρμόσει τα σχετικά με τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια θέματα» υποστήριζε στα μέσα της εβδομάδας η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών με αφορμή τους νέους σταθμούς διοδίων σε Μπράλο και Μώλο.

Γι’ αυτό αρκετοί αναρωτιούνται, αφού όλα είναι νόμιμα, γιατί ο υπουργός Υποδομών δεν προχωρά στη λειτουργία σταθμών διοδίων στον Αγιο Στέφανο;

Γιατί στα τέλη του 2013 υπέγραψε συμβάσεις παραχώρησης που προβλέπουν ότι οι κάτοικοι της Αττικής θα πληρώνουν 0,90 ευρώ ανά διέλευση στα πλευρικά διόδια του Αγίου Στεφάνου από 1ης Ιουλίου όταν γνώριζε ότι δεν θα τηρήσει τα συμφωνηθέντα; Μήπως οι εργολάβοι που υπέγραψαν επίσης τις συμβάσεις παραχώρησης έχουν σήμερα δικαίωμα αποζημίωσης, αφού δεν τηρήθηκαν όσα υπέγραψαν προ μηνών με τον κ. Χρυσοχοΐδη;

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών πάγωσε σιωπηλά τη λειτουργία των νέων πλευρικών σταθμών διοδίων στον Αγιο Στέφανο, ενώ είναι άγνωστο τι θα πράξει με τους σταθμούς που πρέπει να λειτουργήσουν από την 1η Ιουλίου 2015 στη Βαρυμπόμπη (με κόστος 0,6 ευρώ ανά διέλευση). Το απίστευτα πυκνό δίκτυο σταθμών διοδίων στην ευρύτερη περιοχή του λεκανοπεδίου αναμένεται να συμπληρωθεί σύντομα με ένα νέο μετωπικό σταθμό στο τμήμα Σχηματάρι – Χαλκίδα (στην περιοχή Βαθύ). «Ο υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης, που δηλώνει οπαδός της νομιμότητας, γιατί δεν εφαρμόζει τις νόμιμες συμβάσεις παραχώρησης και χρησιμοποιεί πολιτικά κριτήρια με τα διόδια στην Αττική, προκειμένου να κάμψει τις αντιδράσεις;» αναρωτιούνται στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου.

Οπως αναφέρονταν στην ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών στα μέσα της εβδομάδας, «η κυβέρνηση και ειδικότερα το υπουργείο, κατά τη συζήτηση στη Βουλή τον Δεκέμβριο του 2013, έθεσαν στη διάθεση της Εθνικής Αντιπροσωπείας όλα τα πρόσθετα συμβατικά στοιχεία, από τα οποία -μεταξύ άλλων- προκύπτουν με σαφήνεια και ο προγραμματισμός ως προς τις θέσεις λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων αλλά και ο χρόνος λειτουργίας τους».

Αποδεικνύεται όμως ότι τα χρονοδιαγράμματα λειτουργίας των σταθμών είναι λάστιχο, προς όφελος των εργολάβων οι οποίοι έχουν το δικαίωμα να εγείρουν αποζημιώσεις. Αντίστοιχο δικαίωμα είχε και η κοινοπραξία «Κεντρική Οδός» για τους σταθμούς διοδίων σε Μώλο και Μπράλο τα οποία έπρεπε να λειτουργούν από το 2009. Δεν το άσκησε γιατί τα έργα στον Αξονα Κεντρικής Ελλάδας, την κατασκευή του οποίου έχει αναλάβει, σταμάτησαν εξαιτίας της άρνησης των τραπεζών να τα χρηματοδοτήσουν.

Το Ελληνικό Δημόσιο επί των ημερών του κ. Χρυσοχοΐδη συμφώνησε να καταβάλλει αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων στους εργολάβους, προκειμένου να πάρουν μπρος τα εργοτάξια. Τώρα ο υπουργός Υποδομών καθυστερεί τη λειτουργία των σταθμών διοδίων που ο ίδιος συμφώνησε, μέσω των αναμορφωμένων συμβάσεων παραχώρησης, δίνοντας δικαίωμα για νέες αποζημιώσεις.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ