Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2021

O ιερέας-πιλότος που ενώνει τους απόδημους με την πατρίδα

29 Σεπτεμβρίου του 2009 ο κυβερνήτης Βασίλειος Δόριζας προσγειώνει στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος το Airbus A340 που μόλις είχε φτάσει από το Τορόντο στην τελευταία υπερατλαντική πτήση της Ολυμπιακής. 17 Μαϊου του 2014 ο ίδιος πιλότος θα ενώσει το κενό του χρόνου που έχει περάσει προσγειώνοντας στο αεροδρόμιο του Τορόντο αυτή την φορά ένα διαφορετικού τύπου αεροσκάφος μίας άλλης εταιρείας που όμως φιλοδοξεί να πάρει την θέση της Ολυμπιακής στις καρδιές του μακρινού απόδημου ελληνισμού. Πρόκειται για ένα επιβλητικό Boeing 767 της Sky Greece, της νέας αεροπορικής με έδρα την Αθήνα που δημιούργησε μία ομάδα απόδημων Ελλήνων του Καναδά και των ΗΠΑ η οποία είχε αγανακτήσει μετά από την απόφαση του πάλαι ποτέ εθνικού αερομεταφορέα να διακόψει την υπερατλαντική σύνδεση.

«Ζούμε για την ημέρα αυτή. Όσο πλησιάζει η χαρά μας γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Για τον ελληνισμό του Καναδά, όπου ζω τα τελευταία τριάντα και χρόνια, οι κύκλοι της Ολυμπιακής ήταν ο ομφάλιος λώρος που ένωνε την πατρίδα με εμάς, και ξαφνικά κόπηκε. Σκέψου τώρα που ο “Ταξιάρχης” (το όνομα του πρώτου ιδιόκτητου Boeing της Sky Greece) θα προσγειωθεί έχοντας σήμα την γαλανόλευκη». Ο άνθρωπος που μου μιλάει για το όνειρο του που κοντοζυγώνει στην πραγματοποίηση του δεν είναι άλλος από τον πρόεδρο της εταιρείας, ο πολυπράγμων ιερέας Νικόλαος Αλεξανδρής. Συναντηθήκαμε στο αρχηγείο της Sky Greece στο Μαρκόπουλο όπου μία ομάδα έμπειρων στελεχών από την πρώην Ολυμπιακή, και κάποιοι ελάχιστοι από την Aegean, υπερηφανεύονται ότι κατάφεραν να δημιουργήσουν την πρώτη αποκλειστικά υπερατλαντική ελληνική αεροπορική εταιρεία.

Αν και με καταγωγή από την Λακωνία ο πατέρας Νικόλαος όμως αυτό που πρόταξε στην συζήτηση μας ήταν η πρώτη υπερατλαντική σύνδεση στην ιστορία Μακεδονίας «κάτι που το χρειαζόταν η Θεσσαλονίκη μιάς και ήταν λίγο “παραπεταμένη”». Η συμπρωτεύουσα θα ενώνεται με το Τορόντο με ενδιάμεσο σταθμό την Βουδαπέστη. Η κίνηση αυτή πέρα από τεχνικούς λόγους (ο μικρός αεροδιάδρομος του Μακεδονία δεν επιτρέπει στο Boeing 767 ER, το μεγαλύτερο αεροπλάνο σήμερα στην Ελλάδα, να απογειώνεται με το σύνολο των καυσίμων που απαιτεί ένα τόσο μεγάλο ταξίδι) γίνεται για να καλύψει και την ανάγκη που έχουν οι Ούγγροι του Τορόντο, που υπολογίζονται σε 200.000 για απευθείας σύνδεση με την πατρίδα τους. Όπως εξηγεί ο συνομιλητής μας είναι ένα κενό που εντοπίσαμε στην πορεία που για εμάς που βρισκόμαστε στα πρώτα βήματα είναι σημαντικό για την βιωσιμότητα μας. Αντίστοιχα πέρα από την εβδομαδιαία απευθείας πτήση Αθήνα – Τορόντο – Αθήνα θα προστεθεί και αυτή που θα έχει ως ενδιάμεσο σταθμό το Ζάγκρεπ για καλύψει τις υπερατλαντικές ανάγκες των απόδημων Κροατών. Η προσθήκη των δύο παραπάνω εθνικοτήτων δίνει την δυνατότητα στην Sky Greece να κρατήσει ζωντανή την σύνδεση με την Ελλάδα και τον χειμώνα, κάτι που συμβεί και με τις πτήσεις από Νέα Υόρκη που ξεκινήσουν 15 Μαϊου από και προς την Αθήνα.

Αν και με καταγωγή από την Λακωνία ο πατέρας Νικόλαος όμως αυτό που πρόταξε στην συζήτηση μας ήταν η πρώτη υπερατλαντική σύνδεση στην ιστορία Μακεδονίας «κάτι που το χρειαζόταν η Θεσσαλονίκη μιάς και ήταν λίγο “παραπεταμένη”». Η συμπρωτεύουσα θα ενώνεται με το Τορόντο με ενδιάμεσο σταθμό την Βουδαπέστη. Η κίνηση αυτή πέρα από τεχνικούς λόγους (ο μικρός αεροδιάδρομος του Μακεδονία δεν επιτρέπει στο Boeing 767 ER, το μεγαλύτερο αεροπλάνο σήμερα στην Ελλάδα, να απογειώνεται με το σύνολο των καυσίμων που απαιτεί ένα τόσο μεγάλο ταξίδι) γίνεται για να καλύψει και την ανάγκη που έχουν οι Ούγγροι του Τορόντο, που υπολογίζονται σε 200.000 για απευθείας σύνδεση με την πατρίδα τους. Όπως εξηγεί ο συνομιλητής μας είναι ένα κενό που εντοπίσαμε στην πορεία που για εμάς που βρισκόμαστε στα πρώτα βήματα είναι σημαντικό για την βιωσιμότητα μας. Αντίστοιχα πέρα από την εβδομαδιαία απευθείας πτήση Αθήνα – Τορόντο – Αθήνα θα προστεθεί και αυτή που θα έχει ως ενδιάμεσο σταθμό το Ζάγκρεπ για καλύψει τις υπερατλαντικές ανάγκες των απόδημων Κροατών. Η προσθήκη των δύο παραπάνω εθνικοτήτων δίνει την δυνατότητα στην Sky Greece να κρατήσει ζωντανή την σύνδεση με την Ελλάδα και τον χειμώνα, κάτι που συμβεί και με τις πτήσεις από Νέα Υόρκη που ξεκινήσουν 15 Μαϊου από και προς την Αθήνα.

«Την πρώτη ημέρα μετά την ανακοίνωση ότι μπορούμε να πετάξουμε στον Καναδά, τα πρακτορεία με τα οποία συνεργαζόμαστε σε Μόντρεαλ και Τορόντο πούλησαν 300 εισιτήρια. 300 εισιτήρια σε μία ημέρα για μια νέα εταιρεία δεν είναι μικρό πράγμα. Όμως η Sky Greece είναι ένα ξέσπασμα του απόδημου ελληνισμού. Δεν είμαστε μόνο μία αεροπορική εταιρεία, είμαστε μία ιδέα, ο Έλληνας που αποκτά πάλι την εμπιστοσύνη του . Μέσα από εμάς θα προωθηθούν τα ελληνικά προϊόντα και η ελληνική φιλοξενία» αναφέρει ο πατέρας Νικόλαος που μαζί με τον Βασίλη Αλεφαντή (αντιπρόεδρο και εμπορικό διευθυντή) και Παναγιώτη Χειλάκο (αντιπρόεδρο και οικονομικό Διευθυντή) δημιούργησαν την νέα αεροπορική εταιρεία. Άνθρωπος κλειδί στην σύσταση και λειτουργία της Sky Greece είναι και ο Νίκος Μανουδάκης, ο άνθρωπος που βοήθησε τον Στέλιο Χατζηιωάννου να δημιουργήσει την EasyJet.

Αυτό που κάνει τον κ. Αλεξανδρή να πιστεύει ότι η εταιρεία που έχει δημιουργήσει θα μακροημερεύσει είναι όπως προαναφέρθηκε η σχέση της με τον ελληνισμό. Και στις τρεις μητροπόλεις που θα πετάει διαθέτει γραφεία εκεί που χτυπάει η καρδιά των απόδημων. Στην Νέα Υόρκη (φυσικά) στην Αστόρια και στο Τορόντο στο Greek City στην Danforth Av. Παράλληλα τα γραφεία στο Μόντρεαλ τα οποία βρίσκονται μέσα στην ελληνική κοινότητα έχουν επανδρωθεί με ικανά στελέχη από την AirCanada και τις άλλες μεγάλες αεροπορικές του Καναδά. Το κρυφό όμως χαρτί είναι η στενή συνεργασία με τους ομογενείς τουριστικούς πράκτορες που πουλάνε κυρίως τουριστικά πακέτα προς την Ελλάδα, αυτά αναγκαστικά μετά το κλείσιμο της Ολυμπιακής συνεργάστηκαν με τις καναδικές εταιρείες που έρχονταν εποχικά στην Ελλάδα και πλέον αναμένεται να στηρίξουν στο σύνολο τους την νέα προσπάθεια. Πληροφοριακά να αναφέρουμε ότι ομογενείς μόνο στο Τορόντο υπολογίζονται σε 150.000 ενώ στο σύνολο του Καναδά εκτιμούνται σε 350.000.

Πηγή news247.gr
 

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ