Παρασκευή, 16 Απρίλιος 2021

«Ο Μότσαρτ δεν με… πολυαγαπά»

Από τη Γερμανία στη Λυρική ο τενόρος Κωνσταντίνος Κληρονόμος για την όπερα του Ζιλ Μασνέ «Μανόν»Συνέντευξη στη 
Γιώτα Βαζούρα 

Το τελευταίο διάστημα ζει κατά κάποιον τρόπο με το ένα πόδι στη Γερμανία και με το άλλο στην Ελλάδα, παίρνοντας μέρος στις παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ). Ο νεαρός και ανερχόμενος τενόρος Κωνσταντίνος Κληρονόμος, ο οποίος συμμετέχει στην όπερα του Ζιλ Μασνέ «Μανόν», που κάνει πρεμιέρα αύριο στο Κέντρο Πολιτισμού-Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», μιλάει στη «δημοκρατία» για τον ιππότη Ντε Γκριέ, τον οποίο υποδύεται στη θρυλική όπερα -σε δεύτερη διανομή-, για τον αγαπημένο του συνθέτη Μότσαρτ, αλλά και για τους Γερμανούς.

«Μέχρι τον Αύγουστο ανήκα στο μόνιμο προσωπικό του Θεάτρου της Κάτω Σαξονίας, αλλά αποφάσισα να φύγω μετά από πέντε χρόνια παρουσίας. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής, με τον οποίο συνεργαστήκαμε άψογα για έναν χρόνο, αποφάσισε πως το ρεπερτόριο θα αλλάξει, θα είναι πιο μπαρόκ, αλλά και πιο σύγχρονο, κάτι που εγώ δεν θα μπορούσα να υποστηρίξω, γιατί εγώ ειδικεύομαι στο κλασικό και στο ρομαντικό» μας λέει ο ταλαντούχος τενόρος, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια ως μέλος του ανσάμπλ του γερμανικού θεάτρου έχει υποδυθεί 28 διαφορετικούς ρόλους.

Στη «Μανόν», σε μια από τις διασημότερες όπερες του γαλλικού ρεπερτορίου, ο τενόρος θα ενσαρκώσει πρώτη φορά τον ιππότη Ντε Γκριέ, ο οποίος ερωτεύεται παράφορα την επαρχιωτοπούλα Μανόν Λεσκό. «Είναι ένας αρκετά σημαντικός ρόλος» μας λέει και συνεχίζει: «Είναι ένας άνδρας, ταυτόχρονα θύμα και θύτης. Θύμα της κοινωνικής του τάξης, αλλά και του πατέρα του, του οποίου είναι υποχείριο. Για εκείνον η Μανόν είναι μια διέξοδος. Την ερωτεύεται πραγματικά, όπως και εκείνη, άλλωστε. Ας μην ξεχνάμε πως και οι δυο είναι νέα παιδιά, και σε αυτές τις ηλικίες ανθούν μεγάλοι και γεμάτοι πάθος έρωτες».

Τη σκηνοθεσία της όπερας έχει κάνει ο Θωμάς Μοσχόπουλος, ο οποίος έχει προσεγγίσει με αρκετά σύγχρονο τρόπο το εμβληματικό έργο, εστιάζοντας στη θυματοποίηση των βασικών χαρακτήρων. Στον απαιτητικό ρόλο του τίτλου πρωτοεμφανίζονται δύο από τις σημαντικότερες Ελληνίδες υψιφώνους, η Μυρτώ Παπαθανασίου και η Χριστίνα Πουλίτση.

Συνεργασία πολλών ετών

«Είμαι πολύ χαρούμενος που συμμετέχω σε αυτή την παραγωγή της Λυρικής» σχολιάζει ο Κωνσταντίνος Κληρονόμος. «Αν και μένω μόνιμα με την οικογένειά μου στη Γερμανία, εντούτοις η συνεργασία μου με την ΕΛΣ είναι στενή. Και η αλήθεια είναι πως οι συνέργειές μας κρατούν αρκετά χρόνια. Από την εποχή που ακόμη σπούδαζα. Τα πρώτα τρία χρόνια μου ως λυρικός ερμηνευτής συνεργαζόμουν στενά με τον πολιτιστικό οργανισμό». Οπως μας λέει, αν και δεν έχει κάποιον ρόλο απωθημένο, μολαταύτα δηλώνει μέγας λάτρης του Μότσαρτ, αλλά και του βερισμού. «Λατρεύω τις μελωδίες του Μότσαρτ, αν και ο Μότσαρτ δεν με… πολυαγαπά. Πώς το εννοώ αυτό; Η φωνή μου δεν είναι παραδοσιακά μοτσάρτεια». 

Επειτα από τόσα χρόνια στη Γερμανία, τα οποία, όπως λέει, δεν ήταν και τόσο εύκολα για εκείνον, ο Κωνσταντίνος Κληρονόμος ομολογεί ότι οι Γερμανοί, όταν άρχισε η οικονομική κρίση, εξεπλάγησαν δυσάρεστα με τα ελληνικά σκάνδαλα που ήρθαν στο φως. «Επεσαν από τα σύννεφα. Γιατί μας λάτρευαν, τόσο εμάς όσο και τον πολιτισμό μας» αναφέρει χαρακτηριστικά».

• info: Η «Μανόν» αρχίζει στις 12 Δεκεμβρίου και θα διαρκέσει έως τις 30 Δεκεμβρίου.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ