Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2021

Ο πόλεμος για το λιμάνι της Πάτρας

Μια παραθαλάσσια πόλη αποκομμένη από τη θάλασσα! Αυτή η παραδοξότητα, την οποία για δεκαετίες υφίστανται οι κάτοικοι της Πάτρας λόγω της θέσης του λιμανιού, επιχειρείται σήμερα να τερματιστεί με την απόδοση στον δήμο σημαντικού τμήματος του θαλάσσιου μετώπου της πόλης, μετά και τη λειτουργία των νέων λιμενικών εγκαταστάσεων. Στη διεκδίκηση-σημαία, η οποία, εφόσον ευοδωθεί, θα έχει ποικιλόμορφα οφέλη, συντάσσεται σύσσωμη η τοπική κοινωνία και οι φορείς, με μπροστάρη τον Δήμο Πατρέων. Και καθώς διαπιστώνεται… ανησυχητική αναβλητικότητα και κωλυσιεργία των αρμόδιων κυβερνητικών παραγόντων, από την απόφαση των οποίων εξαρτάται η έκβαση του αιτήματος, το δημοτικό συμβούλιο της πόλης ανεβαίνει σήμερα στην Αθήνα για να συναντήσει και να πιέσει τον υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο και τον υφυπουργό Ναυτιλίας Αδωνι Γεωργιάδη.

Μάλιστα, το μήνυμα που στέλνει μέσω της «δημοκρατίας» ο δήμαρχος Πατρέων Γιάννης Δημαράς είναι ξεκάθαρο: Αν η αξίωση της πόλης δεν ικανοποιηθεί, ο δήμος από την επαύριο κιόλας ξεκινά δυναμικές ενέργειες -με πρώτη τη συμβολική αποξήλωση της περίφραξης- που θα δηλώνουν κατοχή της διεκδικούμενης έκτασης του παλιού λιμανιού. Αλλωστε, ο δήμος έχει στα χέρια του προγενέστερη αρχική συμφωνία με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ), ο οποίος δέχεται την παραχώρηση της διαχείρισης 3,5 χιλιομέτρων (από το ύψος της Ελευθερίου Βενιζέλου έως και τον μόλο της Αγίου Νικολάου και από τη Θεσσαλονίκης έως τον χείμαρρο Μείλιχο) του παλιού λιμανιού, με την έναρξη λειτουργίας το νέου, που βρίσκεται μακριά από το κέντρο. Ωστόσο, έως τώρα αυτό δεν υλοποιήθηκε.

Μολονότι τον περασμένο Μάιο, σε ευρεία σύσκεψη στα Καλάβρυτα παρουσία του τέως πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου και του μισού υπουργικού συμβουλίου, ο αρμόδιος υφυπουργός Οικονομικών -η κυριότητα των λιμενικών χώρων ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών- Δημήτρης Κουσελάς ανακοίνωσε πομπωδώς ότι ξεπεράστηκαν τα εμπόδια για τη μεταβίβαση της διαχείρισης της συγκεκριμένης λιμενικής έκτασης στον Δήμο Πατρέων.

Ο Γιάννης Δημαράς παραδέχεται ότι η υπόθεση δεν είναι απλή και προσθέτει ότι χρειάζεται πολιτική βούληση για να επιλυθούν τα προβλήματα. Και η πολιτική βούληση έως τώρα περιορίζεται στα λόγια… Αφήστε που οι επιταγές της τρόικας για εκποίηση περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου εγείρουν φόβους όσον αφορά την τελική τύχη της λιμενικής ζώνης της Πάτρας (δεν λείπουν οι φήμες ότι θα βγει στο σφυρί).

Με τη λειτουργία, από το καλοκαίρι, του νέου λιμανιού, το παλιό ουσιαστικά πέρασε στην αχρηστία. Μόνο σε κάποιες από τις προβλήτες του δέχεται λίγα πλοία της γραμμής Πάτρα – Ιταλία, που διανυκτερεύουν. Ομως το αίτημα της τοπικής κοινωνίας δεν επηρεάζει ακόμη κι αυτή τη λειτουργία, αφού στη διεκδικούμενη έκταση δεν περιλαμβάνονται αυτές οι προβλήτες.

Αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου και δημιουργία μαρίνας

 

«Δεν έχει πλέον νόημα να διαχειρίζεται το βασικό αυτό τμήμα του πολεοδομικού ιστού ο ΟΛΠΑ» σημειώνει ο δήμαρχος Πατρέων, τονίζοντας ότι η δήμος είναι αποφασισμένος να προχωρήσει σε μονομερή εφαρμογή της αρχικής συμφωνίας με τον ΟΛΠΑ ακόμη και πριν την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης από το υπουργείο Οικονομικών.

Οσο για την αξιοποίηση της λιμενικής ζώνης ο κ. Δημαράς αναφέρει ότι η σχετική μελέτη θα δρομολογηθεί μόλις ο δήμος αποκτήσει τη διαχείρισή της. Σε κάθε περίπτωση, εκφράζει την πεποίθησή του ότι ο χώρος θα ζωντανέψει, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των Πατρινών και στην ανάπτυξη της περιοχής με την προσέλκυση επενδύσεων. Υπενθυμίζει δε ότι ως πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου είχε προτείνει τη δημιουργία εκεί μεγάλης μαρίνας, την οποία έχει ανάγκη η δυτική Ελλάδα, και ενός ενυδρείου.

Δημήτρης Κυριακόπουλος

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ