Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2020

Οι Κινέζοι θέλουν και τρίτη προβλήτα

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για τον πρώτο προβλήτα του ΟΛΠ ενδιαφέρεται η Cosco, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της εταιρίας κάπτεν Fu Cheng Qiu στην εφημερίδα «The New York Times».

Η θυγατρική της κινεζικής εταιρίας στην Ελλάδα Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Α.Ε. (ΣΕΠ Α.Ε.), η οποία διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον ΟΛΠ, έχει τριπλασιάσει τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων στην προβλήτα ΙΙ σε σύγκριση με μια διετία πριν και, όπως επισημαίνει ο Fu Cheng Qiu στους «New York Times», «από πολλές οπτικές γωνίες, η Ελλάδα θα μπορούσε να ωφεληθεί από μια ευρείας κλίμακας αναδιάρθρωση σαν αυτήν που έχει εφαρμόσει η Cosco στον προβλήτα ΙΙ ώστε να αποκαταστήσει την ανταγωνιστικότητά της. Ετσι θα αποδεσμευόταν, επίσης, από τα δάνεια των Ευρωπαίων εταίρων της».

Μάλιστα κάνοντας τη σύγκριση μεταξύ του ημίσεος του λιμανιού του Πειραιά, που διαχειρίζεται και εκμεταλλεύεται η Cosco, και του υπόλοιπου που παραμένει στο Ελληνικό Δημόσιο, τονίζει ότι στο δεύτερο η επιχειρηματική δραστηριότητα είναι περιορισμένη ως αποτέλεσμα της δύσκαμπτης εργατικής νομοθεσίας και των σχετικά υψηλών μισθών.

Επίσης αίσθηση κάνει η αναφορά του κάπτεν Fu Cheng Qiu στους καλοζωισμένους Ευρωπαίους που ακολουθούσαν έναν άνετο και προστατευμένο τρόπο ζωής μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. «Ηθελαν την καλή ζωή, με λιγότερη δουλειά και περισσότερες διακοπές. Και ξόδευαν χρήματα που δεν είχαν. Σήμερα έχουν πολλά χρέη» συμπληρώνει ο ίδιος.

Να σημειωθεί ότι ο Πειραιάς με βάση αυτή τη σύμβαση που έχει υπογράψει ο ΟΛΠ με την Cosco είναι πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι διαμετακόμισης φορτίων για τους Κινέζους στην Ευρώπη, εξοβελίζοντας μέσα σε περίπου μία διετία από αυτή τη θέση τα λιμάνια της Νάπολης και της Αμβέρσας, όπου επίσης διατηρεί container terminal o κινεζικός όμιλος.

Στο πρώτο οκτάμηνο του 2012 η Cosco είχε διακινήσει μέσω του Πειραιά 1.400.000 κοντέινερ έναντι 700.000 το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Αξίζει να αναφερθεί ωστόσο ότι μετά την έρευνα που έχει αρχίσει για το φορολογικό καθεστώς των ελληνικών ναυτιλιακών εταιριών η Κομισιόν επικεντρώνει τώρα το ενδιαφέρον της και στον λιμενικό τομέα.

Αναλυτικότερα, ξεκινά επίσημη έρευνα σχετικά με πιθανά φορολογικά πλεονεκτήματα που παρέχονται από την Ελλάδα στην Cosco Pacific -η οποία διαχειρίζεται τον εμπορευματικό σταθμό στο λιμάνι του Πειραιά- παρά τα ισχύοντα στο ελληνικό φορολογικό πλαίσιο και παρά όσα προβλέπονται σε σχετικούς Κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

«Σεισμός» για το έγκλημα διαρκείας! Η αποκάλυψη-σοκ της κυριακάτικης δημοκρατίας προκαλεί πολιτική θύελλα

Σεισμό προκάλεσε η αποκάλυψη της «κυριακάτικης δημοκρατίας» για τα εγκληματικά λάθη που οδήγησαν στην εκτόξευση της πανδημίας του κορονοϊού στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα η...

Στην εκκίνηση για… τσίμπημα οι Βρετανοί

Ακόμη και μέσα στις επόμενες ημέρες το Ηνωμένο Βασίλειο είναι πιθανό να ξεκινήσει τους εμβολιασμούς καταπολέμησης του ιούΜία από τις πρώτες χώρες που θα...

Πέντε κινητά θα δώσουν απαντήσεις για τον φόνο της Τοπαλούδη

Δύο χρόνια μετά το φρικτό τέλος που είχε η Ελένη Τοπαλούδη, η Αστυνομία ευελπιστεί ότι θα λύσει τον γόρδιο δεσμόAν και έχουν περάσει δύο...

Πλακιωτάκης: Βρέθηκε θετικός, νοσηλεύεται στον Ευαγγελισμό

Σε Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας, στον 9ο όροφο του Νοσοκομείου Ευαγγελισμός, νοσηλεύεται από το Σάββατο με υψηλό πυρετό ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης...

Ανάγκη ενίσχυσης και του ΕΚΑΒ με διασώστες

Παρότι βρίσκονται καθημερινά στις επάλξεις και μάλιστα σε 24ωρη βάση, παίρνοντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, οι διασώστες του ΕΚΑΒ είναι «μέσα στο πρόβλημα» του...