Κυριακή, 18 Απρίλιος 2021

ΟΛΘ: Αλλαγές στη διοίκηση και επιτάχυνση επενδύσεων

Θέμα ημερών η επιλογή της εταιρίας συμβούλων μηχανικών που θα «τρέξει» το σχέδιο ανάπτυξης 300.000.000 ευρώΡεπορτάζ
Φώτης Κόλλιας

Με γρήγορους ρυθμούς θέλει να προχωρήσει το επενδυτικό σχέδιο η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) υπό τον Σωτήρη Θεοφάνη, καθώς διαθέτει εγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης (Master Plan) και αδειοδοτική ωρίμανση για τα έργα. Ετσι, θέμα ημερών είναι η επιλογή της εταιρίας συμβούλων μηχανικών (project manager) που θα αναλάβει να συντονίσει το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΘ, ύψους περί τα 300.000.000 ευρώ, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ως επικρατέστερο τον διεθνή όμιλο Hill International.

Πρόσφατα επελέγη η κοινοπραξία του πολυεθνικού ομίλου Aecom με την ελληνική Salfo ως ανεξάρτητος μηχανικός που θα επιβλέψει την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος. Στόχος της διοίκησης του ΟΛΘ είναι να αρχίσουν τα έργα μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2019, με την ολοκλήρωση των διαγωνισμών μέσω των οποίων θα επιλεγούν οι τεχνικές εταιρίες που θα αναλάβουν τις εργασίες. Το πρώτο έργο, όπως έχει ήδη υποστηρίξει η διοίκηση, είναι η επιμήκυνση και η αναβάθμιση του προβλήτα 6 (που υποδέχεται εμπορευματοκιβώτια) στα 440 μέτρα, με παράλληλη εκβάθυνση στα 17,6 μέτρα.

Η δεύτερη κατά σειρά επένδυση αφορά την αναβάθμιση του κρηπιδώματος 24 για το χύδην φορτίο και η τρίτη τα έργα ενοποίησης των προβλητών 4 και 5. Προ ημερών ο επικεφαλής του ΟΛΘ Σωτ. Θεοφάνης είχε εκφράσει την ελπίδα η ολοκλήρωση του έργου του 6ου προβλήτα, που θα επιτρέψει την προσέγγιση μεγάλων πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, να συμπέσει χρονικά με εκείνη των σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμένος, ώστε το τρένο να εξυπηρετεί επαρκώς τις μεταφορικές ανάγκες του αναβαθμισμένου λιμανιού.

Η επιτάχυνση του επενδυτικού προγράμματος συνοδεύεται και από αλλαγές στο διοικητικό σχήμα του ΟΛΘ. Οι αλλαγές έρχονται έναν χρόνο μετά την απόκτηση του 67% των μετοχών του οργανισμού από τη South East Gateway Thessaloniki (SEGT). Το νέο διοικητικό σχήμα θα κληθεί να συμβάλει στην ολοκλήρωση των επενδύσεων και των στόχων που έχουν τεθεί για περαιτέρω ανάπτυξη του πελατολογίου του ΟΛΘ στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Κατά πληροφορίες, ο κ. Θεοφάνης θα διατηρήσει τη θέση του εκτελεστικού προέδρου του ΟΛΘ (με επίκεντρο τη διεθνή ανάπτυξη του ΟΛΘ, τις επενδύσεις και τις εμπορικές συμφωνίες), ενώ τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, που θα ασχοληθεί με την τρέχουσα δραστηριότητα του οργανισμού, θα αναλάβει στέλεχος με εμπειρία από την ευρωπαϊκή αγορά.

Τα αποτελέσματα του πενταμήνου του 2019 δείχνουν, πάντως, ότι αποδίδει καρπούς η προσπάθεια της διοίκησης, καθώς καταγράφεται περαιτέρω αύξηση των φορτίων που διακινούνται μέσω του ΟΛΘ.

Στο πεντάμηνο υπήρξε άνοδος περί το 7% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και 33% στη διακίνηση συμβατικού φορτίου, απόδοση που αναμένεται να αποτυπωθεί και στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου. Οσο για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων, η διοίκηση του ΟΛΘ αναμένεται να αξιοποιήσει τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα που αγγίζουν τα 90.000.000 ευρώ, ενώ θα προχωρήσει και σε δανειακή σύμβαση με κοινοπραξία αναπτυξιακών τραπεζών.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ