Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2021

Οπλα ενάντια στην πειρατεία

Την «αφρόκρεμα» της διεθνούς ναυτιλιακής σκηνής συγκέντρωσε το διεθνές Ναυτιλιακό Συνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος 2011», που οργανώθηκε στη Λεμεσό στις 2-5 Οκτωβρίου από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Κύπρου.

Μέσα σε ένα σκηνικό αβεβαιότητας και προβληματισμού, καθώς η κρίση που άρχισε το 2008 δεν έχει ακόμη δείξει σημεία εκτόνωσης, επιφανή στελέχη της παγκόσμιας ναυτιλιακής σκηνής εξέθεσαν τους προβληματισμούς τους και έβγαλαν τα συμπεράσματά τους. Η υπερπροσφορά του τονάζ, οι συνεχώς εντεινόμενοι κίνδυνοι από την πειρατεία, η προστασία του περιβάλλοντος και η διατήρηση του υγιούς και θεμιτού ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν τα κύρια θέματα που συζητήθηκαν.

Τις εργασίες της συνόδου χαιρέτισε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Δ. Χριστόφιας, ο οποίος τόνισε τη σημασία της ναυτιλίας για την Κύπρο και υποσχέθηκε περαιτέρω στήριξη στην κυριότερη βιομηχανία της νήσου.

«Η κυπριακή ναυτιλία θα κατείχε ακόμη πιο υψηλή θέση στην παγκόσμια κατάταξη εάν δεν υπήρχαν η συνεχής πολεμική και τα περιοριστικά μέτρα της Τουρκίας, τα οποία επηρεάζουν δυσμενώς τόσο τη χώρα μας και την ανάπτυξη της ναυτιλίας μας όσο και τα ιδιωτικά και δημόσια συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ενωσης» τόνισε ο Δ. Χριστόφιας.

Ο υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων Ευθύμιος Φλουρέντζος αναφέρθηκε στο κυπριακό νηολόγιο, «το οποίο φέρει μια σημαία την οποία πλέον εμπιστεύονται παγκόσμια», και η υπουργός Εξωτερικών Ερατώ Κοζάκου-Μαρκουλλή επεσήμανε την αδυναμία της διεθνούς κοινότητας και των κυβερνήσεων να θεσμοθετήσουν σοβαρά μέτρα για την προστασία των πλοίων από την πειρατεία.

«Με τις διαφαινόμενες ελλείψεις σε εξειδικευμένους και καλά εκπαιδευμένους ναυτικούς, οι ενέργειες των ατόμων που βρίσκονται πίσω από τέτοιες απεχθείς πράξεις αποτελούν σοβαρή απειλή για τη ναυτιλιακή βιομηχανία» τόνισε.

Ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού Ευθύμιος Μητρόπουλος επισήμανε ότι «παρά τις πολλές αρνητικές τάσεις που καταγράφονται στην παγκόσμια οικονομία, ο αριθμός των πλοίων που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλιακή βιομηχανία έφτασε τις 85.000, που αποτελεί αριθμό ρεκόρ, συνολικής χωρητικότητας ενός δισεκατομμυρίου τόνων και αξίας σχεδόν ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων». Ανέφερε επίσης ότι οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, ενώ πρόσθεσε ότι από 31 πλοία με συνολικά 714 ναυτικούς στα χέρια των πειρατών τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους ο αριθμός των ατόμων που κρατούνται όμηροι προς το παρόν έχει σχεδόν μειωθεί κατά το ήμισυ και ανέρχεται στους 399 ναυτικούς που εργάζονται σε 16 πλοία.

Ο πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) Σπύρος Πολέμης ανέφερε ότι από το 2008 περισσότεροι από 3.000 ναυτικοί κρατήθηκαν όμηροι στις πιο άθλιες συνθήκες και περίπου 60 μέχρι στιγμής έχουν χάσει τη ζωή τους. Πρόσθεσε δε ότι οι στρατιωτικές φρουρές είναι προτιμότερες απ’ ό,τι οι ιδιωτικές ένοπλες φρουρές είναι απαραίτητες ώστε να πείσουν τα πληρώματά τους να συνεχίσουν να περνούν μέσα από την περιοχή όπου παρατηρούνται κρούσματα πειρατείας.

«Η πολιτική της Ε.Ε. για τις θαλάσσιες μεταφορές καλύπτει τη ναυτική ασφάλεια και την καταπολέμηση της πειρατείας» ανέφερε σε μήνυμά του ο Ευρωπαίος επίτροπος Μεταφορών κ. Κάλας, ο οποίος τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εργάζεται σκληρά για τη λήψη μέτρων αντιμετώπισης του προβλήματος της πειρατείας σε διεθνές επίπεδο.

Κατά τη δεύτερη μέρα του συνεδρίου ειδικοί στον τομέα της ενέργειας αναφέρθηκαν κυρίως σε θέματα που αφορούν τις πηγές ενέργειας και την κατανάλωση, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, καθώς επίσης και τις οικονομικές επιπτώσεις, έπειτα από μια σχετική ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης γύρω από τη ζήτηση ενέργειας, της πιθανότητας υγροποιημένου φυσικού αερίου ως εναλλακτικού καυσίμου, καθώς επίσης και άλλων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και εναλλακτικών καυσίμων. Οι συζητήσεις είχαν ως αντικείμενο τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα, την παγκόσμια ναυτιλιακή δικτύωση, τις αναδυόμενες ευκαιρίες, την κατανάλωση ενέργειας, τις μεταφορές και τις προβλέψεις σχετικά με τις αναδυόμενες ευκαιρίες.

Δημήτρης Καπράνος

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ