Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2021

Ουρές στο Κοινωνικό Παντοπωλείο!

Η θλιβερή διαπίστωση ότι ολοένα και περισσότεροι Βολιώτες καταφεύγουν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του δήμου για να εξασφαλίσουν τα στοιχειώδη είναι αρκετή, προκειμένου να γίνουν αντιληπτές οι διαστάσεις των συνεπειών της οικονομικής κρίσης στην τοπική κοινωνία. Μπροστά σε αυτήν την τραγική πραγματικότητα, ο δήμαρχος Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης μιλάει στη «δημοκρατία» για τις προσπάθειες διαμόρφωσης από τον δήμο -μια και η Πολιτεία κωφεύει- ενός διχτυού προστασίας των αδύναμων.

ΕΡ.: Κύριε Σκοτινιώτη, η οικονομική κρίση έχει πλήξει μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες και στον Βόλο, οδηγώντας τις στην ανέχεια. Τι κάνει ο δήμος γι’ αυτούς τους συμπολίτες σας;

ΑΠ.: Οταν η ανεργία καλπάζει και τα κοινωνικά προβλήματα παίρνουν εκρηκτικές διαστάσεις, πρωταρχική μας μέριμνα δεν μπορεί να είναι άλλη παρά το πώς θα δημιουργήσουμε το αναγκαίο δίχτυ προστασίας των πιο ανήμπορων συμπολιτών μας, ενισχύοντας πρωτίστως τις κοινωνικές δομές που καλύπτουν βασικές καθημερινές ανάγκες. Μία από αυτές είναι το Κοινωνικό Παντοπωλείο του δήμου μας, τη λειτουργία του οποίου στηρίζουμε με κάθε τρόπο, καθώς αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των συμπολιτών που καταφεύγουν σε αυτό για τα απολύτως απαραίτητα. Στον τομέα της κοινωνικής προσφοράς, ιδιαίτερα σημαντικό είναι επίσης το έργο του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», η λειτουργία του οποίου αξιώνουμε να συνεχιστεί απρόσκοπτα και μετά τις 31.12.2011. Οποιαδήποτε διαφορετική εξέλιξη θα είναι οδυνηρή τόσο για τους συμπολίτες μας που εξυπηρετούνται από το πρόγραμμα (ηλικιωμένοι, ΑμεΑ, ανήμποροι κ.λπ.) όσο και για τους εργαζομένους σε αυτό, που επί χρόνια δίνουν κυριολεκτικά την ψυχή τους για να στηρίξουν συμπολίτες μας που το έχουν πραγματικά ανάγκη. Να σημειωθεί ότι, ενώ η χρηματοδότηση του Δήμου Βόλου είναι για 277 επωφελούμενους του προγράμματος, εξυπηρετούνται επιπλέον 503 άτομα, με αποτέλεσμα συνολικά οι επωφελούμενοι να φτάνουν τα 780 άτομα.

Επίσης, πρόσφατα αναλάβαμε την πρωτοβουλία για τον συντονισμό και την καλύτερη αξιοποίηση των κοινωνικών δομών της περιοχής, προς όφελος των συμπολιτών που έχουν ανάγκη τη βοήθειά τους, αλλά συχνά δεν γνωρίζουν τον τρόπο πρόσβασης σε αυτές. Πρόκειται για ένα σύστημα πρωτοβάθμιας αντιμετώπισης κοινωνικών θεμάτων, το οποίο θα αποτελέσει βασικό εργαλείο του δήμου για την παροχή υπηρεσιών στους πολίτες, λειτουργώντας ουσιαστικά ως «ομπρέλα» κοινωνικής στήριξης και αλληλεγγύης.

Κι επειδή στα δύσκολα χρόνια που διανύουμε οφείλουμε να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην επιβαρύνουμε άλλο τους συμπολίτες μας, είμαστε από τους ελάχιστους δήμους της χώρας που αποφασίσαμε μείωση των ανταποδοτικών τελών για το 2012, ενώ στηρίζουμε αποφασιστικά τις πιο ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, μέσα από ένα τολμηρό και προωθημένο κοινωνικό τιμολόγιο, στο οποίο εντάσσονται όλες οι κατηγορίες (άποροι, ΑμεΑ, πολύτεκνοι, τρίτεκνες και μονογονεϊκές οικογένειες).

ΕΡ.: Η περιοχή του Βόλου βρίσκεται σε παρατεταμένη φάση υποβάθμισης. Πού το αποδίδετε;

ΑΠ.: Ο Βόλος υφίσταται με οδυνηρό τρόπο τις συνέπειες της κρίσης, όπως άλλωστε και όλη η Ελλάδα. Το πρόβλημα εμφανίζεται ίσως με σχετικά μεγαλύτερη ένταση, λόγω της ιδιαίτερης παραγωγικής φυσιογνωμίας της περιοχής μας. Ο Βόλος όμως έχει και μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα, που προσπαθούμε συστηματικά να αξιοποιήσουμε, και αυτό είναι το στοιχείο που επιτρέπει να βλέπουμε το μέλλον με αισιοδοξία.

 

ΕΡ.: Το λιμάνι δεν έχει αξιοποιηθεί αναπτυξιακά. Τι προτίθεται να πράξει προς αυτήν την κατεύθυνση η δημοτική αρχή;

ΑΠ.: Η λειτουργία και η προοπτική του λιμανιού συνδέονται με ζωτικά συμφέροντα της πόλης μας και των κατοίκων της. Για τον λόγο αυτόν ο Δήμος Βόλου είχε πάντοτε τα θέματα του λιμανιού στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντός του και εκπρόσωπός του συμμετείχε πάντοτε στη Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος, έχοντας ουσιαστική παρέμβαση. Πεποίθησή μας είναι ότι είναι ανάγκη να ενισχυθούν οι προοπτικές του λιμανιού στην ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας και να υπάρξει μεγαλύτερη περιβαλλοντική προστασία. Στο πλαίσιο αυτό ζητήσαμε τεκμηριωμένα την αυστηροποίηση των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας του λιμένος Βόλου, ενώ διεκδικούμε τη μεταφορά από τον 1ο στον 3ο προβλήτα της διακίνησης του παλιοσίδερου (scrap) και των χύδην φορτίων, που προκαλούν τα μεγαλύτερα προβλήματα αερορύπανσης, ηχορύπανσης και επιβαρύνουν την πόλη από τη διέλευση των φορτηγών. Προτείνεται, μάλιστα, η φόρτωση και η μεταφορά του scrap να γίνεται με τρένο. Ηδη έχει υπογραφεί σχετικό μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΟΛΒ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Δήμου Βόλου.

ΕΡ.: Μετά την αποβιομηχάνιση, τι; Υπάρχουν ρεαλιστικές ελπίδες για νέες επενδύσεις;

ΑΠ.: Η δυσμενής συγκυρία δεν πρέπει να μας εγκλωβίσει σε ένα κλίμα που θα τροφοδοτεί συνεχώς και θα αναπαράγει τα αδιέξοδα. Γιατί την ίδια ακριβώς περίοδο διαθέτουμε σημαντικά αναπτυξιακά εργαλεία που, αν τα αξιοποιήσουμε σωστά, μπορούμε να σφραγίσουμε την προοπτική της πόλης μας για την επόμενη εικοσαετία. Κι αυτό ήδη το κάνουμε, εργαζόμενοι με σχέδιο και κινητοποιώντας όλες τις δημιουργικές δυνάμεις της τοπικής κοινωνίας. Πρέπει να τονίσω ότι, παρά την όποια αποβιομηχάνιση, ο Βόλος παραμένει μια περιοχή με ισχυρή την παρουσία της βιομηχανίας και της βιοτεχνίας, ιδιαίτερα σε τομείς όπως το μέταλλο, το τσιμέντο, τα τρόφιμα και τα ποτά. Ο Βόλος, λοιπόν, διατηρεί και θα συνεχίσει να διατηρεί τα χαρακτηριστικά αναπτυγμένης βιομηχανικής περιοχής. Από κει και πέρα, το μέλλον της περιοχής μας είναι οι επενδύσεις στο περιβάλλον, στον τουρισμό, στην ποιοτική γεωργία και τις νέες τεχνολογίες.

Δημήτρης Κυριακόπουλος

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ