Δευτέρα, 19 Απρίλιος 2021

Παιδική διατροφή-ασπίδα στις χειμερινές ασθένειες

Οι διακοπές τελείωσαν, μια νέα σεζόν ξεκινά και αυτό είναι μια καλή ευκαιρία για να αποκτήσουν τα παιδιά -και οι γονείς μαζί- καλύτερες διατροφικές συνήθειες. Το καλό πρωινό, ο περιορισμός των κενών θερμίδων, η αντικατάσταση των ανθυγιεινών σνακ με φρούτα και λαχανικά, και ο έλεγχος των μερίδων είναι μερικές από τις συνήθειες που μπορεί να αποκτήσει κανείς, ώστε να κάνει τη διατροφή του πιο υγιεινή, να ενισχύσει τον οργανισμό του προστατεύοντάς τον από τις ασθένειες του χειμώνα και να χάσει βάρος.

Σύμφωνα με ειδικούς διατροφολόγους, ο πιο εύκολος τρόπος για να μπουν τα παιδιά σε ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι να τρώνε ένα καλό πρωινό, το οποίο είναι πολύτιμο για όλους και κυρίως για εκείνα, επειδή τους προσφέρει τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της ημέρας. Το πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει γαλακτοκομικά, αβγά και δημητριακά ολικής άλεσης, ώστε ο οργανισμός να λαμβάνει ασβέστιο, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.

Τις ώρες που βρίσκονται στο σχολείο τα παιδιά είναι προτιμότερο να έχουν μαζί τους μερικά φρούτα (μήλα, μπανάνες, αχλάδια) ή σάντουιτς με λαχανικά, ώστε να αποφεύγουν τα γλυκά και ιδιαιτέρως τα αναψυκτικά, τα οποία τους δίνουν μόνο κενές θερμίδες, δηλαδή θερμίδες που δεν τους προσφέρουν κανένα θρεπτικό συστατικό. Αντίθετα, τα λαχανικά και τα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνες Α και C, αντιοξειδωτικά, φολικό οξύ, κάλιο κ.ά., που πρέπει να λαμβάνονται κάθε μέρα.

Για τα παιδιά που πρέπει να χάσουν βάρος σημαντικό ρόλο παίζει το μέγεθος των μερίδων, ώστε να περιορίζονται παράλληλα και οι θερμίδες που παίρνουν. Μάλιστα, οι ειδικοί τονίζουν ότι η κατανάλωση μικρής ποσότητας μιας τροφής που περιέχει πολλές θερμίδες αποτελεί καλύτερη μέθοδο για την απώλεια βάρους από ό,τι η απαγόρευσή της, επειδή έτσι τα παιδιά δεν αισθάνονται στέρηση και καταπίεση.

Τέλος, καλό θα ήταν η οικογένεια να τρώει μαζί όσες περισσότερες φορές γίνεται, καθώς όταν οι γονείς έχουν καλές διατροφικές συνήθειες και προτιμούν υγιεινές τροφές, είναι πιο εύκολο να τις προτιμήσουν και τα παιδιά. Στις τροφές αυτές ανήκουν το μπρόκολο, οι φακές, το σπανάκι στον ατμό, το μαύρο ρύζι, τα ζυμαρικά ολικής άλεσης και τα ψάρια, που για πολλά παιδιά είναι τροφές «δύσκολες» και «άνοστες».

Αλεξάνδρα Χυδηριώτη

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ