Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2020

Πάνε για απόσυρση και τα δημόσια ΚΤΕΟ!

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

Πρόταση-σοκ για το κλείσιμο των 59 δημόσιων Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών. Το λουκέτο των δημόσιων ΚΤΕΟ έχει να κάνει με τη μη παράταση της άδειας λειτουργίας τους (διαπίστευση), η οποία λήγει στις 30/6/12. Τα δημόσια ΚΤΕΟ (τα οποία ανήκουν στις Περιφέρειες) υποχρεούνταν να αναβαθμίσουν τις υποδομές τους από το 2003, αλλά το υπουργείο Υποδομών τούς έδινε συνεχείς παρατάσεις, προκαλώντας την αντίδραση των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

Ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων από ιδιωτικά ΚΤΕΟ θεσμοθετήθηκε τον Νοέμβριο του 2001 με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και την αντιμετώπιση της ταλαιπωρίας των πολιτών και της διαφθοράς στα δημόσια ΚΤΕΟ. Παράλληλα, θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση των δημόσιων ΚΤΕΟ να προχωρήσουν στις απαραίτητες διαδικασίες για την κατά ISO διαπίστευσή τους. Προκειμένου να εξομοιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες μεταξύ των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, το υπουργείο Υποδομών θεσμοθέτησε την υποχρέωση αναβάθμισης του μηχανογραφικού και επιχειρησιακού εξοπλισμού των δημόσιων ΚΤΕΟ, κάτι που ίσχυε και στα ιδιωτικά. Παρ’ όλη τη συμβατική τους υποχρέωση, σχεδόν στο σύνολό τους τα δημόσια ΚΤΕΟ δεν διαθέτουν ακόμα την απαραίτητη πιστοποίηση από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ). Ως εκ τούτου, το υπουργείο Υποδομών παρέτεινε, με συνεχείς νομοθετικές ρυθμίσεις, την υποχρέωση αυτή από το 2003 και έπειτα. Ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης εμφανίζεται διατεθειμένος να μην παρατείνει άλλο τη διαπίστευση των δημόσιων ΚΤΕΟ, τα οποία ανέρχονται σε 59, έναντι 130 και άνω των ιδιωτικών. Το κλείσιμο των δημόσιων ΚΤΕΟ φαίνεται ότι ικανοποιεί, πέρα από το Δημόσιο, που γλιτώνει χρήματα, και την τρόικα, στο πλαίσιο κατάργησης δημόσιων υπηρεσιών.

Πάντως, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, τα τελευταία δύο χρόνια τα ΚΤΕΟ παρουσίαζαν φαινόμενα υπερκορεσμού. Ενδεικτικό είναι ότι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο εγκαινιάζονται ιδιωτικά ΚΤΕΟ μόνο για βαρέα οχήματα.

Παρ’ όλα αυτά, η διεύρυνση του αριθμού των οχημάτων που δεν ελέγχονται από τους ιδιοκτήτες τους έχει «τραυματίσει» τα έσοδα των ΚΤΕΟ, τα οποία αναζητούν διέξοδο στον τεχνικό έλεγχο των δικύκλων. Σύμφωνα με το τελευταίο σχέδιο νόμου, τα νέα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι υποχρεωμένα να συστήνονται σε βιομηχανικές περιοχές και όχι σε περιοχές γενικής κατοικίας.

Φώτης Φωτεινός

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ο Τσακαλώτος αδειάζει τον Αλέξη Τσίπρα και στηρίζει τον Κυριάκο Μητσοτάκη!

Χαμός στα social media! Πολλοί συριζαίοι τον παροτρύνουν να... σηκωθεί να φύγει. Οργισμένη παρέμβαση Πολάκη! Με καζάνι έτοιμο να εκραγεί μοιάζει από χθες ο ΣΥΡΙΖΑ...

Στην Αθήνα ο νικητής της χρονιάς στο ΛΟΤΤΟ – Τι λέει ο ιδιοκτήτης του τυχερού πρακτορείου ΟΠΑΠ στον Αγ. Δημήτριο

Το μεγαλύτερο ποσό μέσα στο 2020 μοίρασε χθες το ΛΟΤΤΟ σε έναν μεγάλο νικητή που κέρδισε 1,4 εκατομμύρια ευρώ. Το «χρυσό» δελτίο, που έβαλε...

Τρέχουν κατόπιν εορτής για τις κλίνες στις ΜΕΘ

Βαρύτατα εκτεθειμένη η κυβέρνηση από τους χειρισμούς για την πανδημία Σε ασφυκτικό κλοιό βρίσκεται η κυβέρνηση λόγω της αύξησης των ασθενών που πάσχουν από κορονοϊό...

Θρασύτατος ο Κώστας Μπακογιάννης για τις σπατάλες του «Μεγάλου Περιπάτου»

Αλγεινές εντυπώσεις και κύμα αντιδράσεων στο διαδίκτυο προκάλεσε η ομολογία αποτυχίας του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, που παραδέχθηκε ότι ο «Μεγάλος Περίπατος» στην Πανεπιστημίου......

Διάλογος παρωδία (εφ’ όλης της ύλης) με τουρκική ατζέντα

Έναρξη διαλόγου με ιδανικές συνθήκες, για τον Ερντογάν φυσικά. Όλοι όσοι οδηγούν την Ελλάδα στο τραπέζι του διαλόγου με ατζέντα που βολεύει την Τουρκία...