Κυριακή, 7 Μαρτίου 2021

Πάνε για απόσυρση και τα δημόσια ΚΤΕΟ!

Πρόταση-σοκ για το κλείσιμο των 59 δημόσιων Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών. Το λουκέτο των δημόσιων ΚΤΕΟ έχει να κάνει με τη μη παράταση της άδειας λειτουργίας τους (διαπίστευση), η οποία λήγει στις 30/6/12. Τα δημόσια ΚΤΕΟ (τα οποία ανήκουν στις Περιφέρειες) υποχρεούνταν να αναβαθμίσουν τις υποδομές τους από το 2003, αλλά το υπουργείο Υποδομών τούς έδινε συνεχείς παρατάσεις, προκαλώντας την αντίδραση των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

Ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων από ιδιωτικά ΚΤΕΟ θεσμοθετήθηκε τον Νοέμβριο του 2001 με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και την αντιμετώπιση της ταλαιπωρίας των πολιτών και της διαφθοράς στα δημόσια ΚΤΕΟ. Παράλληλα, θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση των δημόσιων ΚΤΕΟ να προχωρήσουν στις απαραίτητες διαδικασίες για την κατά ISO διαπίστευσή τους. Προκειμένου να εξομοιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες μεταξύ των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, το υπουργείο Υποδομών θεσμοθέτησε την υποχρέωση αναβάθμισης του μηχανογραφικού και επιχειρησιακού εξοπλισμού των δημόσιων ΚΤΕΟ, κάτι που ίσχυε και στα ιδιωτικά. Παρ’ όλη τη συμβατική τους υποχρέωση, σχεδόν στο σύνολό τους τα δημόσια ΚΤΕΟ δεν διαθέτουν ακόμα την απαραίτητη πιστοποίηση από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ). Ως εκ τούτου, το υπουργείο Υποδομών παρέτεινε, με συνεχείς νομοθετικές ρυθμίσεις, την υποχρέωση αυτή από το 2003 και έπειτα. Ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης εμφανίζεται διατεθειμένος να μην παρατείνει άλλο τη διαπίστευση των δημόσιων ΚΤΕΟ, τα οποία ανέρχονται σε 59, έναντι 130 και άνω των ιδιωτικών. Το κλείσιμο των δημόσιων ΚΤΕΟ φαίνεται ότι ικανοποιεί, πέρα από το Δημόσιο, που γλιτώνει χρήματα, και την τρόικα, στο πλαίσιο κατάργησης δημόσιων υπηρεσιών.

Πάντως, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, τα τελευταία δύο χρόνια τα ΚΤΕΟ παρουσίαζαν φαινόμενα υπερκορεσμού. Ενδεικτικό είναι ότι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο εγκαινιάζονται ιδιωτικά ΚΤΕΟ μόνο για βαρέα οχήματα.

Παρ’ όλα αυτά, η διεύρυνση του αριθμού των οχημάτων που δεν ελέγχονται από τους ιδιοκτήτες τους έχει «τραυματίσει» τα έσοδα των ΚΤΕΟ, τα οποία αναζητούν διέξοδο στον τεχνικό έλεγχο των δικύκλων. Σύμφωνα με το τελευταίο σχέδιο νόμου, τα νέα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι υποχρεωμένα να συστήνονται σε βιομηχανικές περιοχές και όχι σε περιοχές γενικής κατοικίας.

Φώτης Φωτεινός

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ