Κυριακή, 17 Ιανουαρίου 2021

Παράταση με το «καλημέρα»

Με ευχολόγια αρχίζει η διαδικασία για τη στοιχειωμένη ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος

Ρεπορτάζ
Φώτης Κόλλιας

Στο υπουργείο Υποδομών εμφανίζονται σίγουροι ότι οι δεσμευτικές προσφορές για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος θα κατατεθούν στα τέλη του 2018. Ομως, στην αγορά κατασκευών θεωρούν ότι θα απαιτηθούν τουλάχιστον άλλοι έξι μήνες εξαιτίας των γνωστών καθυστερήσεων σε σειρά εγκρίσεων (περιβαλλοντικές κ.λπ.). Οπως επισημαίνουν, η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου με τους τρεις υποψηφίους (ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ και κοινοπραξία Vinci – ΕΛΛΑΚΤΩΡ) έπρεπε να αρχίσει την 1η Νοεμβρίου, με βάση τα σχετικά τεύχη. Τελικά αναμένεται να αρχίσει τις προσεχείς ημέρες.

Το έργο προωθείται με διαδικασία που δεν εφαρμόζεται συχνά στα δημόσια έργα και συγκεκριμένα μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου με τους ενδιαφερόμενους ομίλους. Η διαδικασία προβλέπει ότι στον πρώτο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου, που αρχίζει τις επόμενες ημέρες, θα γίνει ενημέρωση των διαγωνιζομένων, οι οποίοι θα λάβουν και τα διαθέσιμα στοιχεία για το έργο.

Ο δεύτερος κύκλος περιλαμβάνει την τεχνική πρόταση που θα καταθέσει κάθε υποψήφιος σε επίπεδο προμελέτης. Η πρόταση θα υποβληθεί εντός τεσσάρων μηνών από την έναρξη του δεύτερου κύκλου. Με βάση τα τεύχη δημοπράτησης, ο συγκεκριμένος κύκλος προβλέπεται να διαρκέσει συνολικά 22 μήνες και ολοκληρώνεται μετά την έκδοση απόφασης περιβαλλοντικών όρων επί της λύσης ή του συνδυασμού λύσεων που θα προκριθεί ως βασικός σχεδιασμός.

Εκτιμήσεις

Στο υπουργείο Υποδομών εκτιμούν, δηλαδή, ότι σχεδόν στο τέλος του 2018 θα έχει αποφασιστεί η τεχνική λύση για την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης, ενώ θα έχουν εγκριθεί και οι περιβαλλοντικοί όροι. Στην αγορά κατασκευών θεωρούν ότι πρόκειται για αισιόδοξη εκτίμηση, ειδικά με βάση όσα έχει δείξει η εμπειρία για τον χρόνο που παίρνει στις υπηρεσίες να φτάσουν έως την έγκριση περιβαλλοντικών όρων σε τέτοια σύνθετα έργα.

Ο τρίτος κύκλος του ανταγωνιστικού διαλόγου, ο οποίος προβλέπεται ότι θα διαρκέσει έξι μήνες, περιλαμβάνει κυρίως την οριστικοποίηση του σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης και των παραρτημάτων της.

Στελέχη κατασκευαστικών ομίλων υποστηρίζουν ότι, ενώ αρχίζει ο ανταγωνιστικός διάλογος, δεν έχουν επιλυθεί διάφορα ζητήματα. Για παράδειγμα, κάποιοι θέτουν ζητήματα εμπιστευτικότητας, αν δηλαδή η τεχνική λύση που προτείνει ένας από τους τρεις υποψηφίους θα κοινοποιείται στους ανταγωνιστές του.
Το σίγουρο είναι ότι σήμερα δεν γνωρίζουμε με λεπτομέρειες την τεχνική λύση που θα ακολουθήσει το υπουργείο για την υποθαλάσσια οδική ζεύξη, καθώς αποτελεί αντικείμενο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Το κόστος του έργου εκτιμάται μεταξύ 350.000.000 και 400.000.000 ευρώ.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ