8|07|2020

Παυλόπουλος: Άστραψε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

«Το Βρετανικό Μουσείο φέρεται ως κοινός κλεπταποδόχος» είπε κατά την ομιλία του στα εγκαίνια της 24ης Art Athina στο ΖάππειοΥπερ της άμεσης επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης τάχθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος κατά την ομιλία του στα εγκαίνια της 24ης Art Athina (14-16/9), την Παρασκευή στο Ζάππειο Μέγαρο, σημειώνοντας ότι το ζήτημα της επιστροφής τους αποτελεί «κραυγή αγωνίας» για την υπεράσπιση του παγκόσμιου πολιτισμού.

Συγκεκριμένα, τόνισε ότι το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης ανεγέρθηκε ειδικώς για τη στέγαση των Γλυπτών, υπογραμμίζοντας ότι η επαναλαμβανόμενη άρνηση του Βρετανικού Μουσείου όσον αφορά την επιστροφή τους προσβάλλει τον πολιτισμό της Μεγάλης Βρετανίας, προκαλώντας δε την παγκόσμια κατακραυγή.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η ως άνω εμμονή του Βρετανικού Μουσείου ισοδυναμεί με στήριξη της πολιτισμικής τυμβωρυχίας και της κλοπής του Έλγιν.

Και, σίγουρα, δεν τιμά τον λαό της Μεγάλης Βρετανίας, με την ιστορία που του αναλογεί, το να συμπεριφέρεται η κορωνίδα του πολιτισμού του, το Βρετανικό Μουσείο, ως κοινός κλεπταποδόχος και υπεξαιρέτης μοναδικών αγαθών της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς».

Κραυγή αγωνίας

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η πρωτοβουλία επιστροφής των Γλυπτών δεν αφορά μόνο την Ελλάδα και την Αθήνα, αλλά τον παγκόσμιο πολιτισμό:

«Πρόκειται για κραυγή αγωνίας, που συνδέεται άμεσα με την υπεράσπιση αυτού του πολιτισμού, αν αναλογιστούμε ότι ο Παρθενώνας -για να θυμηθούμε την ιστορική ομιλία του Αντρέ Μαλρό, κατά την πρώτη φωταγώγηση της Ακρόπολης, στις 28 Μαΐου 1959- σηματοδοτεί την αφετηρία του παγκόσμιου πολιτισμού».

Ο Προκόπης Παυλόπουλος έκανε επίσης λόγο για τον μακρύ και αδιάλειπτο αγώνα επιστροφής των Γλυπτών στη χώρα όπου φιλοτεχνήθηκαν, αρχής γενομένης από την κλοπή τους από τον Ελγιν, ο οποίος είχε επικαλεστεί «ανασκαφικές δραστηριότητες» εντός του ευρύτερου αρχαιολογικού χώρου.

Εν συνεχεία, «ολοκλήρωσε το έγκλημά του, μεταφέροντας, ως κοινός κλέφτης και στυγνός κερδοσκόπος αρχαιοκάπηλος -και μάλιστα υπό όρους διακινδύνευσης που δείχνουν τον αδίστακτο και προσβλητικό για τον πολιτισμό μας χαρακτήρα του- διά της θαλάσσιας οδού τα Γλυπτά του Παρθενώνα στη Μεγάλη Βρετανία» συμπλήρωσε ο ανώτατος πολιτειακός παράγοντας της χώρας.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του απέκλεισε κατηγορηματικά τις πρόωρες κάλπες

«Έκλεισε» το θέμα των πρόωρων εκλογών ο Κυριάκος Μητσοτάκης, παρά τις συζητήσεις που είχαν κορυφωθεί το τελευταίο διάστημα ακόμα και μέσα στην κυβερνώσα παράταξη....

Ιταλός φαρσέρ «πέθανε» τον Αντώνη Σαμαρά!

Ποιος... πέθανε τον Αντώνη Σαμαρά; «ΕΠΕΙΓΟΝ. Η ελληνική κυβέρνηση λαμβάνει τη δυσάρεστη είδηση του θανάτου του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά. Μια επίσημη ανακοίνωση αναμένεται να...

«Σκληρό ροκ» από τον Αλέξη Τσίπρα για να ξεφύγει από το αδιέξοδο

Σε μια προσπάθεια να αναστρέψει το βαρύ κλίμα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε ως βασικό στόχο την ανατροπή της κυβέρνησης Την έναρξη μιας σκληρής αντιπολιτευτικής...

Η Τουρκία προκαλεί σε όλα τα μέτωπα

Με απύθμενο θράσος μαζεύει «υπογραφές» για παραπομπή της Ελλάδας στην Ε.Ε. (!) και εκδίδει Navtex για ασκήσεις νότια της Κρήτης Σ το κόκκινο ανεβάζει την...

Το μεγάλο φαγοπότι με τα 20.000.000 ευρώ στα media

Η τελική λίστα Πέτσα, αντί να ρίξει φως, δημιούργησε νέες σκιές, αφού λείπουν τα κριτήρια για την κατανομή των ποσών Κάποιοι 40 μέρες κοσκινίζαν και η κυβέρνηση...