Πέμπτη, 15 Απρίλιος 2021

Ποια (άλλα) λιμάνια θα βγουν προς πώληση!

Σκέψεις για Κέρκυρα, Καβάλα, Λαύριο, Βόλο, Ηγουμενίτσα. Ο κύβος ερρίφθη για την Αλεξανδρούπολη

Από τον
Φώτη Κόλλια

Με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) φαίνεται πως κλείνει ο κύκλος των πωλήσεων εταιριών διαχείρισης λιμανιών και αρχίζει ένας νέος, που προβλέπει την αξιοποίηση των άλλων λιμένων μέσω συμβάσεων παραχώρησης συγκεκριμένων δραστηριοτήτων ή και του συνόλου τους.

Μετά τη συμφωνία με τους δανειστές για την παραμονή των 10 μεγαλύτερων περιφερειακών λιμανιών στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) φαίνεται πως υπάρχει και συμφωνία για να τελειώσουν και οι πωλήσεις με την Αλεξανδρούπολη. Για το λιμάνι της τελευταίας φαίνεται ότι υπάρχει ενδιαφέρον, ενώ προωθείται παράλληλα από την ΕΡΓΟΣΕ και σχέδιο για συνδυασμένη παραχώρηση, που, εκτός από το λιμάνι, θα περιλαμβάνει και τον σιδηροδρομικό άξονα ως τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, καθώς και τις οδικές προσβάσεις.

Για τα άλλα εννέα λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή της ανώνυμης εταιρίας οι θεσμοί δέχονται εισηγήσεις, σύμφωνα με τις οποίες είναι προτιμότερη η παραχώρηση δραστηριοτήτων. Εκτός από την Αλεξανδρούπολη, το δεύτερο πιο ελκυστικό λιμάνι θεωρείται αυτό της Ηγουμενίτσας στο οποίο καταλήγει η Εγνατία Οδός, με την κυβέρνηση να καλοβλέπει την πρόταση για παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων σε ιδιώτη μέσω μακροχρόνιας σύμβασης.

Ενδεχόμενο

Ακόμα και εάν δεν προχωρήσει η παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων στην Ηγουμενίτσα, εξετάζεται η παραχώρηση μόνο του λιμένα κρουαζιέρας, ενώ το ίδιο σχέδιο προωθείται και για τα λιμάνια Κέρκυρας, Καβάλας και Λαυρίου.
Ειδικά για το Λαύριο, η αλλαγή του σχεδίου ανάπτυξης του λιμανιού ώστε να μετατραπεί σε λιμένα κρουαζιέρας θεωρείται απαραίτητη για την προώθηση και του έργου επέκτασης του προαστιακού στο τμήμα Κορωπί – Λαύριο.

Για τα λιμάνια του Βόλου και της Ηγουμενίτσας (αν δεν προχωρήσει το σχέδιο συνολικής παραχώρησης) φαίνεται πως υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες ro-ro (μεταφορά φορτηγών κ.λπ.) και ξηρού φορτίου.
Στα λιμάνια της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας, του Λαυρίου και της Καβάλας εξετάζεται, επίσης, η παραχώρηση δραστηριότητας που συνδέεται με τα τουριστικά σκάφη, δηλαδή της μαρίνας.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ