Παρασκευή, 5 Μαρτίου 2021

Πωλείται ο «πύραυλος» του Αλαφούζου

Πουλάει το «Ερμής 2», το σκάφος του, ο νέος ηγέτης του Παναθηναϊκού Γιάννης Αλαφούζος, το οποίο μπορεί να μη διεκδικεί βραβείο αισθητικής, είναι όμως η πιο γρήγορη θαλαμηγός του κόσμου, με ταχύτητα 56 κόμβων την ώρα. Ο ισχυρός άνδρας του Σκάι και της «Καθημερινής» ζητάει 16.000.000 ευρώ στην αγγελία που δημοσιεύεται εδώ και καιρό σε γνωστή εταιρία πώλησης luxury σκαφών. Πρόκειται για μια θαλαμηγό με την οποία έχει, κατά καιρούς, «δέσει» στις Σπέτσες και στην Υδρα μαζί με την παρέα του!

Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχει βρεθεί αγοραστής για τον απόλυτο κυρίαρχο των θαλασσών, με ισχύ 12.000 ίππων, που κόστισε στον ιδιοκτήτη του ένα ποσόν κοντά στα 22.000.000 ευρώ.

Οσοι ξέρουν καλά τον κ. Αλαφούζο γνωρίζουν ότι λατρεύει την ταχύτητα και με αυτό ακριβώς το σκεπτικό παρήγγειλε πριν από πέντε χρόνια ένα σκάφος αλλιώτικο από τα άλλα: με μήκος 38 μέτρα, βάρος 97 τόνους και ταχύτητα που αγγίζει τους 56 κόμβους, την ώρα που τα άλλα σκάφη φτάνουν μέχρι… 20. Ανθρωπος της αδρεναλίνης, ο κ. Αλαφούζος έχει συμμετάσχει πολλές φορές σε αγώνες, όπως το «Ράλι Αιγαίου».

Το design του σκάφους δεν θα μπορούσε παρά να είναι απλό και κομψό. Εντυπωσιακό είναι και το πιλοτήριο του «Ερμής 2», όπου εκτός των υπερσύγχρονων οργανων πλοήγησης, διαθέτει και ειδικά σχεδιασμένες θέσεις που μειώνουν τους κραδασμούς που δέχεται το σώμα από την πρόσκρουση στα κύματα.

Το εσωτερικό του είναι μοντέρνο, λιτό και λειτουργικό, κάτι το οποίο δεν συνηθίζεται σε τέτοιου είδους σκάφη, (στα οποία η υπερβολή είναι συνήθως απαραίτητη). Ωστόσο στην εν λόγω θαλαμηγό δεν θα δει κανείς μαρμάρινα πατώματα, ξύλινες βαριές σκάλες και γυάλινα ασανσέρ, αλλά μια λιτή διακόσμηση που θυμίζει περισσότερο ένα απλό παραθαλάσσιο σπίτι της Καραϊβικής παρά ένα πολυτελές σκάφος. Αυτή ήταν ούτως ή άλλως και η επιθυμία του κ. Αλαφούζου, ο οποίος είχε τονίσει στους διακοσμητές ότι θέλει το εσωτερικό του να είναι όσο πιο απλό γίνεται.

Οι επισκέπτες εισέρχονται συνήθως από την πλαϊνή πόρτα, που οδηγεί κατευθείαν στο σαλόνι, το οποίο ακολουθεί επίσης τη διακόσμηση του υπόλοιπου σκάφους. Οι αποχρώσεις του σαλονιού είναι στο κρεμ και οι καναπέδες είναι δερμάτινοι, ενώ στο πάτωμα βρίσκεται ένα πολύχρωμο χαλί με κύριο χρώμα το μπλε.

Η τραπεζαρία 10 ατόμων σε ορθογώνιο σχήμα είναι τοποθετημένη κατά τέτοιο τρόπο, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να βλέπουν τη θέα έξω από το σκάφος.

Ακριβώς μπροστά από την τραπεζαρία βρίσκεται μια σπειροειδής σκάλα, η οποία οδηγεί κάτω, στις δύο καμπίνες που υπάρχουν για τους φιλοξενουμένους, που μπορούν άνετα να φιλοξενήσουν έως και οκτώ άτομα, ενώ ακόμα και το πάτωμα είναι σχεδιασμένο ώστε να μη φθείρεται από την άμμο, το αλάτι και το νερό. Στο ίδιο κατάστρωμα βρίσκεται και η καμπίνα του ιδιοκτήτη. Μπροστά από την καμπίνα του βρίσκονται αυτές του πληρώματος.

Και επειδή η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά, όλες οι καμπίνες είναι εξοπλισμένες με τηλεόραση, που υποθέτουμε θα παίζει πάντα Σκάι, καθώς και με ένα ειδικό σύστημα προβολής ταινιών, το οποίο διαθέτει ηχοσύστημα Dolby Surround.

Μια… πλωτή Lamborghini με 56 κόμβους την ώρα!

Αυτό που απασχολούσε τον Γιάννη Αλαφούζο ήταν το χτίσιμο μιας θαλαμηγού, η οποία θα συνδύαζε την πολυτέλεια με την ταχύτητα ενός… πυραυλοκίνητου ταχύπλοου. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο κλήθηκαν οι καλύτεροι σχεδιαστές γρήγορων σκαφών (Νεοζηλανδοί), αλλά και οι καλύτεροι σχεδιαστές γιοτ. Οι δύο ομάδες συνεργάστηκαν και δημιούργησαν τον «Ερμής 2», με εξαιρετικά λιτή εξωτερική εμφάνιση, που δεν «φωνάζει» ότι πρόκειται για μια πλωτή… Lamborghini.

Η ανάγκη για άφθονο γκάζι καθόρισε ουσιαστικά όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους του «Ερμής 2», όπως το είδος των μηχανών, την εξωτερική γραμμή, την εσωτερική διακόσμηση, ακόμα και το είδος των θέσεων- καθισμάτων στη γέφυρα.

Οι ειδικοί δημιούργησαν μια μεγαλύτερη (από τις συνηθισμένες) δεξαμενή καυσίμων, δίνοντας με αυτή την καινοτομία τη δυνατότητα στο σκάφος να διανύει 2.300 περισσότερα ναυτικά μίλια, όταν ταξιδεύει με 30 κόμβους την ώρα.

Η κατασκευαστική εταιρία McMullen and Wing, που ήταν υπεύθυνη για τη δημιουργία της ονειρικής θαλαμηγού, κατάφερε να χρησιμοποιήσει μια νέα, πιο εξελιγμένη τεχνολογία, που συνήθως εφαρμόζεται σε αγωνιστικά σκαριά!

Διονύσης Θανάσουλας

{{-PCOUNT-}}16{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ