Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2020

«Ράλι» τραπεζών στην Εγνατία!

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Την περίοδο 2007 – 2008 οι διοικήσεις αρκετών τραπεζών (Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και Αγροτική) φωτογραφίζονταν με τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά επί τη ευκαιρία δανειοδότησης της Εγνατίας Οδού με περίπου 700.000.000 ευρώ. Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση Κ. Καραμανλή προχωρούσε τον οδικό άξονα χωρίς να επιβαρύνει το δημόσιο χρέος της ίδιας χρονιάς. Τα δάνεια θα πλήρωναν οι επόμενοι… Τώρα οι τράπεζες κινδυνεύουν να μείνουν με «τον μουντζούρη» και έχουν αρχίσει τις προσφυγές κατά του ελληνικού Δημοσίου. Η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε να μεταβιβάσει χωρίς αντάλλαγμα στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) τα δικαιώματα επί του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων της Εγνατία Οδός Α.Ε. και όλα τα δικαιώματα για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου και των κάθετων σε αυτόν οδικών αξόνων. Στόχος είναι η παραχώρηση της εκμετάλλευσης του οδικού άξονα για 30 χρόνια σε ιδιώτες.

Ηδη η Τράπεζα Πειραιώς συγκαταλέγεται στους τρεις ενδιαφερόμενους που κατέθεσαν αντίστοιχες προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατά της μεταβίβασης που αποφασίστηκε στις αρχές Αυγούστου. Η διοίκηση της Πειραιώς υποστηρίζει ότι έχει χορηγήσει στην Εγνατία Οδό Α.Ε. δάνειο 250.000.000 ευρώ και θεωρεί ότι με τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων της τελευταίας παραβιάζονται τα συνταγματικά δικαιώματα της ατομικής ιδιοκτησίας και της οικονομικής ελευθερίας. Στην ουσία, η μεταβίβαση αφήνει την Εγνατία Οδό Α.Ε. ως «κέλυφος» χωρίς περιουσία, αλλά με τα τεράστια βάρη των δανείων, το υπόλοιπο των οποίων προσεγγίζει τα 500.000.000 ευρώ και γι’ αυτό αντιδρούν τα πιστωτικά ιδρύματα. Το μεγαλύτερο δάνειο είχε παραχωρηθεί τον Δεκέμβριο του 2008 από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και ανερχόταν σε 400.000.000 ευρώ.

Ολα τα δάνεια υποτίθεται ότι θα πληρώνονταν από τα διόδια του οδικού άξονα, αλλά τα δικαιώματα εκμετάλλευσης μεταβιβάζονται στο ΤΑΙΠΕΔ και στη συνέχεια θα πωληθούν σε ιδιώτες. Ομως, στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αναφέρεται ότι εκχωρείται στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων. Γι’ αυτό και αντιδρούν οι τραπεζίτες.

Το Ταμείο θα αναζητήσει επενδυτές οι οποίοι θα αναλάβουν τόσο την εκμετάλλευση των διοδίων της Εγνατίας Οδού όσο και των κάθετων οδικών αξόνων που ξεκινούν από τους ανισόπεδους κόμβους Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας), Κορομηλιάς, Ιεροπηγής και Λαγκαδά / Σερρών καθώς και τα τμήματα που τη συνδέουν με τους μεθοριακούς σταθμούς Κρυσταλλοπηγής, Προμαχώνα και Ευζώνων.

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το «Oruc Reis» θα εισβάλει (τώρα και) στα χωρικά μας ύδατα!

Κλιμακώνουν τις προκλήσεις οι Τούρκοι και απειλούν (με τη νέα NAVTEX) να κάνουν έρευνες στα 5,8 ναυτικά μίλιαΗ Ελλάδα βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. Είναι...

Αλλαγές στις πανελλαδικές λόγω Covid

Δεν θα ισχύσει φέτος η οριζόντια βάση εισαγωγής. Τέλος Νοεμβρίου οι αιτήσεις των υποψηφίων για την ΤριτοβάθμιαΆγνωστο παραμένει ακόμα το πότε θα ανοίξουν τα...

Τι προτείνουν οι «σοφοί» για φορολογία, Ασφαλιστικό και… εργασιακά

Οι προτάσεις της επιτροπής Πισσαρίδη κατανέμονται σε διάφορους τομείς. Μεταξύ άλλων, προτείνει:ΦορολογίαΚατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης (η κυβέρνηση έχει υπολογίσει την κατάργηση μόνο για...

Φέρνουν αντιλαϊκά μέτρα με πρόσχημα τα 32 δισ. της Ε.Ε.

Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την επιτροπή Πισσαρίδη για να περάσει τη σκληρή ατζέντα τηςΜπροστάρη τον νομπελίστα καθηγητή Χριστόφορο Πισσαρίδη βάζει η κυβέρνηση για να περάσει...

Θεσσαλονίκη: Όταν αδειάζει κλίνη ΜΕΘ, γεμίζει σε δύο λεπτά

Δεν υπάρχουν πλέον άδειες ΜΕΘ στη Θεσσαλονίκη και, εάν αδειάσει ένα κρεβάτι, γεμίζει σε δύο λεπτά, ενώ οι αστοχίες του ανέτοιμου για την πανδημία...