Πέμπτη, 4 Μαρτίου 2021

Σε Μπόμπολα -Siemens έργο 415.000.000 ευρώ

Η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν οι ΑΚΤΩΡ – J&P ΑΒΑΞ – ΤΕΡΝΑ αλλά και η Siemens αναδείχθηκε χθες μειοδότης στον μεγαλύτερο διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ κατά την τελευταία δεκαετία, ύψους 415.000.000 ευρώ. Πρόκειται για «έργο- σκούπα» με το οποίο επιχειρείται το ξέπλυμα αμαρτιών από παλαιότερες εργολαβίες της ΕΡΓΟΣΕ ώστε να ολοκληρωθεί επιτέλους το τελευταία τμήμα (Τιθορέα – Δομοκός) της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Αθηνών – Θεσσαλονίκης.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι την ίδια ώρα που η κοινοπραξία μειοδοτούσε στο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας, με έκπτωση 8,5%, η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται να διακόψει προηγούμενη εργολαβία της ΑΚΤΩΡ, πάλι στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, για την οποία έχει υπάρξει πόρισμα-κόλαφος από τον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Σύμφωνα με το πόρισμα οι υπεύθυνοι της ΕΡΓΟΣΕ εμφάνιζαν ως ολοκληρωμένα τμήματα του έργου που δεν είχαν κατασκευαστεί, προκειμένου να πληρωθεί ο εργολάβος!

Μετά την έκθεση για το έργο «Κατασκευή υποδομής από Χ.Θ. 14+000 έως 25+000 της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Λιανοκλάδι – Δομοκός», που περιλάμβανε τη δίδυμη σήραγγα Οθρυος, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ ζήτησε από την ΑΚΤΩΡ να επιστρέψει περί τα 11.000.000 ευρώ. Η τελευταία έχει υποβάλει αίτηση διάλυσης της εργολαβίας και όλα δείχνουν ότι ένα ακόμα έργο θα μείνει στη μέση. Στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός βρίσκεται και η πολύπαθη σήραγγα Καλλιδρόμου (η εργολαβία ανατέθηκε δυο – τρεις φορές…) όπου προ μηνών η τελευταία κοινοπραξία κατασκευής υπέγραψε συμπληρωματική σύμβαση 60.000.000 ευρώ.

Στην εργολαβία-σκούπα, στην οποία μειοδότησε χθες η κοινοπραξία των τριών τεχνικών εταιριών (με κρυφό εταίρο τη Siemens για τα συστήματα σηματοδότησης), θα ενταχθούν και άλλα δύσκολα τμήματα από προηγούμενες εργολαβίες. Για τα συγκεκριμένα τμήματα οι ανάδοχοι πληρώνονται κανονικά και θα πληρωθούν ξανά τώρα ώστε να τα κατασκευάσουν! Ενα παράδειγμα που αναφέρουν τα στελέχη του ΟΣΕ είναι μια μεταλλική τοξωτή γέφυρα που επρόκειτο να κατασκευαστεί στο πλαίσιο προηγούμενης εργολαβίας. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι που συμμετείχαν χθες στο διαγωνισμό υπέβαλαν προσφορές με χαμηλότερη έκπτωση του 8,5%.

Ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών είναι 32 μήνες και, αν υπάρξουν καθυστερήσεις στο έργο λόγω ενστάσεων, τότε οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2013 και θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ