Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2021

Σήμα κινδύνου για τις μονάδες λιγνίτη της ΔΕΗ

Τους φόβους του για τις συνέπειες της πώλησης των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία εκφράζει ο περιφερειάρχης Γιώργος Δακής με επιστολή του προς τον επίτροπο Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης Χοακίν Αλμούνια. Ο κ. Δακής, αναφερόμενος στη σπουδαιότητα της λιγνιτικής βιομηχανίας, επισημαίνει ότι «στη Δυτική Μακεδονία απασχολεί σχεδόν 9.000 άμεσα και έμμεσα εργαζομένους, ενώ συμβάλλει περισσότερο από το 25% στο περιφερειακό ΑΕΠ».

Ακόμη, τονίζει ότι «οι λιγνίτες δεν χαρίστηκαν στη ΔΕΗ, αλλά εκχωρήθηκαν με συγκεκριμένες υποχρεώσεις, νομικά αποτυπωμένες από την πλευρά του ελληνικού κράτους».

Παρουσιάζοντας στον κ. Αλμούνια τις εξελίξεις σχετικά με τις λιγνιτικές μονάδες, ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας αναφέρει: «Σήμερα, προκειμένου να επιτευχθεί ένας αποδεκτός βαθμός απελευθέρωσης της εγχώριας χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η ελληνική κυβέρνηση έχει δρομολογήσει διαδικασίες πώλησης σημαντικού μέρους των λιγνιτικών μονάδων της Δυτικής Μακεδονίας. Παράλληλα, δύο επιπλέον μονάδες της περιοχής μας θα προσφέρονται στην αγορά για ανταλλαγές ισχύος με τη διαδικασία των Swap Drawing Rights Agreements.

Οδηγούμαστε, δυστυχώς, με συνοπτικές διαδικασίες σε καθεστώς Divestment Business, μη γνωρίζοντας τους όρους, τις απαιτήσεις, τις υποχρεώσεις, τις προοπτικές και τις εκατέρωθεν δεσμεύσεις του όλου εγχειρήματος που σχετίζεται με την πώληση των προαναφερόμενων λιγνιτικών μονάδων. Και αυτό είναι τουλάχιστον ανησυχητικό». Σε αυτό το πνεύμα ο Γιώργος Δακής διατυπώνει την ανησυχία του για τις επιπτώσεις της επιχειρούμενης εκποίησης και ξεκαθαρίζει τη θέση της περιφέρειας: «Θα ήταν πραγματικά τραγικό να διαπραγματευτούμε το μέλλον μας με απρόσωπα και ενδεχομένως καιροσκοπικώς ορμώμενα ιδιωτικά επενδυτικά σχήματα. Η πώληση λιγνιτικών μονάδων αποτελεί μείζον ζήτημα για τη Δυτική Μακεδονία, καθώς το διακύβευμα για την περιοχή μας και ιδιαίτερα για τη νέα γενιά είναι περισσότερο από υψηλό. Ως Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας έχουμε υποχρέωση και δικαίωμα να διασφαλίζουμε τα έννομα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας. Εχουμε κάθε δικαίωμα και απαιτούμε ξεκάθαρες πολιτικές, διαφάνεια και πρωτίστως θεσμική παρουσία στις διεργασίες που θα καθορίσουν το ενεργειακό τοπίο στη Δυτική Μακεδονία».

Από εδώ και από εκεί

ΚΑΣΤΟΡΙΑ. H λίμνη της Καστοριάς πάγωσε από το δριμύ ψύχος -από τις 24 Δεκεμβρίου μέχρι την προηγούμενη Πέμπτη καταγράφηκαν 23 μέρες με μέση θερμοκρασία κάτω του μηδενός, ενώ η απόλυτη ελάχιστη ήταν -11,4 βαθμούς Κελσίου-, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η αλιεία. Ετσι περιήλθαν σε δυσχερή θέση οι 50 επαγγελματίες αλιείς που δραστηριοποιούνται στη λίμνη. Γι’ αυτό ο αντιπεριφερειάρχης Καστοριάς Δημήτρης Σαββόπουλος, με επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ζητεί να εξεταστεί η δυνατότητα αποζημίωσή τους «για το απολεσθέν εισόδημα, καθώς επίσης και για τυχόν ζημίες στα σκάφη και τα αλιευτικά τους εργαλεία».

 

ΤΡΙΚΑΛΑ. Ανατέθηκε η μελέτη επέκτασης διδακτηρίου 5ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων, το οποίο λειτουργεί σήμερα ως δωδεκαθέσιο με 205 μαθητές, ύστερα από απόφαση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού. Η επέκταση περιλαμβάνει αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, πληροφορικής και φυσικοχημείας, βιβλιοθήκη, χώρους υγιεινής και βοηθητικούς χώρους, συνολικής επιφάνειας 600 τετραγωνικών μέτρων. Το υφιστάμενο κτίριο χτίστηκε το 1934. Ο χρόνος διάρκειας εκπόνησης της μελέτης είναι 6 μήνες.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ. Υπογράφτηκε πρόσφατα η επιχειρησιακή συμφωνία για τη δημιουργία Ταμείου Αστικής Ανάπτυξης του προγράμματος Jessica, συνολικού προϋπολογισμού για τη Θεσσαλία 20.000.000 ευρώ. Ενδεικτικές κατηγορίες πράξης αστικής ανάπτυξης, οι οποίες μπορεί να χρηματοδοτηθούν από πόρους του Jessica, είναι η ενεργειακή αποδοτικότητα και ΑΠΕ σε δημόσια κτίρια, οι «καθαρές» αστικές μεταφορές, οι δημόσιες μεταφορές, οι ποδηλατόδρομοι, οι πολυτροπικές μεταφορές, η αποκατάσταση «ιστορικών» κτιρίων, οι χώροι στάθμευσης και πρασίνου, η διαμόρφωση υποδομών δρόμων, τα ευφυή συστήματα παρακολούθησης και ελέγχου κυκλοφορίας, οι δράσεις οικολογικής καινοτομίας, καθώς και οι δράσεις ανάπτυξης τοπικής καινοτομίας. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας προωθεί, μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα, την αξιοποίηση των τερματικών σταθμών και ό,τι άλλο προέκυπτε από τη δραστηριότητα των ηλεκτροκίνητων γραμμών στο σύνολο του θεσσαλικού σιδηροδρόμου.

Δημήτρης Κυριακόπουλος

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ