Παρασκευή, 23 Απρ 2021

Σοκ! Αγωγές 8,2 δισ.€ στη VW !

Εναν χρόνο μετά το σκάνδαλο Dieselgate επενδυτές της εταιρίας ζητούν αποζημιώσεις- μαμούθ για τις ζημιές που υπέστησαν

Εναν χρόνο μετά το ξέσπασμα του «μεγαλύτερου σκανδάλου στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας», όπως δικαιολογημένα χαρακτηρίστηκε το Dieselgate, η Volkswagen συνεχίζει να πληρώνει τα… σπασμένα των επιλογών της διοίκησής της, καθώς διαρκώς προκύπτουν αιτήματα αποζημιώσεων ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με το Bloomberg, αυτή τη φορά ήταν η σειρά επενδυτών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να καταθέσουν αγωγές, αξιώνοντας συνολικά 8,2 δισ. ευρώ για τις ζημιές που υπέστησαν λόγω του σκανδάλου με τις παραποιημένες τιμές των εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα της εταιρίας.

Ισχυρισμοί

Μάλιστα, όπως ανακοίνωσε χθες το περιφερειακό δικαστήριο του Μπράουνσβαϊγκ, δηλαδή της περιφέρειας που διαχειρίζεται τα νομικά ζητήματα της περιοχής όπου εδρεύει η Volkswagen, οι επενδυτές ισχυρίζονται ότι υπέστησαν σοβαρές οικονομικές ζημιές, διότι η διοίκηση της εταιρίας αποφάσισε να καθυστερήσει την αποκάλυψη της υπόθεσης.

Από την πλευρά της, ωστόσο, η Volkswagen, που έχει απορρίψει τους συγκεκριμένους ισχυρισμούς, διαμήνυσε ότι την εποχή που ξέσπασε το σκάνδαλο είχε σπεύσει να ενημερώσει τις αγορές, βάσει των πληροφοριών που είχε και η ίδια στη διάθεσή της για το θέμα. Πάντως, οι… κακές γλώσσες επιμένουν ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μάλλον θα έπρεπε να μην επιμένει πολύ προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά να λέει «ευχαριστώ», καθώς το ποσό που αξιώνουν μέσω των αγωγών οι επενδυτές είναι μικρότερο από το αρχικό ποσό, το οποίο όλοι ανέμεναν να απαιτηθεί ως αποζημίωση και υπολογιζόταν ότι θα άγγιζε τα 10,7 δισ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, όμως, κανείς δεν αποκλείει το γεγονός να υποβληθούν και άλλες αγωγές, καθώς δεν είναι σαφές πότε λήγει η σχετική προθεσμία που προβλέπει η νομοθεσία για περιπτώσεις σαν κι αυτήν.

Οι επενδυτές έσπευσαν να καταθέσουν αγωγές στη Γερμανία, όπου οι μετοχές της VW έχασαν περισσότερο από το ένα τρίτο της αξίας τους κατά τις πρώτες δύο ημέρες διαπραγμάτευσής τους μετά τις 18 Σεπτεμβρίου του 2015, όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο από τις αμερικανικές ρυθμιστικές Αρχές. Η περασμένη Δευτέρα ήταν η πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά την πρώτη επέτειο του σκανδάλου και οι επενδυτές φοβούνταν ότι θα έπρεπε να κινηθούν νομικά μέσα σε 12 μήνες από τότε που η εταιρία παραδέχθηκε ότι περίπου 11.000.000 πετρελαιοκίνητα οχήματά της εμπλέκονταν στο Dieselgate.

Ρουσφέτι από Σόιμπλε στους υπερχρεωμένους σιδηροδρόμους!

Οταν του ζητηθεί να συμφωνήσει στην οικονομική διάσωση υπερχρεωμένης χώρας-εταίρου στην ευρωζώνη, το αρνείται πεισματικά, διατάζει την «άμεση επιβολή μέτρων λιτότητας» και απειλεί… Οταν, όμως, του ζητηθεί να συμφωνήσει με τη χορήγηση ένεσης ρευστότητας στους υπερχρεωμένους γερμανικούς σιδηροδρόμους, που ήδη καταγράφουν χρέος ύψους 20 δισ. ευρώ, τότε δεν διστάζει να πει το «ναι».

Ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, όπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας, έδωσε το ΟΚ να βγάλει η κυβέρνηση από τον κρατικό κουμπαρά 1 δισ. ευρώ, το οποίο μένει να εξεταστεί αν θα χορηγηθεί φέτος ή τον επόμενο χρόνο, για να ενισχυθεί κεφαλαιακά η Deutsche Bahn, που παραπαίει. Την ίδια στιγμή έγινε γνωστό ότι μέσα στην επόμενη τετραετία το γερμανικό δημόσιο θα επενδύσει άλλο 1,4 δισ. ευρώ στο δίκτυο της εταιρίας, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος του υπουργείου. Η κεφαλαιακή ένεση έχει στόχο να αποφευχθούν περαιτέρω υποβαθμίσεις -σαν αυτή που έκανε στην εταιρία ο οίκος αξιολόγηγης Standard & Poor’s-, αλλά και να αυξήσουν τις πληρωμές τόκων των δανείων που έχει λάβει στο παρελθόν η Deutsche Bahn.


{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ