Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2021

«Σπρώχνουν» το τρένο στον κατήφορο

Στις ράγες της συνεχούς υποβάθμισης κινείται η σιδηροδρομική εξυπηρέτηση της Θεσσαλίας, με τους σταθμούς να διαδέχονται ο ένας τον άλλο… Αυτή τη φορά ήταν η σειρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ανακοινώσει την κατάργηση ενός δρομολογίου. Ετσι, από χθες το απευθείας δρομολόγιο Αθήνα – Καλαμπάκα ανήκει… στην Ιστορία. Η γραμμή θα καλύπτεται στο εξής με ανταπόκριση στον σιδηροδρομικό σταθμό Παλαιοφαρσάλου.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέδωσε την κατάργηση της απευθείας σύνδεσης στη χαμηλή πληρότητα, ενώ έσπευσε να χρυσώσει το χάπι, αναφερόμενη σε μείωση του κομίστρου, καθώς «η αμαξοστοιχία θα τιμολογείται σύμφωνα με τις ισχύουσες τιμολογιακές διατάξεις για τα απλά τρένα και όχι τις αμαξοστοιχίες Intercity».

Ωστόσο, πέρα από την επικοινωνιακή επένδυση της απόφασης, η ουσία είναι ότι, με άλλοθι τη μείωση των εξόδων, απαξιώνεται μία ακόμη γραμμή που εξυπηρετεί τους κατοίκους της Θεσσαλίας. Με αυτή όμως τη λογική δεν θα πρέπει να μείνει δρομολόγιο για δρομολόγιο!

Η εξέλιξη προκάλεσε την άμεση αντίδραση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, ο οποίος με επιστολή του προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο ζητά να συνεχιστεί η λειτουργία του δρομολογίου Αθήνα – Καλαμπάκα, εκφράζοντας παράλληλα την πάγια θέση της αιρετής Περιφέρειας για έναν σύγχρονο, ασφαλή και ποιοτικό σιδηρόδρομο.

Συγκεκριμένα, ο κ. Αγοραστός εκφράζει τη λύπη του για την κατάργηση του απευθείας δρομολογίου και για την αντικατάστασή του με ανταποκρινόμενο τρένο, ενώ τονίζει ότι η «απόφαση αποτελεί σημαντική οπισθοδρόμηση και οδηγεί στην απαξίωση του σιδηροδρόμου σε μια περίοδο που, λόγω του αυξημένου κόστους μετακίνησης (τιμή βενζίνης, διόδια, κ.ά.), τα μέσα σταθερής τροχιάς κερδίζουν συνεχώς φίλους».

«Ως αιρετή Περιφέρεια Θεσσαλίας, θεωρούμε τον σιδηρόδρομο ζωτικής σημασίας για τη Θεσσαλία και επισημαίνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις την ανάγκη να είναι χαμηλές οι τιμές στα εισιτήρια, ώστε να είναι προσιτός στο ευρύ κοινό, την ίδια χρονική στιγμή που το εισόδημα της μέσης οικογένειας βαίνει διαρκώς μειούμενο» επισημαίνει στην επιστολή του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας.

Στο ίδιο κείμενο υπενθυμίζει «την αδικαιολόγητη παραμονή του συρμού 884/885, που μένει ακίνητος επί περίπου πέντε ώρες στην Καλαμπάκα, ενώ θα μπορούσε να εξυπηρετεί μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα δρομολόγια είτε εντός Περιφέρειας Θεσσαλίας είτε προς Θεσσαλονίκη, όπου πλέον δεν υπάρχει απογευματινό ή βραδινό τρένο»!

Εξάλλου, ο Κώστας Αγοραστός με αφορμή πρόσφατο δυστύχημα ζητά να ληφθούν «άμεσα μέτρα για τις διαβάσεις πλησίον του σταθμού των Τρικάλων, αλλά και της Καρδίτσας, καθώς με την απουσία προσωπικού, η αυτόματα φυλασσόμενη διάβαση είναι ανεπαρκής για την ασφάλεια των πολιτών, που απαιτούν έναν σύγχρονο, ασφαλή και ποιοτικό σιδηρόδρομο».

Δραματική μείωση προσωπικού λόγω μετατάξεων

Της κατάργησης της απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Καλαμπάκας έχουν προηγηθεί σημαντικές περικοπές δρομολογίων από και προς τις πόλεις της Θεσσαλίας, που δυσχεραίνουν τη μετακίνηση με το τρένο χιλιάδων κατοίκων. Σοβαρές είναι και οι μειώσεις προσωπικού στον τοπικό ΟΣΕ. Είναι χαρακτηριστικό ότι, προ της υλοποίησης των μετατάξεων του προσωπικού, η δύναμη -για αμαξοστοιχίες και εκδοτήρια- του ΟΣΕ Λάρισας ήταν 74 άτομα, ενώ στις αρχές του καλοκαιριού έφτασε τα 32! Η συρρίκνωση του προσωπικού επέφερε τη χειροτέρευση των παρεχόμενων υπηρεσιών, που φαίνεται και από τις συχνότατες διαμαρτυρίες των πολιτών. Η κυβέρνηση όμως δεν λογαριάζει απ’ αυτά και, βλέποντας τον σιδηρόδρομο ως βάρος, μόνο κόβει, χωρίς να ενδιαφέρεται για την αποκαρδιωτική υποβάθμιση ενός μέσου με τεράστιες δυνατότητες, όπως έχει αποδειχτεί σε όλο τον κόσμο.

Δημήτρης Κυριακόπουλος

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ