Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου 2020

Στην παγίδα του νόμου τα ακριβά Ι.Χ.

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

Εγκλωβισμένοι στην παγίδα που τους έστησε η κυβέρνηση θα παραμείνουν για πολλά χρόνια ακόμα όσοι έσπευσαν να αγοράσουν το 2009 αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και τώρα δέχονται ανελέητα χτυπήματα από τους απανωτούς φόρους και τα χαράτσια.

Το 2009 η τότε κυβέρνηση έδωσε κίνητρα για να αγοράσει ο κόσμος αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού (μειώθηκαν 50% τα τέλη ταξινόμησης) και στη συνέχεια αυξήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας δύο φορές, το 2010 και το 2011. Εκτός από τις απανωτές αυξήσεις του ΦΠΑ, από φέτος επιβάλλεται και χαράτσι διαρκείας με τη μορφή φόρου πολυτελείας. Ο φόρος αυτός θα επιβάλλεται αδιακρίτως και σε αυτόν που έχει ένα Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού και πραγματικά μεγάλη οικονομική επιφάνεια, αλλά και σε εκατοντάδες χιλιάδες οικογενειάρχες που αγόρασαν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο 2.000 κυβικών για τις μετακινήσεις τους.

Ο νέος φόρος θα επιβαρύνει ιδιοκτήτες Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού και ηλικίας έως 10 ετών. Επιβάλλεται με συντελεστές 5% και 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης (στο τεκμήριο δηλαδή), βεβαιώνεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ενσωματώνεται στο εκκαθαριστικό και εξοφλείται όπως ο φόρος εισοδήματος κάθε χρόνο. Πρώτη φορά θα πληρωθεί το 2014 για αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν το 2013 και θα επιβάλλεται εφεξής κάθε χρόνο, καθώς δεν πρόκειται για έκτακτο αλλά για νέο, μόνιμο -μέχρι να καταργηθεί, αν καταργηθεί- φόρο.

Με τα νέα δεδομένα, ιδιοκτήτης επιβατηγού αυτοκινήτου 1.929-1.999 κυβικών εκατοστών, που αγοράστηκε το 2009, θα πληρώνει φόρο πολυτελούς διαβίωσης 418,7 ευρώ κάθε χρόνο μέχρι το 2014, όταν το αυτοκίνητό του θα συμπληρώσει πενταετία. Στη συνέχεια και μέχρι να συμπληρώσει δεκαετία, θα πληρώνει 293 ευρώ μόνο για το αυτοκίνητό του. Στα 2.000 κυβικά, ο ετήσιος φόρος ανεβαίνει στα 440 ευρώ (308 ευρώ για Ι.Χ. παλαιότητάς πέντε έως 10 ετών) και για 2.500 κυβικά ο φόρος φτάνει στα 665 ευρώ (ή 465 ευρώ αντίστοιχα)!

Εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Στέλιος Κράλογλου

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κούρεμα-ανάσα δύο ταχυτήτων για τα ενοίκια! Ποιοι δικαιούνται υποχρεωτικό «ψαλίδι» 40% και ποιοι εθελοντικό 30%

Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να γίνει εθελοντική μείωση του μισθώματος Aνάσα σε χιλιάδες επιχειρήσεις που συνεχίζουν να πλήττονται από την υγειονομική κρίση δίνει η απόφαση...

Ο Ολυμπιακός «καθάρισε» την Ομόνοια και πέρασε ξανά στους ομίλους του Champions League

Η συνήθεια που έγινε λατρεία! Ο Ολυμπιακός υπερασπίστηκε με άνεση το προβάδισμα του πρώτου παιχνιδιού χθες στο «ΓΣΠ» της Λευκωσίας, μένοντας στο 0-0 με...

Σαπουνόπερα απειλών από τον Ταγίπ Ερντογάν – Διατυμπανίζει ότι θα πάρει ζωές

Νέο κακόγουστο εθνικιστικό βίντεο με θέμα τη «Γαλάζια Πατρίδα» έβγαλε η Άγκυρα Την ώρα που δηλώνει... ειρηνοποιός, ο «εύθικτος» με τα πρωτοσέλιδα Ερντογάν βρίσκει διαρκώς...

Αμυντική συνεργασία Ελλάδας και ΗΠΑ με αιχμή τη Σούδα!

Εκσυγχρονισμό των F-16 και επενδύσεις σε ναυπηγεία και ενέργεια είχε το μενού της συνάντησης του Μητσοτάκη με τον Πομπέο Με θερμά λόγια εκατέρωθεν ο Κυριάκος...

Μέγα φιάσκο τα «12 κρούσματα» στο κρουαζιερόπλοιο

Ψευδή τα αποτελέσματα των τεστ που έγιναν σε ιδιωτικό εργαστήριο του Ηρακλείου για τα μέλη του πληρώματος του «Mein Schiff 6» Σε μεγαλοπρεπές φιάσκο κατέληξε...