Δευτέρα, 19 Απρίλιος 2021

Συγκοινωνίες: Κίνδυνος για μπλακάουτ

Κλειστό είναι σήμερα το μετρό λόγω της νέας 24ωρης απεργίας που πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι. Την ίδια στιγμή είναι ορατός ο κίνδυνος της απεργίας σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αφού τη Δευτέρα πρόκειται να συνεδριάσουν τα συνδικάτα των εργαζομένων σε λεωφορεία και τρόλεϊ, με πρόταση να συμμετάσχουν στις απεργιακές κινητοποιήσεις των συναδέλφων τους στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Το βέβαιο είναι ότι το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) αποφάσισε να ανεβάσει ακόμα περισσότερο τον απεργιακό «πυρετό», βάζοντας λουκέτο στο μετρό για τρίτη συνεχόμενη ημέρα και δυσχεραίνοντας τις μετακινήσεις των πολιτών και μέσα στο Σαββατοκύριακο. Πάντως σε κάθε περίπτωση τα συνδικάτα στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) εμφανίζονται αποφασισμένα για περαιτέρω κλιμάκωση την ερχόμενη εβδομάδα.

Ηδη έχει αποφασιστεί να υπάρξει συντονισμός ανάμεσα στα συνδικάτα του μετρό, του τραμ και του ηλεκτρικού, ώστε να υπάρξει κοινό απεργιακό μέτωπο. Αλλωστε η αιτία της αντίδρασής τους είναι κοινή, δηλαδή οι μειώσεις στις αποδοχές που προκύπτουν από την ένταξη στο Ενιαίο Μισθολόγιο και των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Αυτός είναι και ο λόγος που στον χορό των κινητοποιήσεων ετοιμάζονται να μπουν και οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ. Η συνεδρίαση της Δευτέρας θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη αφού, αν αποφασιστούν απεργιακές κινητοποιήσεις σε όλα τα μέσα μεταφοράς, τότε η πρωτεύουσα θα μείνει χωρίς συγκοινωνίες, κάτι που σημαίνει κυκλοφοριακό μπλακάουτ σε όλο το λεκανοπέδιο.

Από την πλευρά του το υπουργείο Ανάπτυξης συνεχίζει να υποστηρίζει ότι το αίτημα των εργαζομένων στα ΜΜΜ για να εξαιρεθούν από το Ενιαίο Μισθολόγιο δεν μπορεί να ικανοποιηθεί. Πλέον με νόμο του κράτους (τρίτο Μνημόνιο) όλοι όσοι εργάζονται στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, υπόκεινται στις μισθολογικές κατηγορίες που έχουν επιβληθεί από το Ενιαίο Μισθολόγιο. Στην περίπτωση βέβαια των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ υπάρχει μια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ), η οποία ουσιαστικά μπαίνει στο περιθώριο και παύει να ισχύει. Αυτό μεταφράζεται σε μείωση μισθών, που ειδικά στο μετρό φτάνει έως το 30%.

Οι μεγάλοι χαμένοι της διαμάχης εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες και κυβέρνησης είναι και πάλι τα 5.500.000 πολιτών της Αθήνας, που καλούνται να αντιμετωπίσουν, μέσα στον χειμώνα και με κάκιστες καιρικές συνθήκες, το χάος που δημιουργείται…

Βασίλης Αγγελόπουλος

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ