Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020

Συνεχίζεται το «μαγείρεμα» των αριθμών

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

Η πολύ μικρή απορρόφηση και οι μεγάλες καθυστερήσεις στα σημαντικότερα έργα του ΕΣΠΑ, από τα οποία θα μπορούσαν να ενισχυθούν η απασχόληση και η ανάπτυξη, ανατρέπουν τη «μαγική» εικόνα για την πορεία των κοινοτικών προγραμμάτων που παρουσιάζει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης. Ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης πανηγυρίζει επειδή η απορρόφηση του ΕΣΠΑ έφτασε το 73,92%, όπως ανακοίνωσε προ ημερών, χωρίς κανένας να έχει καταλάβει πού ακριβώς πήγαν πόροι περί τα 16,45 δισ. ευρώ που υποτίθεται ότι έχουμε απορροφήσει.

Στην πραγματικότητα, σημαντικό τμήμα των δήθεν απορροφηθέντων κονδυλίων εξακολουθεί να είναι «παρκαρισμένο» σε διάφορα αναπτυξιακά ταμεία (ΕΤΕΑΝ κ.λπ.). Επιπλέον, τα κρίσιμα έργα που θα δημιουργούσαν θέσεις εργασίας και θα πρόσφεραν τόνωση στην ανάπτυξη σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο είτε δεν έχουν ξεκινήσει είτε έχουν βαλτώσει.
   

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ίδιου του υπουργείου Ανάπτυξης, ένα στα τρία από τα περίπου 185 έργα προτεραιότητας του ΕΣΠΑ, που υποτίθεται ότι θα επιταχύνονταν εδώ και δύο χρόνια επειδή ήταν κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη, παρουσιάζει καθυστέρηση. Πρόκειται για έργα συνολικού ύψους (με βάση τις συμβάσεις) άνω των 9,6 δισ. ευρώ και μέχρι σήμερα έχουν απορροφηθεί περί τα 4,5 δισ. (δηλαδή ποσοστό 47%, πολύ μακριά από το «μαγικό» 73,92%). Στα συγκεκριμένα έργα περιλαμβάνονται και οι τέσσερις μεγάλοι οδικοί άξονες, οι οποίοι αναμένεται να επανεκκινήσουν στις αρχές Μαρτίου, έπειτα από τις πρόσφατες αλλαγές στις συμβάσεις παραχώρησης. Πρόκειται για την Ιόνια Οδό, τον Αξονα Κεντρικής Ελλάδας, το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί και το τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα.
   

Τραγική είναι η εικόνα που εμφανίζουν τα σιδηροδρομικά έργα, καθώς η απορρόφηση στα τέσσερα μεγαλύτερα εξ αυτών (που έχουν ενταχθεί στα έργα προτεραιότητας του ΕΣΠΑ), συνολικού ύψους άνω του 1,6 δισ. ευρώ, είναι 41,75%. Στην ουσία, είτε δεν έχουν ξεκινήσει είτε βρίσκονται σε αρχικό στάδιο και οδεύουν για το επόμενο ΕΣΠΑ, αφού δεν θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2015. Αμελητέα είναι και η απορρόφηση στο μετρό Θεσσαλονίκης, με τη σύμβαση του 1 δισ. ευρώ, αφού είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί.

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Επιστολές οργής των παμμακεδονικών οργανώσεων στον Μητσοτάκη! «Πρόδωσες κι εσύ τη Μακεδονία»

Σοβαρό πολιτικό θέμα εντός της ΝΔ Επιστολές οργής, με σκληρή κριτική στον πρωθυπουργό, έστειλαν οι παμμακεδονικές οργανώσεις, με αφορμή τη στάση του Κυριάκου Μητσοτάκη στη...

Αντεπίθεση του λιμενικού που έπιασε το «Noor 1», αλλα παραδόξως διώκεται

Ο λιμενικός Χριστοφορίδης ζητά εξαίρεση του στρατιωτικού δικαστή λόγω μεροληψίας στην προανακριτική έρευνα εναντίον του Από τη Μαρία Παναγιώτου Την εξαίρεση του στρατιωτικού δικαστή Α΄ Βασιλείου...

Βαβέλ! Το σόι του Αλέξη Τσίπρα στον εμφύλιο

Η αδελφή του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, ο Σπίρτζης και ο Γιαννούλης κατά του Τσακαλώτου που ασκεί πλέον ανοιχτά κριτική Συνεχίζεται ο εμφύλιος πόλεμος στον ΣΥΡΙΖΑ,...

Βαρύ οπλοστάσιο «έκρυβε» η γιάφκα στο Κουκάκι!

Ποιοι είναι οι δύο άνδρες και η μία γυναίκα που συνέλαβαν οι κομάντος της Αντιτρομοκρατικής κατά την έφοδό τους Με αιφνιδιαστικές εφόδους που θύμιζαν ταινία...

Όλες οι παρανοϊκές απαιτήσεις του «σουλτάνου» στο… τραπέζι!

«Τρελούς» όρους θέτει η τουρκική πλευρά εν όψει της εκκίνησης διερευνητικών συνομιλιών στην Κωνσταντινούπολη Η ημερομηνία έναρξης των διερευνητικών συνομιλιών άγνωστη, η ατζέντα απροσδιόριστη, οι...