Τρίτη, 2 Μαρτίου 2021

Τα πιο σκοτεινά Χριστούγεννα!

Ελάχιστα θα είναι (και) φέτος τα δώρα κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο στα περισσότερα ελληνικά νοικοκυριά, αφού, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή έρευνα (18 χώρες) της Deloitte για τις καταναλωτικές τάσεις κατά την εορταστική περίοδο, η χώρα μας παίρνει τη -διόλου γιορτινή- πρωτιά της… αδυναμίας των πολιτών να ξοδέψουν πολλά χρήματα για δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα, διασκέδαση και διακοπές.
«Κούρεμα» αναμένεται να επέλθει στον σάκο του Αϊ-Βασίλη, που θα είναι φέτος ακόμα πιο άδειος από πέρυσι, χωρίς να περιλαμβάνει δώρα για όλους τους συγγενείς και τους φίλους, αφού η μείωση των χριστουγεννιάτικων εξόδων για τους Ελληνες αναμένεται να αγγίξει το 12,8% σε σχέση με το 2012!
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση που καταγράφεται στην έρευνα. Μεταφράζοντας το ποσοστό σε χρήματα, από τις γιορτινές δαπάνες των Ελλήνων κόβονται φέτος περίπου 58 ευρώ, συγκριτικά με πέρυσι, και θα δαπανήσουν κατά μέσο όρο 451 ευρώ από σχεδόν 509 ευρώ στις περσινές γιορτές.

Κατήφορος

Ενδεικτικό του κατήφορου της καταναλωτικής δύναμης των Ελλήνων είναι ότι μετά το -12,8% της χώρας μας η αμέσως μεγαλύτερη μείωση στις χριστουγεννιάτικες δαπάνες είναι το 2,4% των Ιταλών (ο μέσος Ιταλός ήταν πάντως έτσι κι αλλιώς «μαζεμένος» και προτίθεται φέτος να ξοδέψει 477 ευρώ).

Σε κάθε περίπτωση η τιμή του προϊόντος αποτελεί το βασικό κριτήριο για την αγορά του. Οι Ευρωπαίοι ονειρεύονται «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες και ταξίδια, όμως αυτά που θα λάβουν θα είναι κυρίως… μετρητά και πνευματική τροφή, με τα βιβλία να αποτελούν την προτιμότερη επιλογή σε 11 από τις 18 χώρες της έρευνας. Επίσης, οι ενήλικες Ευρωπαίοι θα λάβουν από τον Αϊ-Βασίλη επιτραπέζια παιχνίδια και τα παιδιά παιχνίδια εκμάθησης και πειραματισμού.

Σε αντιδιαστολή πάντως με την πραγματική κατάσταση της… τσέπης τους, οι Ελληνες (και οι Γάλλοι, οι Βέλγοι, οι Ελβετοί, οι Γερμανοί, οι Ιρλανδοί και οι Ιταλοί) εμφανίζονται λιγότερο απαισιόδοξοι για το μέλλον όσον αφορά τα οικονομικά τους. Αντιθέτως, οι Ολλανδοί, οι Ουκρανοί, οι Ρώσοι και οι Φινλανδοί εμφανίζονται απαισιόδοξοι. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο (17.354 καταναλωτές, 18-65 ετών) αναδεικνύουν επίσης την τάση απομάκρυνσης των Ευρωπαίων από τις παραδοσιακές αγορές και τη στροφή τους στο διαδικτυακό εμπόριο.

Αγγελος Σκορδάς

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ