Σάββατο, 6 Μαρτίου 2021

Τι έχουν τα έρμα (F-16 του 1999) και χαλάνε;

Εντονο προβληματισμό δημιουργεί στην πολιτική και τη στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας το προχθεσινό, παρ’ ολίγον τραγικό ατύχημα ενός υπερσύγχρονου μαχητικού αεροσκάφους F-16 Block 52 plus της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς κατά τη διάρκεια διαδικασίας προσγείωσης – απογείωσης (touch and go) δεν άνοιξαν τα σκέλη προσγείωσης, με αποτέλεσμα να συρθεί εκατοντάδες μέτρα με την κοιλιά, χωρίς να υπάρξουν, ευτυχώς, ανθρώπινα θύματα.

Η ανησυχία και ο προβληματισμός εντείνονται από το γεγονός ότι έχουν προηγηθεί δυο ακόμη σοβαρά περιστατικά που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει απώλειες ανθρώπινων ζωών μέσα σε εννέα μόλις μήνες. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είναι και τα τρία από τη «φουρνιά» των Block 52 plus και αυτό είναι ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο προς διερεύνηση, η οποία πρέπει να γίνει με κάθε σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Σύμπτωση επαναλαμβανόμενη σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα παύει να είναι σύμπτωση, εκτός βέβαια αν αποδειχτεί από τους ειδικούς.

Τα αεροσκάφη της παραγγελίας του 1999 άρχισαν να εντάσσονται στην Πολεμική Αεροπορία το 2003 και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χαρακτηριστούν «παλιά». Υπάρχει πρόβλημα συντήρησης, έλλειψη ανταλλακτικών ή απλά υπάρχουν ελαττώματα που πρέπει να προβληματίσουν την Π.Α.; Οπως και να έχει, τα τρία περιστατικά (σ.σ.: μαζί με το προχθεσινό) πρέπει να απασχολήσουν την ηγεσία.

Ειδικότερα, τα δύο προηγούμενα περιστατικά έχουν ως εξής:

– Την Τρίτη 17 Μαΐου 2011, σε διθέσιο αεροσκάφος F-16D της 335 Μοίρας της 116 Πτέρυγας Μάχης, κατά τη διάρκεια της απογείωσης για εκπαιδευτική αποστολή, σημειώθηκε απώλεια του τροχού από το ριναίο σκέλος. Το αεροσκάφος δεν αντιμετώπισε άλλο πρόβλημα και προσγειώθηκε ασφαλώς στο αεροδρόμιο του Αράξου.

– Την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011 και ώρα 09.18, κατά τη διάρκεια της απογείωσης μονοθέσιου αεροσκάφους F-16C Block 52 plus της 340 Μοίρας της 115 Πτέρυγας Μάχης για εκπαιδευτική αποστολή, διαπιστώθηκε πυρκαγιά στον κινητήρα του.

Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους, εφαρμόζοντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες, προσγείωσε άμεσα και ασφαλώς το αεροσκάφος, χωρίς άλλο πρόβλημα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Σούδας.

Την ίδια στιγμή, η επιτροπή διερεύνησης του ατυχήματος που συστάθηκε αναζητάει τα αίτια του ατυχήματος μεταξύ του ανθρώπινου λάθους, του βραχυκυκλώματος από αστοχία υλικού ή από ελλιπή συντήρηση. Το πιο σημαντικό είναι ότι δεν υπήρξαν ανθρώπινα θύματα, αλλά επειδή είναι το τρίτο ατύχημα με F-16 τους τελευταίους μήνες, ευτυχώς όχι μείζον, όπως αυτό του καλοκαιριού με το διθέσιο Mirage 2000BGM, θα πρέπει να ερευνηθεί το τι ακριβώς έγινε, γιατί το ατύχημα είναι κάτι παραπάνω από σπάνιο.

Για την ακρίβεια, στη διεθνή βίβλο ατυχημάτων δεν υπάρχει κανένα ατύχημα όπως αυτό! Διότι τα σκέλη προσγείωσης λαμβάνουν εντολή από τον χειριστή, η οποία μεταδίδεται με ηλεκτρικό σήμα και είτε ανοίγουν είτε κλείνουν.

Ουρανία Γαλανού



Απλήρωτοι σε πρεσβείες και προξενεία

Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα έχουν αρχίσει και αγγίζουν τις μισθοδοσίες ακόμη και στελεχών υπουργείων, όπως αυτών των Εξωτερικών και της Εθνικής Αμυνας.

Ειδικότερα, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «δημοκρατία», προβλήματα στην καταβολή της μισθοδοσίας σε πρεσβείες και προξενεία σημειώνονται αυτή την περίοδο, με αποτέλεσμα να μην πληρώνονται όχι μόνο Ελληνες διπλωματικοί υπάλληλοι, αλλά ακόμη και εργαζόμενοι στις Αρχές εξωτερικού, που προέρχονται από τις τοπικές κοινωνίες και βοηθούν στο καθημερινό έργο τους.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έχει ήδη υπάρξει αναβολή, κατ’ άλλους αναστολή, της οφειλόμενης περί την 20ή Ιανουαρίου καταβολή της μισθοδοσίας των Αρχών εξωτερικού. Αυτό φέρεται να έχει αποφασίσει η Ενιαία Αρχή Πληρωμών περί της καθυστέρησης σχεδόν έξι εβδομάδων για την αποστολή της μισθοδοσίας.

Οι άμεσα ενδιαφερόμενοι χαρακτηρίζουν υπερβολικά μακρύ το χρονικό αυτό διάστημα και δεν διστάζουν μάλιστα να κάνουν ευθεία σύνδεση ανάμεσα στην καθυστέρηση καταβολής της μισθοδοσίας και στην προσπάθεια να εμφανιστεί χαμηλότερο το δημοσιονομικό έλλειμμα της Ελλάδας εν όψει και των εξελίξεων με την τρόικα.

Η καθυστέρηση αυτή αναδεικνύει σοβαρά προβλήματα στην πληρωμή ακόμη και ενοικίων, ενώ θα μπορούσε να οδηγήσει σε αγωγές από τρίτους που εργάζονται σε Αρχές εξωτερικού. Ηδη, οι άνθρωποι αυτοί έχουν υποστεί μειώσεις, ενίοτε και μονομερώς, ενώ δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο κάποια στιγμή να στραφούν και νομικά εναντίον του ελληνικού κράτους.

Το ίδιο πρόβλημα, αν και σε μικρότερη κλίμακα, έχει παρουσιαστεί και στις πληρωμές στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων που υπηρετούν στο εξωτερικό (πρεσβείες, ΝΑΤΟ, Ε.Ε., ειρηνευτικές αποστολές), ωστόσο η καθυστέρηση είναι σχετικά μικρή και δεν δημιουργεί ιδιαίτερα οικονομικά προβλήματα στις οικογένειες των στρατιωτικών, καθώς έχουν και τον μισθό εσωτερικού.

{{-PCOUNT-}}19{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ