Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020

Το Δημόσιο μπαίνει στο τούνελ

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

Σε… κρατικοποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των βαλτωμένων οδικών αξόνων προχωρά η κυβέρνηση, αλλά οι εργολάβοι θα συνεχίσουν να εισπράττουν τα διόδια, τα οποία θα παραμείνουν στα αρχικώς συμφωνηθέντα υψηλά επίπεδα. Το σχέδιο που ολοκληρώνει εντός των ημερών το υπουργείο Ανάπτυξης προβλέπει ότι το Δημόσιο (με τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και κονδύλιων του ΕΣΠΑ) θα καλύψει το χρηματοδοτικό κενό που αφήνουν η αποχώρηση ξένων τραπεζών από τα έργα, αλλά και η μείωση της κυκλοφορίας. Την ίδια στιγμή, όμως, αφήνει αναλλοίωτο το ύψος των διοδίων, ενώ συνεχίζει να υποχωρεί στα αιτήματα των τεχνικών εταιριών.

Τα έργα σε τέσσερις οδικούς άξονες (Μαλιακός – Κλειδί, Κόρινθος – Πάτρα, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας και Μαλιακός – Κλειδί) έχουν σταματήσει από τα τέλη του 2010, με τους εργολήπτες και τις τράπεζες να απαιτούν αλλαγή των όρων εξαιτίας της κρίσης. Η προχειρότητα με την οποία προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί από την τότε ηγεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ (Γ. Σουφλιάς) επέτρεψε στους εργολάβους να διεκδικήσουν εκατοντάδες εκατομμύρια.

Για παράδειγμα, οι συμβάσεις που υπεγράφησαν επί Γ. Σουφλιά προέβλεπαν ότι οι απαλλοτριώσεις θα ολοκληρωθούν εντός έτους και οι αρχαιολογικές ανασκαφές εντός εξαμήνου (!), όταν όλοι γνωρίζουν ότι απαιτούνται από δύο έως πέντε χρόνια. Ετσι, οι εργολήπτες ζητούν απίστευτα ποσά, με τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη να υποστηρίζει ότι «περιόρισαν τις απαιτήσεις τους στα 280.000.000 ευρώ»! Ενώ οι απαιτήσεις υποτίθεται ότι έχουν κλειδώσει, προ ημερών το υπουργείο έδωσε 25.000.000 ευρώ στην κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, που έχει αναλάβει το κουτσουρεμένο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα (το οποίο θα έφτανε μέσω Πύργου στην Τσακώνα).

Από πρόσφατη ερώτηση του βουλευτή Ν. Νικολόπουλου στη Βουλή προκύπτει ότι μέχρι σήμερα οι τεχνικές εταιρίες που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες κατασκευής και διαχείρισης των πέντε οδικών αξόνων (με την προσθήκη του άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) έχουν λάβει 1,8 δισ. ευρώ από κρατική χρηματοδότηση και διόδια. Οι εργολάβοι φαίνεται ότι δεν έχουν καμία επίπτωση για τη μονομερή αποχώρηση από τα εργοτάξια, υποστηρίζει ο προαναφερόμενος, που έχει ζητήσει στοιχεία για σειρά επιπλέον πληρωμών από το Δημόσιο εξαιτίας του πρόχειρου σχεδιασμού.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ύψιστη τιμή για τη δημοκρατία η μήνυση που έκανε ο «σουλτάνος»

Πόνεσε το πρωτοσέλιδο που εξέφρασε όλους τους Ελληνες, και απαιτεί τώρα τη φυλάκιση  των υπευθύνων της εφημερίδας Λυσσασμένες είναι οι αντιδράσεις της Τουρκίας κατά της...

Τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης αποθεώνουν τον (ελαφρύ) Δημήτρη Καιρίδη!

Ο «γαλάζιος» βουλευτής φέρεται ότι δήλωσε πως ενδεχόμενη προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης θα ζημιώσει την Ελλάδα Την αποθέωση γνωρίζει από τα μέσα ενημέρωσης...

Ικανοποίηση στο Πεντάγωνο μετά το πέρας της κοινής άσκησης «Stolen Cerberus» με τις ΗΠΑ

Ικανοποιημένο δηλώνει το Πεντάγωνο από την άσκηση στρατιωτικής συνεργασίας Ελλάδας - ΗΠΑ «Stolen Cerberus». Η άσκηση, η οποία εκτελείται σε ετήσια βάση στο πλαίσιο...

ΕΝΦΙΑ: Τα «θαλάσσωσαν» και πάει για παράταση η 1η δόση

Λόγω της μεταβολής των αντικειμενικών σε 14 περιοχές δεν έχουν αναρτηθεί ακόμη στο TAXISnet τα φετινά ειδοποιητήρια Σοβαρό είναι το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση στην...

Μόνο δύο δράσεις για ιδιώτες από το Ταμείο Ανάκαμψης

Το νέο «Εξοικονομώ» και η ηλεκτροκίνηση αφορούν τα νοικοκυριά, οι υπόλοιπες είναι για τις επιχειρήσεις Δράσεις σχεδιασμένες ως επί το πλείστον για τις επιχειρήσεις περιλαμβάνουν...