Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2020

Το γεφύρι της Αρτας (το TAXISnet) που στοίχισε 500.000.000 ευρώ!

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

Στα πολυετή «μπαλώματα», που όμως στοίχισαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο, οφείλονται τα συχνά προβλήματα του συστήματος TAXISnet και των άλλων τεχνολογικών συστημάτων για τις εφορίες, που υποστηρίζουν τη λειτουργία του φοροεισπρακτικού μηχανισμού της χώρας. Το έργο ανέλαβε η Ιntrasoft του Σωκράτη Κόκκαλη και έχει κοστίσει έως σήμερα περισσότερα από 500.000.000 ευρώ και βέβαια ουδόλως απέδωσε στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, αντί της οποίας το υπουργείο Οικονομικών προτιμά να επιδίδεται στο κυνήγι των μικρομεσαίων στρωμάτων.

Το έργο, μια μορφή του οποίου ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980 μέσω των περίφημων Μεσογειακών Ολοκληρωμένων Προγραμμάτων (ΜΟΠ), έχει περάσει από πολλά στάδια, αλλά βρίσκεται ακόμα μακριά από τις υποσχέσεις των πολιτικά υπευθύνων για την υλοποίησή του.

Για παράδειγμα, ακόμα και σήμερα δεν λειτουργεί πλήρως το περίφημο Περιουσιολόγιο, το οποίο υποτίθεται ότι θα είχε «βγει στον αέρα» εδώ και σχεδόν μία δεκαετία μαζί με τους περίφημους «Ράμπο με τα laptop», οι οποίοι θα έκαναν επί τόπου ελέγχους για πάταξη της φοροδιαφυγής.

Τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της ανάγκης αύξησης των φορολογικών εσόδων, καταβλήθηκε «σοβαρότερη» προσπάθεια για τη λειτουργία του συστήματος TAXISnet, το οποίο σήμερα προσφέρει περισσότερες ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε σύγκριση με την προ κρίσης περίοδο.

Το TAXISnet, βασανιζόμενο από προπατορικά αμαρτήματα, λειτουργεί ακόμα και σήμερα κάτω από τις δυνατότητές του και τούτο παρά τα εκατομμύρια ευρώ που ξοδεύτηκαν. Θυμόμαστε το διάστημα πριν από την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων του 2013, που «έπεφτε» συνέχεια, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται εκατομμύρια φορολογούμενοι.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με πολλά άλλα ανάλογα συστήματα σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, που ουδέποτε λειτούργησαν, αν και δαπανήθηκαν δισεκατομμύρια.

Η φορομπηχτική πολιτική των τελευταίων ετών ανάγκασε τους αρμοδίους να ασχοληθούν σοβαρά με την τεχνολογική υποδομή των εφοριών, η οποία παραμένει εξόχως προβληματική. Το πρόσφατο (στις αρχές Δεκεμβρίου του 2013) ναυάγιο με το τεχνολογικό σύστημα για τη λειτουργία των τελωνείων, το περίφημο ICISnet, που εξαγγέλλεται εδώ και 10 χρόνια, δείχνει ότι οι αμαρτίες των έργων πληροφορικής στο Δημόσιο δεν έχουν τελειωμό. Η τεχνολογική υποδομή μεγάλου τμήματος του Δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων βρίσκεται κάποιες δεκαετίες πίσω, παρά τα δισεκατομμύρια ευρώ που έχουν δαπανηθεί την τελευταία 30ετία από κοινοτικά και κρατικά κονδύλια.

Προ διετίας ο τότε υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης (και σήμερα διευθύνων σύμβουλος της Quest Συμμετοχών) Παντ. Τζωρτζάκης είχε υποστηρίξει ότι η ψηφιοποίηση του Δημοσίου αποδείχθηκε «πηγάδι δίχως πάτο», με αποτέλεσμα να έχουν επενδυθεί στο κενό ποσά ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ από το 1996. Το TAXIS και τα άλλα έργα της τότε Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), όπως τα τελωνεία, δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

Η ιστορία του TAXIS ξεκινά από την πρώτη απόπειρα μηχανογράφησης των ΔΟΥ που εντάχθηκε στο ΜΟΠ Πληροφορικής τη δεκαετία του 1980 και αφορούσε εξοπλισμό και εφαρμογές για 133 εφορίες. Στην έκθεση αποτίμησης που είχε εκδοθεί μετά την παταγώδη αποτυχία του έργου αναφερόταν ότι «τόσο το αντικείμενο όσο και το χρονοδιάγραμμα του έργου “Σύστημα Επεξεργασίας Φορολογικών Στοιχείων” μεταβλήθηκαν πολλές φορές από την έναρξή του, με χαρακτηριστικά παραδείγματα την τεράστια υποεκτίμηση του αριθμού των απαιτουμένων προγραμμάτων λογισμικού, καθώς και του όγκου – κόστους της εισαγωγής στοιχείων». Στο τέλος δεν έγινε σχεδόν τίποτα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 εντάχθηκε στο Β΄ ΚΠΣ το έργο «TAXIS», με την πρώτη σύμβαση για τις εφαρμογές να υπογράφεται τον Μάιο του 1993 (η κοινοπραξία της Intrasoft του Σωκράτη Κόκκαλη με τη Sogei, την κρατική εταιρία τεχνολογίας του ιταλικού υπουργείου Οικονομικών) και την πρώτη σύμβαση για τον εξοπλισμό το Μάιο του 1995 (Bull Α.Ε., θυγατρική του γαλλικού ομίλου Bull). Το έργο πέρασε από συμπληγάδες, καθώς την ίδια περίοδο αναδιατάσσονταν οι ΔΟΥ (με τη συγχώνευση ή κατάργηση ορισμένων εξ αυτών). Ετσι, οι αρμόδιοι ανακάλυπταν ότι πολλές βρίσκονται σε ακατάλληλα κτίρια, ενώ υπήρξε καθυστέρηση και στην παράδοση του κεντρικού κτιρίου του ΚΕΠΥΟ (μετέπειτα Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομίας), με συνακόλουθη καθυστέρηση εγκατάστασης του κεντρικού συστήματος του TAXIS.

Εκείνη την εποχή ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Γιάννος Παπαντωνίου έτρεχε από εφορία σε εφορία για να τις εντάσσει δήθεν στο TAXIS και να διαφημίζει κατόπιν την αποτελεσματικότητα των φορολογικών μηχανισμών. Εκτός από εφέ δεν υπήρχε τίποτε άλλο και όλα ήταν βιτρίνα, καθώς οι εφαρμογές ήταν ασύνδετες μεταξύ τους και βέβαια δεν μπορούσαν σε καμία περίπτωση να κάνουν διασταυρώσεις και να κυνηγήσουν τη φοροδιαφυγή. Η κατάσταση ήταν για γέλια, αλλά ο Γιάννος, σοβαρός-σοβαρός, έκανε εγκαίνια που διαφήμιζε ως δείγματα της «ισχυρής οικονομίας» που από τότε τροχιοδρομούσε προς τη χρεοκοπία.

Επειτα από αρκετές αλλαγές στον σχεδιασμό, που καλύφθηκε από επιπλέον δύο συμβάσεις, η κοινοπραξία Intrasoft – Sogei ανέλαβε να παραδώσει 17 εφαρμογές, ενώ η Bull χρειάστηκε επιπλέον χρόνο προκειμένου να αναδιατάξει τον εξοπλισμό με βάση το μέγεθος των 220 ΔΟΥ που είχαν προκύψει μετά την αναδιάρθρωση.

Αλλο αριθμό υπολογιστών και κεντρικών συστημάτων είχε υπολογίσει ότι θα εγκαταστήσει με βάση τον αρχικό σχεδιασμό και άλλα συστήματα έπρεπε να τοποθετηθούν μετά την αναδιάταξη των εφοριών. Στην ουσία επρόκειτο για το πλήρες αλαλούμ, το οποίο η τότε κυβέρνηση του Κ. Σημίτη αντιμετώπιζε με «στωικότητα», καθώς ήθελε τη στήριξη της διαπλοκής…

Το 1999, έξι χρόνια μετά την πρώτη σύμβαση, το έργο άρχισε να παραδίδεται, αλλά στα επόμενα χρόνια χρειάστηκαν επιπλέον παρεμβάσεις, π.χ. για την εγκατάσταση εφαρμογών που επέτρεψαν την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών (φορολογικές δηλώσεις, ΦΠΑ κ.λπ.) για αναβαθμίσεις εξοπλισμού. Το κόστος για το Δημόσιο, μαζί με την αγορά του απαραίτητου κτιρίου, εκτινάχθηκε σε δυσθεώρητα ύψη, που δεν είχαν καμία σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό. Υπολογίζεται ότι μόνο για την ολοκλήρωση εγκατάστασης του εξοπλισμού και των πρώτων εφαρμογών δαπανήθηκαν περισσότερα από 120.000.000 ευρώ. Το ποσό αυξήθηκε σημαντικά την τελευταία δεκαετία εξαιτίας της προσθήκης σειράς υπηρεσιών, της αντικατάστασης τμήματος του εξοπλισμού (προσωπικοί υπολογιστές κ.λπ.). Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δαπανήθηκαν και για παρεμφερή συστήματα, όπως το σύστημα προϋπολογισμού / θησαυροφυλακίου (αρχική δαπάνη περί τα 14.000.000 ευρώ), το πρώτο σύστημα των τελωνείων (το ICIS, αρχικού κόστους 13.000.000 ευρώ), το πληροφοριακό σύστημα φόρου ακίνητης περιουσίας (9.200.000 ευρώ).

Παχιά λόγια και για το ΕΛΕΓΞΙΣ

Τις τελευταίες δεκαετίες οι πολίτες και κυρίως οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος των φόρων έχουν ακούσει πολλά. Ποιος ξεχνά, για παράδειγμα, το περίφημο ΕΛΕΓΞΙΣ, το «νέου τύπου ηλεκτρονικό φακέλωμα» για τον έλεγχο των ελεύθερων επαγγελματιών και τον περιορισμό της ταλαιπωρίας για επιχειρήσεις ή επαγγελματίες που ελέγχονται. Το ΕΛΕΓΞΙΣ από το 2006 που εφαρμόστηκε ουδέποτε συνδέθηκε με τα πληροφορικά συστήματα που απέκτησαν η ΔΕΗ, οι τράπεζες ή η ΕΥΔΑΠ. Αν υπήρχε διασύνδεση των εν λόγω υπηρεσιών, θα μπορούσαν να προκύψουν στοιχεία του τρόπου ζωής των πολιτών και βάσει της κατανάλωσης που εμφάνιζαν σε ρεύμα, νερό ή των τραπεζικών συναλλαγών θα μπορούσαν να προκύψουν στοιχεία για τα πραγματικά εισοδήματά τους. Η διασύνδεση με τις τράπεζες γίνεται σταδιακά τους τελευταίους μήνες για συγκεκριμένους λόγους (από τις κατασχέσεις έως τον εντοπισμό εγκληματικής δραστηριότητας).

Ψηφιακό Περιουσιολόγιο: Kαρκινοβατεί από το ’96 παρά τα 26.000.000 ευρώ

Και αν το TAXIS (και το TAXISnet που το διαδέχθηκε και λειτουργεί σήμερα) αποδείχθηκαν εξαιρετικά δαπανηρά, όσα συνέβησαν με το περίφημο ψηφιακό Περιουσιολόγιο ξεπερνούν κάθε φαντασία. Υποτίθεται ότι μέσω του ψηφιακού Περιουσιολογίου θα γνώριζαν ανά πάσα στιγμή οι φορολογικές Αρχές την περιουσία κάθε πολίτη, αλλά και σειρά άλλων κινήσεων (από τα δάνεια που έχει λάβει έως τις συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες) προκειμένου να περιορίσουν τη φοροδιαφυγή.

Αν λειτουργούσε Περιουσιολόγιο, για παράδειγμα, δεν θα μπορούσαν ακόμα και σήμερα να υπάρχουν επαγγελματίες που δηλώνουν μηνιαίο εισόδημα χαμηλότερο από τη δόση δανείου! Ούτε θα χρειάζονταν τα περίφημα τεκμήρια ή άλλα μέτρα αμφισβητούμενης αποτελεσματικότητας (όπως η συλλογή αποδείξεων) για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Πλήρες ψηφιακό Περιουσιολόγιο δεν υπάρχει παρά τα δεκάδες εκατομμύρια που πλήρωσε το Δημόσιο. Από το 2006 έως το 2010 είχαν δαπανηθεί περί τα 26.000.000 ευρώ και είναι άγνωστο το ποσό που δόθηκε την τελευταία τετραετία.

Ο πρώτος διαγωνισμός για το Περιουσιολόγιο προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2006 και ήταν προϋπολογισμού 7.798.000 ευρώ. Εκτοτε το υπουργείο Οικονομικών έχει πληρώσει πρόσθετα ποσά αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων σε χειριστές υπολογιστών που καταχώριζαν κάθε χρόνο τα στοιχεία για τα ακίνητα των φορολογουμένων, αρκετά εκατομμύρια ευρώ για τις εφαρμογές του πάλαι ποτέ Ενιαίου Τέλους Ακινήτων (ΕΤΑΚ) και των άλλων φόρων επί των ακινήτων και άλλα ποσά.

Ακόμα περιμένουμε το πλήρες Περιουσιολόγιο που θα επιτρέπει τις περίφημες αυτόματες διασταυρώσεις στοιχείων, ενώ ακόμα και φέτος οι φορολογούμενοι κλήθηκαν να μπαίνουν στο σύστημα Ε9 για να διορθώσουν στοιχεία με τα ακίνητά τους (!) προκειμένου να μην επιβαρυνθούν με επιπλέον φόρο.

Τελωνεία: Το πρόγραμμα σταμάτησε να λειτουργεί από την πρώτη ημέρα!

Με πανηγυρική ανακοίνωση το υπουργείο Οικονομικών μάς ενημέρωνε στα τέλη Νοεμβρίου ότι από τις 3 Δεκεμβρίου τίθεται σε πλήρη παραγωγική λειτουργία το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων (ICISnet). Από το πρωί της 3ης Δεκεμβρίου του 2013 διαπιστώθηκε όμως πως το νέο τεχνολογικό σύστημα παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα, μολονότι η Intrasoft χρειάστηκε περί τα τέσσερα χρόνια για την υλοποίησή του, ενώ είχε δρομολογηθεί (ως σχέδιο) προς δεκαετίας! Οσο περνούσαν οι ώρες διαπιστωνόταν ότι τα προβλήματα είναι δυσεπίλυτα, με άγνωστη ημερομηνία ολοκλήρωσης των παρεμβάσεων που απαιτούνται ώστε να λειτουργήσουν τα νέα συστήματα. Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν πέσει κεφάλια στην Intrasoft, ενώ στελέχη που παρακολουθούν την υπόθεση υποστηρίζουν ότι η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη. Η περίφημη μετάπτωση από το παλαιό σύστημα στο νέο θα πάρει πολύ περισσότερο χρόνο απ’ ό,τι αναμενόταν.

Οπως εξηγούσαν οι υπηρεσίες του υπουργείου, αν λειτουργούσαν οι νέες εφαρμογές του ICISnet, η υποβολή της Διασάφησης (σ.σ.: του ειδικού εγγράφου για εξαγωγή ή εισαγωγή εμπορευμάτων προς τρίτη χώρα), της Δήλωσης ΕΦΚ (Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) και των λοιπών τελωνειακών παραστατικών και εγγράφων θα γίνονταν ηλεκτρονικά στα τελωνεία, με συνέπεια τη σημαντική βελτίωση και την απλούστευση των τελωνειακών συναλλαγών, των διαδικασιών και των διατυπώσεων. Η κατάρρευση του συστήματος οδήγησε στην απόφαση για επιστροφή στην προηγούμενη κατάσταση, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται ακόμα και σήμερα σοβαρά προβλήματα στον εκτελωνισμό προϊόντων. Το νέο σύστημα γύρισε τις υπηρεσίες των τελωνείων στη χειρόγραφη διεκπεραίωση των συναλλαγών.

Τα τριάντα χρόνια των τεράστιων αποτυχιών στα τεχνολογικά εγχειρήματα της Πολιτείας!

Από την εποχή των ΜΟΠ Πληροφορικής ως το ΕΣΠΑ καταγράφονται ελάχιστα παραδείγματα επιτυχούς ολοκλήρωσης έργων τεχνολογίας στο Δημόσιο (όπως η υπηρεσία διαβατηρίων στις νομαρχίες στο πλαίσιο του ΜΟΠ και το «κουτσουρεμένο» TAXIS με τα πολυετή μπαλώματα). Οι πρώτες απόπειρες τεχνολογικού εκσυγχρονισμού του Δημοσίου επικεντρώθηκαν στις κεντρικές υπηρεσίες, κυρίως στα υπουργεία και σε μεγάλους οργανισμούς, με πενιχρά αποτελέσματα. Η προσπάθεια αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών από τα νοσοκομεία ή τις νομαρχίες ξεκίνησε από το ΜΟΠ Πληροφορικής, αλλά ακόμα και σήμερα -αν και έχουν περάσει περισσότερες από τρεις δεκαετίες- βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο. Στο Β΄ ΚΠΣ (επιχειρησιακό πρόγραμμα «Κλεισθένης») σχεδιάστηκαν έργα για τα νοσοκομεία ή τις νομαρχίες, αλλά τελικώς δεν υλοποιήθηκαν εξαιτίας διοικητικών αλλαγών και του περιορισμένου χρόνου. Στο Γ΄ ΚΠΣ προχώρησαν κάποια από τα έργα «μηχανογράφησης» των ΔΥΠΕ (Διεύθυνση Υγείας Περιφέρειας – πρώην ΠΕΣΥπ), ενώ στη μέση έμεινε σειρά έργων στις τότε νομαρχίες και στην πρώτου βαθμού Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Η πολυπλοκότητα και το μέγεθος δεν ήταν οι μοναδικοί λόγοι αποτυχίας των έργων πληροφορικής στη διάρκεια της τελευταίας 30ετίας: Η αδιάφορη στάση της πολιτικής ηγεσίας υπουργείων για τέτοια έργα (που συνήθως έχουν ορίζοντα πέραν της τετραετίας και συνεπώς δεν μπορούν να αξιοποιηθούν προεκλογικά) είναι ακόμη ένας λόγος. Επίσης, τα μικροσυμφέροντα σε πολλές υπηρεσίες πλήττονται από τις αλλαγές που φέρνουν τα έργα πληροφορικής και ενίοτε καταφέρνουν επιτυχώς να αναστείλουν την υλοποίησή τους. Ενας από τους σημαντικότερους λόγους θεωρείται και η ελλιπής ενημέρωση ή / και η απουσία εκπαίδευσης των δημοσίων υπαλλήλων που είναι και οι τελικοί χρήστες των έργων προκειμένου να κατανοήσουν τα οφέλη και να περιοριστεί η ενίοτε λογική ανασφάλεια των εργαζομένων.

Εξαιτίας των αστοχιών στη στρατηγική και των λαθών στην υλοποίηση των έργων η ελληνική Δημόσια Διοίκηση εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από μικρό αριθμό εγκατεστημένων συστημάτων πληροφορικής. Τα λίγα συστήματα που λειτουργούν έχουν κυρίως διαχειριστικό χαρακτήρα, χωρίς να είναι «στραμμένα» προς την εξυπηρέτηση του πολίτη. Εξίσου απογοητευτικά είναι τα στοιχεία από την πορεία του τελευταίου προγράμματος τεχνολογικού εκσυγχρονισμού του Δημοσίου που είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Το «Ψηφιακή Σύγκλιση», αν και έχει κουτσουρευτεί στα 637.000.000 ευρώ (η δημόσια δαπάνη), παρουσιάζει τη μικρότερη απορρόφηση μεταξύ των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, η οποία περιορίζεται στο 45,54%. Η πολυετής κρίση βοήθησε τουλάχιστον στο να προχωρήσουν με αποτελεσματικότερο τρόπο πρωτοβουλίες όχι μόνο γύρω από το TAXIS, αλλά και σε ενοποίηση των κρατικών προμηθειών, ενίσχυση των ηλεκτρονικών δημοπρασιών κ.λπ. Η γενική εικόνα παραμένει, πάντως, δυσάρεστη σε σχέση με τα δισεκατομμύρια που δαπανήθηκαν.

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}30{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Επιδότηση 100.000 θέσεων εργασίας – Όλες οι λεπτομέρειες για το νέο πρόγραμμα απασχόλησης

Πλήρης οδηγός για το πρόγραμμα-μαμούθ του υπουργείου Εργασίας που επιδοτεί για έξι μήνες τις ασφαλιστικές εισφορές των ανέργων Την Πέμπτη αρχίζουν οι αιτήσεις συμμετοχής στο...

Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος ξανά στην προεδρία του ΣΑΦΕΕ

Η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου αποφάνθηκε τη συνέχιση των καθηκόντων του Δημήτρη Γιαννακόπουλου ως Προέδρου του Συλλόγου Αντιπροσώπων Φαρμακευτικών Ειδών & Ειδικοτήτων. Για...

Στρατό στο Αζερμπαϊτζάν έστειλε ο «σουλτάνος»

Φόβοι για ολοκληρωτικό πόλεμο στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ, ενώ το Κρεμλίνο στηρίζει την Αρμενία Μνήμες του αιματηρού πολέμου μεταξύ των δύο πρώην σοβιετικών δημοκρατιών του Αζερμπαϊτζάν και...

Ξεπαγώνουν τις αντικειμενικές, αλλα με παλιά (και λάθος) στοιχεία

Οι πιστοποιημένοι εκτιμητές είχαν κάνει τις εισηγήσεις τους πριν από τον Μάρτιο του 2020, όταν κατέρρευσε η αγορά λόγω της επιβολής του καθολικού lockdown Τις...

Η ΑΑΔΕ στέλνει ραβασάκια σε συνταξιούχους για τα αναδρομικά του ’14

Ηλεκτρονικά «ραβασάκια» από την ΑΑΔΕ αναμένεται να λάβουν σύντομα 42.000 συνταξιούχοι, οι οποίοι... ξέχασαν να δηλώσουν στην Εφορία τα αναδρομικά που πήραν το 2014...