Πέμπτη, 22 Απρ 2021

Το γερμανικό «κόλπο» με τα αεροδρόμια

Ενώ η Fraport κάνει «επενδύσεις» μέσω του πακέτου Γιούνκερ, οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι αποκλεισμένες από τα ευρωκονδύλια

Μόλις 35.000.000 ευρώ έχουν πάρει ελληνικές επιχειρήσεις από το περίφημο πακέτο Γιούνκερ των… 300 δισ. ευρώ, αλλά η κυβέρνηση πανηγυρίζει επειδή εντάχθηκαν στο πρόγραμμα και οι επενδύσεις της γερμανικής Fraport, η οποία αναλαμβάνει σύντομα τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Στην ουσία οι Γερμανοί, που ούτως ή άλλως έχουν πρόσβαση σε φθηνό δανεισμό, θα χρηματοδοτήσουν με χαμηλότοκο δάνειο τις επενδύσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια. Την ίδια στιγμή οι ελληνικές επιχειρήσεις, των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να περάσουν ούτε έξω από τις τράπεζες, έχουν λάβει (για επενδύσεις) μόλις 35.000.000 ευρώ!

Από τα στοιχεία που κατέθεσε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης στη Βουλή προκύπτει ότι μέσω του πακέτου Γιούνκερ έχουν λάβει έως σήμερα χρηματοδότηση η βιομηχανία τροφίμων Creta Farms καθώς και ένα επενδυτικό όχημα (Diorama), που συνδέεται με τον πρώην πρόεδρο του ΣΕΒ Δημήτρη Δασκαλόπουλο. Υπό έγκριση είναι και άλλη μια επένδυση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Βοιωτία για αιολικά πάρκα, ύψους 48.000.000 ευρώ.

Εκτός από τα πανηγύρια για τη χρηματοδότηση… της Fraport, στο υπουργείο Οικονομικών σφυρίζουν αδιάφορα για την περίφημη λίστα των 42 έργων που είχαν ανακοινώσει από το Μέγαρο Μαξίμου. Από τα συγκεκριμένα έργα, όπως έχει γράψει και στο παρελθόν η «δημοκρατία», κανένα δεν προχωρά. Μάλιστα, στελέχη του υπουργείου Οικονομίας υποστηρίζουν ότι μέχρι πρόσφατα δεν είχε γίνει ούτε μία σύσκεψη για το συγκεκριμένο θέμα, παρά το γεγονός πως απαιτείται πολύμηνη επεξεργασία για να προετοιμαστούν τα έργα (μελέτες κ.λπ).

Οι γνωρίζοντες υποστηρίζουν πως πολλά από τα δημόσια έργα που είχαν εξαγγελθεί ως υποψήφια για το πακέτο Γιούνκερ είναι ούτως ή άλλως φαραωνικά (όπως η περίφημη «σιδηροδρομική Εγνατία», κόστους 10 δισ. ευρώ!) και θα μείνουν στα χαρτιά. Στο υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζουν ότι στη διάρκεια των συζητήσεων με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) διαπιστώθηκε πως κάποια έργα (όπως π.χ. η νέα γραμμή του μετρό της Αθήνας) είναι προτιμότερο να χρηματοδοτηθούν από δάνεια της ΕΤΕπ, παρά να μπουν στο πακέτο Γιούνκερ. Ετσι αποφεύγεται και η παραχώρησή τους σε ιδιώτες… Από την άλλη, επιβαρύνεται με δανεισμό, έστω και χαμηλότοκο και με μεγάλες περιόδους χάριτος, μια σειρά κρατικών επιχειρήσεων.
Μέσω του πακέτου Γιούνκερ έχουν εγκριθεί, πάντως, και προγράμματα δανειοδότησης επιχειρήσεων, τα οποία επίσης βρίσκονται σχεδόν στο μηδέν.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ