Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020

Το (νέο) πείραμα με το δωρεάν σούπερ μάρκετ

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

«Η κρίση γεννά ευκαιρίες». Μια φράση που τα τελευταία τέσσερα χρόνια επαναλαμβάνεται με τόσο μεγάλη συχνότητα, ώστε έχει αρχίσει να ακούγεται κακόηχη ή, στην καλύτερη περίπτωση, κενή νοήματος. Ενα εντελώς καινοτομικό εγχείρημα, όμως, γέννημα της ελληνικής κρίσης, έρχεται να επιβεβαιώσει στην πράξη ότι οι όροι του παιχνιδιού όντως μεταβάλλονται, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Το zampple, μια πρωτότυπη κοινότητα καταναλωτών, ετοιμάζεται πυρετωδώς να ανοίξει τις πύλες του σε λίγες ημέρες στα πρώτα μέλη του, αποδεικνύοντας ότι εκεί που κάποιοι βλέπουν μόνο αγκάθια, άλλοι διακρίνουν ρόδα.

Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα να πραγματοποιήσετε τις αγορές σας σε έναν ευχάριστο χώρο, επιλέγοντας τα προϊόντα που σας φαίνονται περισσότερο ενδιαφέροντα και… ξεχνώντας κατά την έξοδο να περάσετε από το ταμείο; Κάπως έτσι θα νιώσουν τα πρώτα μέλη του zampple που θα περάσουν τις πόρτες του νέου καταστήματος την ερχόμενη εβδομάδα και θα κληθούν να διαλέξουν έξι διαφορετικά προϊόντα της αρεσκείας τους. Επιστρέφοντας στο σπίτι με γεμάτες τις σακούλες δεν θα έχουν πάρει μαζί τους την απόδειξη, αλλά… διαδικτυακά ερωτηματολόγια σχετικά με τα προϊόντα που επέλεξαν, τα οποία θα κληθούν να απαντήσουν μέσα σε διάστημα είκοσι ημερών από την επίσκεψη. «Στο κατάστημα θα μπορεί να βρει κανείς περίπου τα προϊόντα που συναντά σε ένα σούπερ μάρκετ. Με τη μόνη διαφορά ότι το zampple θα φιλοξενεί και πολλά εντελώς νέα προϊόντα, προτού καν βγουν στην αγορά, ώστε τα μέλη μας να είναι οι πρώτοι καταναλωτές που θα τα δοκιμάσουν» αναφέρει ο άνθρωπος πίσω από την ιδέα και ιδρυτής της ιδιότυπης εταιρίας Σταμάτης Κάντζας.

Πώς λειτουργεί;

Το κατάστημα του zampple είναι ο φυσικός χώρος στον οποίο εταιρίες και καταναλωτές «συναντιούνται» με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων. Σε ένα ανακαινισμένο νεοκλασικό στην Πλάκα και σε έναν χώρο που περισσότερο μοιάζει με γκαλερί, τα μέλη της κοινότητας θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά «φρέσκα» και ενδιαφέροντα προϊόντα, να τα πάρουν στο σπίτι τους, να τα δοκιμάσουν και να καταγράψουν τα θετικά ή αρνητικά σημεία τους. Οι καταναλωτές κερδίζουν σχεδόν δωρεάν προϊόντα και οι εταιρίες την πολυπόθητη γνώμη του κοινού, από πρώτο χέρι μάλιστα.

«Ανάλογα με το πόσο δραστήριο είναι κάθε μέλος στην ενημέρωση που δίνει, αντίστοιχα θα επιβραβεύεται με περισσότερα προϊόντα ή, αν δεν είναι συνεπής στη διαδικασία, θα αποθαρρύνεται παίρνοντας λιγότερα. Ενα μέλος που αποδεικνύει ότι ενδιαφέρεται να μας τροφοδοτήσει με τη γνώμη του θα κερδίζει μπόνους, επομένως ολοένα και περισσότερα προϊόντα, που μπορούν να φτάσουν έως και δέκα τον μήνα. Αντίστοιχα, όταν κάποιος δεν δίνει ενημέρωση, τα προϊόντα θα μειωθούν σταδιακά σε τρία τον μήνα» εξηγεί ο κ. Κάντζας.

Οι εταιρίες που επιθυμούν να φιλοξενηθούν στα ράφια του zampple νοικιάζουν τον χώρο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ενώ από την πλευρά τους τα μέλη πληρώνουν μια συνδρομή που μπορεί να είναι τρίμηνη, εξάμηνη ή ετήσια. Η ετήσια συνδρομή, που είναι και η πιο συμφέρουσα, εξασφαλίζει στον καταναλωτή ότι δίνοντας 28,90 ευρώ, ποσό που ισχύει για όποιον προεγγραφεί ως μέλος, θα αποκτήσει προϊόντα αξίας 300 έως και 400 ευρώ μέσα σε έναν χρόνο, ανάλογα με το πόσο ενεργή θα είναι η συμμετοχή του στην αξιολόγηση των προϊόντων, όπως αναφέρει ο κ. Κάντζας.

Ηδη υπάρχουν 3.000 προεγγραφές μελών, οι οποίες θα επιβεβαιωθούν με το άνοιγμα του καταστήματος στις 31 Ιανουαρίου, οπότε όσοι ενδιαφέρονται να επικυρώσουν τη συμμετοχή τους στην κοινότητα θα πρέπει να επισκεφθούν τον χώρο εντός είκοσι ημερών με την ταυτότητά τους και, αφού υπογράψουν ότι αποδέχονται τους όρους, αποκτούν επί τόπου την κάρτα μέλους και μπορούν αυτόματα να επιλέξουν τα πρώτα τους προϊόντα. Αυτό που έχει να κάνει όποιος επιθυμεί να ενταχθεί στη λίστα μελών του zampple είναι να επισκεφθεί την ιστοσελίδα της εταιρίας και να προεγγραφεί, επωφελούμενος της προσφοράς που ισχύει για την ετήσια συνδρομή, πληρώνοντας 28,90 ευρώ αντί για 36,90 ευρώ (χωρίς προεγγραφή).

«Η πρόβλεψή μας είναι ότι μπορούμε να εξυπηρετήσουμε σταδιακά έως και 10.000 μέλη, με βάση τις τεχνικές δυνατότητες της πλατφόρμας που διαθέτουμε» αναφέρει ο ιθύνων νους της επιχείρησης και εξηγεί ότι στο κατάστημα θα εκτίθενται περίπου 50 προϊόντα, τα οποία θα μπορούν να περιεργαστούν μάξιμουμ έως και 15 άτομα ταυτόχρονα. «Καθώς είναι σημαντική για εμάς η εμπειρία που θα αποκομίσει κάθε μέλος, θέλουμε να περάσει ευχάριστα τον χρόνο του και η περιήγησή του να είναι δημιουργική. Επομένως, για να αποφύγουμε τυχόν κομφούζιο έχουμε ορίσει ανώτατο αριθμό επισκεπτών τα 15 άτομα» περιγράφει ο κ. Κάντζας και εξηγεί ότι αν προτιμά κανείς να είναι βέβαιος για την ώρα που θα επισκεφθεί τον χώρο, καλό είναι να κλείσει ραντεβού.

Το δημόσιο δεν κατάλαβε περί τίνος πρόκειται

Το κλίμα της οικονομικής στενότητας που δεν αφήνει περιθώρια αποτυχημένων αγορών αποτέλεσε το εύφορο έδαφος πάνω στο οποίο καλλιεργήθηκε η ιδέα του zampple. Από τη μία οι καταναλωτές που γίνονται όλο και πιο διστακτικοί ως προς τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που αγοράζουν και από την άλλη οι εταιρίες που μέσα στη γενικότερη κρίση μειώνουν τις διαφημιστικές δαπάνες τους και αναζητούν νέους τρόπους αξιολόγησης, το zampple έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα προτείνοντας μια συμφωνία που συμφέρει και τα τρία μέρη. «Σκεφτόμασταν ότι θα ήταν ωραίο να δημιουργηθεί ένα “κίνημα καταναλωτών” που θα συγκέντρωνε κάτω από μια “ομπρέλα” και μία φυσική στέγη τη δύναμη των ανθρώπων αυτών. Με την επέκταση της κρίσης η πρωτοβουλία φάνταζε όλο και πιο αναγκαία» αναφέρει ο ιδρυτής και εξηγεί ότι σκοπός δεν είναι να αξιολογηθούν τα προϊόντα μόνο ως προς την τιμή αλλά και την ποιότητά τους.

Βέβαια, μεσούσης της κρίσης η πραγμάτωση της ιδέας δεν υπήρξε εύκολη υπόθεση για τον νέο επιχειρηματία. Εκτός του ότι δεν προσπάθησε καν να πάρει δάνειο από τράπεζα, καθώς κάτι τέτοιο φάνταζε αδύνατο, το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν να πείσει το Ελληνικό Δημόσιο περί τίνος επρόκειτο. «Τελικά, για το κράτος το zampple είναι ένα παντοπωλείο. Ετσι καταχωρίστηκε. Για την Εφορία δε αναγκαστήκαμε να εντάξουμε στο καταστατικό της εταιρίας 20 διαφορετικούς κωδικούς. Αφού δεν υπήρχε κωδικός που να περιγράφει τη δουλειά μας, προσπαθήσαμε να το πούμε περιφραστικά».

Χρυσάνθη Λαμπροπούλου

Φωτ.: Χρήστος Ζήνας

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η αίτηση για τα κλεμμένα αναδρομικά στον ΕΦΚΑ

Πρέπει να την καταθέσουν όλοι οι συνταξιούχοι Η «δημοκρατία» δημοσιεύει για τους αναγνώστες της την αίτηση θεραπείας την οποία θα πρέπει να καταθέσουν εντός διμήνου...

Η μεγάλη ελληνική υποχώρηση από την εθνική (της) κυριαρχία!

Μητσοτάκης - Παναγιωτόπουλος (από το βήμα της Βουλής) απεμπόλησαν το αναφαίρετο δικαίωμα για επέκταση στα 12 μίλια Είναι πλέον γεγονός η μεγάλη υποχώρηση της Ελλάδας...

Αισιοδοξία για το εμβόλιο της ASTRAZENECA – Αποτελεσματικό σε όλες τις ηλικίες

Καλά νέα από την Οξφόρδη Αισιόδοξα νέα φτάνουν από τα εργαστήρια του πανεπιστημίου της Οξφόρδης αναφορικά με το πειραματικό εμβόλιο της AstraZeneca Plc, καθώς, όπως...

Συναγερμός! Ο Βουλευτής Σταύρος Κελέτσης βρέθηκε θετικός στον κορονοϊό

Θετικός στον κορονοϊό βρέθηκε ο βουλευτής Εβρου της Νέας Δημοκρατίας Σταύρος Κελέτσης, αποτελώντας έτσι το δεύτερο κρούσμα εντός της «γαλάζιας» Κοινοβουλευτικής Ομάδας μετά τον...

Η ντροπή της Ελλάδας! Η Γιάννα προσκαλεσε τον Ερντογάν για το 1821

Επικίνδυνο πολιτικό παιχνίδι με τρικλοποδιά στο ΥΠΕΞ Έχουν περάσει μόλις λίγες ώρες που γράφτηκε -χωρίς διάψευση- η εξωφρενική πληροφορία και οι αρμόδιοι κάνουν ακόμα -κατά...