Σάββατο, 16 Ιανουαρίου 2021

Το σχολείο του ΣΥΡΙΖΑ

Μεγαλύτερα διαλείμματα με λιγότερα (!) μαθήματα
Δεν υπάρχουν κονδύλια για προσλήψεις εκπαιδευτικών και διαλύεται η Παιδεία
Κόβουν μια ώρα από τα Αρχαία στη Β’ και τη Γ’ Γυμνασίου! Εκτός και η Οικιακή Οικονομία! Φοβήθηκαν να αγγίξουν (τώρα) τα Θρησκευτικά

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρο το άρθρο

Η Θέση μας: Τριτοκοσμικές καταστάσεις!

Διαβάστε online την «δημοκρατία», εδώ

Διαβάστε επίσης:

►Παπαγγελόπουλος κατά δικαστών και εισαγγελέων που απειλούν με εξώδικα τους δημοσιογράφους
«Δεν είναι μόνο η Δικαιοσύνη πυλώνας της δημοκρατίας, είναι και ο Τύπος», το μήνυμα του αναπληρωτή υπουργού 

►Λύση στο και 5′ για το Ελληνικό
Υπεγράφη το μνημόνιο συννενόησης. Διαπραγματεύσεις έως τον Νοέμβριο για τη τελική σύμβαση ιδιωτικοποίησης 

►Πυρ και μανία ο Μητσοτάκης για το ΚΟράνι στην Αγ. Σοφιά

►Εκδόθηκαν οι εγκύκλιοι για τις περικοπές σε κύριες συντάξεις, επικουρικές και εφάπαξ

►«Εφυγε» ο γιος του Χάρρυ Κλυνν!
Ο σκηνοθέτης Νίκος Τριανταφυλλίδης, η ψυχή του συναυλιακού χώρου Gagarin

►«Γκάνστερ» στο Μαξίμου
Η συνάντηση (οικογενειακώς) του Γκάλη με τον πρωθυπουργό, που δήλωσε θαυμαστής του από παιδί

►Η επιστροφή φόρου θα παρακρατηθεί (και φέτος) από τους οφειλέτες του ΕΝΦΙΑ

►Το ύστατο «χαίρε» στον Χαϊτόγλου
Και ο Αντώνης Σαμαράς χθες στη Θεσσαλονίκη για τον «βασιλιά του χαλβά»

►Πιο φθηνά τα συμβολαιογραφικά μετά τη μείωση του πόρου του Ταμείου Νομικών

Στην ολοκληρωτική διάλυση του σχολείου φαίνεται ότι στοχεύει το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας, με τον Νίκο Φίλη να δίνει (λόγω έλλειψης χρημάτων για προσλήψεις καθηγητών) περισσότερο χρόνο για… διάλειμμα στο γυμνάσιο, τη στιγμή που ψαλιδίζει τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών! Αυτό αποκάλυψε ο ίδιος σε συνέντευξή του χθες, στη διάρκεια της οποίας, κάνοντας στροφή 180 μοιρών, διαβεβαίωσε ότι δεν τίθεται θέμα μείωσης των ωρών διδασκαλίας των Θρησκευτικών.

Ο κ. Φίλης επεσήμανε ότι η σμίκρυνση του εβδομαδιαίου προγράμματος (από 35 σε 32 ώρες) των γυμνασίων θα επιτευχθεί μέσω της περικοπής μίας ώρας Αρχαίων στη Β’ και τη Γ’ τάξη, της εναλλαγής μαθημάτων «ήσσονος σημασίας», όπως η Οικιακή Οικονομία, αλλά και της κατάργησης της περιβόητης «ώρας βιωματικής δράσης» (project). Επιπλέον, στην Α’ τάξη η μία ώρα των Αρχαίων δίνεται στη Νεοελληνική Γλώσσα, η διδασκαλία της οποίας αυξάνεται κατά μία ώρα.

Τα ερωτήματα

«Με βάση ποια κριτήρια ένα μάθημα θεωρείται ήσσονος σημασίας; Η σημασία του κρίνεται από την παιδαγωγική λειτουργία του μαθήματος ή από τη δύναμη των συνδικαλιστικών οργάνων των εκάστοτε διδασκόντων και της επιρροής τους στο υπουργείο; Διότι αν ισχύει το πρώτο, καλό θα ήταν να του εξηγηθεί ότι τα εφόδια που προσφέρει το μάθημα στα παιδιά και η αγωγή που παρέχει σε θέματα υγείας, διατροφής, περιβαλλοντικής και καταναλωτικής συνείδησης κ.λπ. δεν μπορεί να αναπληρωθούν από κανένα άλλο μάθημα.

Επιπλέον, αν ισχύει το πρώτο, τότε γιατί ο υπουργός, πριν από λίγες μέρες στη συζήτηση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων (24/05/16) είχε χαρακτηρίσει αντικείμενα που πραγματεύεται το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας (αγωγή υγείας, διατροφή, αποτροπή της παχυσαρκίας, αποτροπή εθισμών, σεξουαλική αγωγή) ως “προτεραιότητες”» διερωτάται από την πλευρά του ο Σύλλογος Αποφοίτων του Τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου.
Ο κ. Φίλης, μάλιστα, χαρακτήρισε τον σημερινό χρόνο του διαλείμματος «εξαιρετικά μικρό» και επεσήμανε ότι η επιμήκυνσή του θα συμβάλει στη λειτουργία του σχολείου με πιο ανθρώπινους όρους! Δει δη χρημάτων ήθελε να πει προφανώς.

Νωρίτερα φέτος οι βαθμολογίες

Νωρίτερα σε σχέση με πέρυσι θα ανακοινωθούν οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων των πανελλαδικών. Το υπουργείο Παιδείας τοποθετεί την ανάρτηση των αποτελεσμάτων στις 20 Ιουνίου ή και νωρίτερα. Τα αναλυτικά στοιχεία θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα http://results.it.minedu.gov.gr του υπουργείου Παιδείας και οι υποψήφιοι θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες. Στη συνέχεια θα έχουν στη διάθεσή τους 10 έως 15 ημέρες για τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών τους.

Πρώτο βήμα για την έρευνα στα πανεπιστημία

Η πρώτη συζήτηση επί του πορίσματος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής σχετικά με τον σχεδιασμό του λεγόμενου Ενιαίου Χώρου Ερευνας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης έλαβε χώρα χθες, απουσία των βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Στη συνεδρίαση, υπό τον πρόεδρο της επιτροπής καθηγητή Κώστα Γαβρόγλου, κατά την οποία ανακοινώθηκε η δημιουργία του Ελληνικού Ιδρύματος Ερευνας, συμμετείχαν ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, η αναπληρώτρια υπουργός Σία Αναγνωστοπούλου και ο αναπληρωτής υπουργός Ερευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης.
Ο πρόεδρος της επιτροπής, προτού δώσει τον λόγο στον κ. Φίλη, επισήμανε ότι το πόρισμα αποτελεί πρόταση προς το υπουργείο και όχι μορφή νομοσχεδίου για την Παιδεία. Από την πλευρά του, ο υπουργός επισήμανε ότι η πρόταση είναι εναρμονισμένη με τις ευρωπαϊκές πρακτικές και θέτει τις βάσεις για την αξιοποίηση του ερευνητικού δυναμικού της χώρας, εισάγοντάς τη «σε μια νέα περίοδο ανάπτυξης της έρευνας και των πανεπιστημίων».

Η κυρία Αναγνωστοπούλου χαιρέτισε τις «γόνιμες εισηγήσεις της επιτροπής» και υπογράμμισε την αναγκαιότητα της δημιουργίας ενός Ενιαίου Χώρου Ερευνας και Πανεπιστημίων. Μάλιστα, η αναπληρώτρια υπουργός σημείωσε ότι σημαντικό ρόλο θα παίξει η ίδρυση του Ελληνικού Ιδρύματος Ερευνας και Καινοτομίας στα πρότυπα αντιστοίχων του εξωτερικού. Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Φωτάκη, για τον σκοπό αυτόν έχει ήδη εγκριθεί η εκταμίευση 240.000.000 από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς.

Το πόρισμα αποτελείται από οκτώ ενότητες οι οποίες αφορούν: τον ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας, τη στοχευμένη και επαρκή χρηματοδότηση ως όργανο εθνικής στρατηγικής στην ανώτατη εκπαίδευση και την έρευνα, την οριζόντια κινητικότητα μελών ΔΕΠ πανεπιστημίων, ΤΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων, τη συγκρότηση εικονικών ινστιτούτων (virtual institutes) ως μεθόδου δικτύωσης ακαδημαϊκών και ερευνητικών μονάδων, την ανάπτυξη ερευνητικών υποδομών, την ομογενοποίηση και τη μετεξέλιξη του διοικητικού καθεστώτος των ερευνητικών κέντρων, τις διαδικασίες αναβάθμισης των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ στην πορεία διαμόρφωσης του ενιαίου χώρου και τα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών.

{{-PCOUNT-}}26{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ