Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2020

Το τρις εξαμαρτείν του Μιχάλη Λιάπη με τη Δικαιοσύνη!

Χρόνος ανάγνωσης: < 1 λεπτό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν!

Η εμπλοκή του Μιχάλη Λιάπη με τη Δικαιοσύνη για τις πλαστές πινακίδες, που οδήγησε στο ταξίδι «ψυχικής εκτόνωσης» στη Μαλαισία και κατέληξε στην επιβολή ποινής τετραετούς φυλάκισης με αναστολή, δεν ήταν η πρώτη του. Παλαιότερα, από τον καιρό ακόμα που ήταν υπουργός Μεταφορών, σε τρεις τουλάχιστον περιπτώσεις οι δικαστικοί λειτουργεί βρήκαν μπροστά τους υποθέσεις στις οποίες σχετιζόταν άμεσα. Ας όψεται όμως ο απαράδεκτος νόμος περί ευθύνης υπουργών, εξαιτίας του οποίου, όταν οι αντίστοιχες δικογραφίες έφτασαν στη Βουλή, η περαιτέρω διερεύνηση των υποθέσεων «πάγωσε» και οι όποιες ευθύνες παραγράφηκαν. Πρόκειται για το έργο «Ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής, κατασκευή ηλεκτροκίνησης – σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης στο τμήμα Πειραιά – Αθήνα – Τρεις Γέφυρες», τις «μαϊμού» άδειες φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και βυτιοφόρων και την αγορά από τον ΟΣΕ ηλεκτραμαξών, καθώς και οκτώ συρμών τύπου Desiro, με υπερβολικό κόστος.



1. «Ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής, κατασκευή ηλεκτροκίνησης- σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης στο τμήμα Πειραιά – Αθήνα – Τρεις Γέφυρες»
Αντικείμενο έρευνας από τον δεύτερο ειδικό ανακριτή Δημήτρη Οικονόμου υπήρξε η σύμβαση που είχε υπογραφεί τον Απρίλιο 2005 μεταξύ του ΟΣΕ και της κοινοπραξίας των εταιριών ΑΚΤΩΡ / ΤΕΡΝΑ / Siemens σχετικά με τα έργα του προαστιακού σιδηροδρόμου. Το ποσό της σύμβασης έφτανε τα 160.000.000 ευρώ και από αυτά τα 40 αντιστοιχούσαν στο μερίδιο της Siemens. Η υπόθεση είχε ξεκινήσει τρία χρόνια πριν, το 2002, αλλά το αδίκημα της απιστίας που ερευνούσε ο ανακριτής για την περίοδο εκείνη, επί υπουργίας του Χρίστου Βερελή, είχε παραγραφεί. Ο κ. Οικονόμου φέρεται ότι εντόπισε ενδεχόμενες ευθύνες του Μιχάλη Λιάπη, επί της υπουργίας του οποίου υπογράφηκε η σύμβαση και ο οποίος τη Μεγάλη Τρίτη 26 Απριλίου του 2005 είχε δώσει την έγκριση για την υπογραφή της σύμβασης. Το έργο είχε χαρακτηριστεί «ολυμπιακό», παρόλο που οι Ολυμπιακοί Αγώνες είχαν γίνει έναν χρόνο νωρίτερα και, παρά τις συνεχείς παρατάσεις που δίνονταν για την ολοκλήρωσή του, τελικά δεν τελείωσε ποτέ. Στο μεταξύ, το μέλος του Δ.Σ. του ΟΣΕ Δ. Καραπάνος κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά για το ζήτημα, με τις δύο δικογραφίες να συνενώνονται. Πλέον η υπόθεση διερευνάται, αλλά όχι για τα πολιτικά πρόσωπα.



2. Χορήγηση αδειών φορτηγών και βυτιοφόρων αυτοκινήτων Δημόσιας Χρήσης.
Στις 3 Δεκεμβρίου του 2009 ο αντιεισαγγελέας Αρείου Πάγου Νικόλαος Παντελής διαβίβασε στη Βουλή δικογραφία για τον πρώην υπουργό, προκειμένου να ερευνηθεί αν θα του καταλογιστούν ευθύνες για τη χορήγηση αδειών «μαϊμού». Διευκρίνισε πάντως στο διαβιβαστικό έγγραφο ότι οι ποινικές ευθύνες για τον κ. Λιάπη είχαν ήδη παραγραφεί, καθώς είχαν ολοκληρωθεί δύο κοινοβουλευτικές σύνοδοι από τότε που αυτός ασκούσε τα καθήκοντά του. Η δικαστική διευκρίνιση είχε ξεκινήσει από έκθεση του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή, που παραδόθηκε στον τότε υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα ύστερα από καταγγελία επιχειρηματία από τον Βόλο. Η κατηγορία για τον κ. Λιάπη ήταν ότι παρανόμως είχε δώσει εντολή για τη μετατροπή φορτηγών Δημόσιας Χρήσης σε βυτιοφόρα διανομής υγρών καυσίμων. Σύμφωνα με τον καταγγέλλοντα, οι υπηρεσίες του υπουργείου δεν επέτρεψαν στον ίδιο να προβεί σε μια τέτοια μετατροπή του φορτηγού του, με βάση υπουργική απόφαση του 1979, όμως δεν έπραξαν το ίδιο σε 32 αντίστοιχες περιπτώσεις, όπου ο νόμος αγνοήθηκε.


 


Ενοίκιο 1.000.000 ευρώ τον μήνα στη Siemens



3. Αγορά από τον ΟΣΕ ηλεκτραμαξών, καθώς και οκτώ συρμών τύπου Desiro.
Βαριά αδικήματα κατά 13 στελεχών του ΟΣΕ που διεπράχθησαν την περίοδο μετά τις εκλογές του 2004 και ιδιαίτερα από το τέλος του 2005 μέχρι και το τέλος του 2007 ανέφερε το κατηγορητήριο της εισαγγελέως Πόπης Παπανδρέου. Σκέλος της δικογραφίας αφορούσε και τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών του τότε υπουργού Μιχάλη Λιάπη. Το κατηγορητήριο αφορούσε τρεις περιπτώσεις: α. Την αλλαγή προδιαγραφών υλικού που είχαν ήδη εγκριθεί από την αρμόδια διακομματική επιτροπή της Βουλής για ηλεκτράμαξες κόστους 3,2 δισ. ευρώ. Ουσιαστικά επιχειρήθηκε, χωρίς ουσιαστική επιχειρηματολογία, η τροποποίηση των ήδη εγκεκριμένων προδιαγραφών των ντιζεληλεκτραμαξών πορείας κανονικής γραμμής, μειώνοντας τη μέγιστη ταχύτητά τους. β. Την παράληψη της διοίκησης του ΟΣΕ να ελέγξει την καθυστέρηση παράδοσης πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης επιβατικών μεταφορών. γ. Την ενοικίαση από τον ΟΣΕ 8 τρένων της Siemens (τύπου Desiro) αντί 1.000.000 ευρώ τον μήνα. Τα τρένα αυτά παραχωρηθεί δωρεάν στον ΟΣΕ από την κοινοπραξία Siemenes – Ελληνικά Ναυπηγεία από τον Ιανουάριο του 2004 επί υπουργίας Βερελή μέχρι τον Απρίλιο του 2007, λόγω της καθυστέρησης παράδοσης των καινούργιων τρένων που κατασκεύαζε η εταιρία. Τελικά ο ΟΣΕ προχώρησε σε ενοικίασή τους με 1.000.000 ευρώ τον μήνα για 16 μήνες. Και αυτή η υπόθεση φυσικά παραγράφηκε για τον κ. Λιάπη.


 


Φίλιππος Πανταζής

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

ΣΧΟΛΙΑ

Η δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ξεφτίλα στο Καστελόριζο! Τούρκοι βεβήλωσαν την ελληνική σημαία στο ακριτικό νησί με drone

Βαρύτατη πρόκληση κατά της χώρας μας, που θυμίζει έντονα το σκηνικό που είχε στηθεί στα Ιμια, όταν Τούρκοι «δημοσιογράφοι» είχαν κατεβάσει την ελληνική σημαία...

Εστία Επενδυτική: Ασφαλιστικά μέτρα για τον τρόπο που επελέγησαν τα Μ.Μ.Ε. της «λίστας Πέτσα»

Kαταθέσαμε σήμερα ασφαλιστικά μέτρα για τον τρόπο που επελέγησαν  τα Μ.Μ.Ε.,  στα οποία διανεμήθηκε το περίφημο κονδύλι των 20 εκ. (διαδικασίες, κριτήρια κλπ.) O κ. Πέτσας...

Πληρωμή φόρου εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ σε 3.000 καταστήματα ΟΠΑΠ

Εύκολες, γρήγορες και ανέπαφες συναλλαγές μέχρι αργά το βράδυ Δύο ημέρες πριν την εκπνοή της προθεσμίας, οι φορολογούμενοι μπορούν μέσω του δικτύου ΟΠΑΠ να πληρώσουν...

Η επικοινωνία με τα παιδιά είναι το «κλειδί» για τη διαχείριση των νέων συνθηκών

Η επικοινωνία ανάμεσα στους γονείς και στα παιδιά, αποτελεί βασικό πυλώνα για την εύρυθμη  λειτουργία και ισορροπία μεταξύ των μελών μιας οικογένειας. Η έναρξη της...

Χλιδάτη ανακαίνιση στο γραφείο του Νίκου Παπαθανάση – Παρήγγειλε μπανιέρα και διπλό κρεβάτι για να… χαλαρώνει στο υπουργείο

Το πρώτο του αναπτυξιακό έργο προώθησε με μεγάλη ταχύτητα ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης. Προχώρησε σε πλήρη ανακαίνιση και επέκταση του...