Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2021

Το βατερλό (!) με τις αποκρατικοποιήσεις

Το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα έχει αποτύχει παταγωδώς, καθώς, όπως παραδέχεται και ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Κ. Μητρόπουλος, ως σήμερα έχουν γίνει μόνο τέσσερις αποκρατικοποιήσεις, που απέφεραν έσοδα 1,8 δισ. ευρώ, από τα οποία εισπράχθηκαν 1,56 δισ.

Ο προαναφερόμενος ανέλαβε επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ πριν από περίπου 11 μήνες και αρχικά είχε προαναγγείλει αποκρατικοποιήσεις που θα απέφεραν άμεσα 5 δισ. ευρώ! Χθες πάντως παρέλειψε να πει οτιδήποτε για το πώς προετοίμαζε αποκρατικοποιήσεις όπως εκείνη της ΛΑΡΚΟ, μιας εταιρίας την οποία ο ίδιος εμφάνιζε σαν ξοφλημένη στους εργαζομένους της.

Μιλώντας χθες στο συνέδριο του Economist ο Κ. Μητρόπουλος τόνισε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για τη διεκπεραίωση 28 αποκρατικοποιήσεων (με καταγεγραμμένα 82.000 ακίνητα). Επενδυτικό ενδιαφέρον όμως σημειώνεται, όπως εξήγησε, σε ελάχιστες αποκρατικοποιήσεις (Κρατικά Λαχεία, ΔΕΠΑ – ΔΕΣΦΑ, αεροδρόμιο Ελληνικού κ.ά.). Επίσης, κατά τον ίδιο άλλες εννέα προετοιμάζονται (Ελληνικά Πετρέλαια, Εγνατία Οδός, ΕΥΔΑΠ κ.ά.), ενώ 13 θα τεθούν στο προσκήνιο στο εγγύς μέλλον (λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες).

Αναφερόμενος στους λόγους καθυστέρησης των αποκρατικοποιήσεων για τις οποίες έχει δεσμευτεί η χώρα απέναντι στους δανειστές της, μίλησε για επιπτώσεις από τις διαδοχικές εκλογικές διαδικασίες στη δυνατότητα συνεδρίασης του Δ.Σ. του Ταμείου. Παράλληλα, στάθηκε στον αποκλεισμό της χώρας από τις αγορές και στην αξίωση των επενδυτών για «περισσότερη ορατότητα» γύρω από το μέλλον της χώρας πριν από οποιαδήποτε πρωτοβουλία, στη δυσκολία χρηματοδότησης των επενδυτών από το τραπεζικό σύστημα αλλά και στις εκκρεμείς 72 νομικές και διοικητικές ενέργειες -αρμοδιότητα της κυβέρνησης- που χρειάζεται να υλοποιηθούν για την προώθηση των αποκρατικοποιήσεων.

Αναφερόμενος ειδικά στην έκταση του Ελληνικού ο κ. Μητρόπουλος σημείωσε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο σε εξέλιξη έργο αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή, με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής 5,5 δισ. ευρώ, και είπε ότι θα αλλάξει την Αθήνα. Ο ίδιος πάντως δεν είπε τίποτα για τους Αραβες που ενδιαφέρονταν για το Ελληνικό και τους οποίους πηγαινοέφερνε ο πρώην υπουργός Χάρης Παμπούκης.

Στέλιος Κράλογλου

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ