Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2021

«Το υπουργείο Πολιτισμού εμπαίζει την Κέρκυρα»

Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς αλλά χωρίς φορέα διαχείρισης είναι η παλιά πόλη της Κέρκυρας, που περιμένει εδώ και μία πενταετία να… δεήσει το υπουργείο Πολιτισμού να υλοποιήσει τις υποχρεώσεις του.

Αυτό σημαίνει ότι δεν γίνονται όσα απορρέουν από την ένταξη μιας περιοχής στις προστατευόμενες της UNESCO και ο σπουδαίος τίτλος της Κέρκυρας δεν μεταφράζεται σε έργα. Γι’ αυτό και για τα υπόλοιπα μεγάλα ζητήματα της Κέρκυρας -αεροδρόμιο, οδικό δίκτυο, κυκλοφοριακό, ύδρευση κ.λπ.- μίλησε στη «δημοκρατία» ο δήμαρχος του ενός και μοναδικού πλέον δήμου του νησιού, Γιάννης Τρεπεκλής.

ΕΡ.: Κύριε Τρεπεκλή, ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα του νησιού;

ΑΠ.: Ο νέος, μεγάλος δήμος της Κέρκυρας αντιμετωπίζει μια σειρά από μεγάλα προβλήματα που για χρόνια παραμένουν και φρενάρουν κάθε προσπάθεια που επιχειρείται για να ξεπεραστεί η παρατεταμένη τουριστική κρίση και να ενισχυθεί η τοπική οικονομία.

Σχετικά με το αεροδρόμιο, παρότι εισπράττει ανταποδοτικά τέλη για τη συντήρησή του, αυτά ποτέ δεν αποδίδονται για να βελτιώσουν τις εγκαταστάσεις του. Η κακή εικόνα του διεθνούς αεροδρομίου μας μεταφέρεται στο εξωτερικό από τους χιλιάδες επισκέπτες του νησιού μας.

Επίσης, το οδικό δίκτυο είναι σε άθλια κατάσταση. Το μεγάλο έργο των φραγμάτων για την ύδρευση του νησιού καρκινοβατεί, με κίνδυνο να μην μπορέσει να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Η προστασία και η ανάδειξη των μνημείων, η διαχείριση των απορριμμάτων, η διαχείριση των μικρών λιμανιών, όλα αυτά είναι προβλήματα που δεν μπορεί να αντιμετωπίσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση χωρίς την ουσιαστική συμβολή του κράτους.

ΕΡ.: Ενα πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο επισκέπτης είναι η στάθμευση, ειδικά στην παλιά πόλη. Υπάρχει λύση;

ΑΠ.: Πράγματι, για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, που δημιουργείται κυρίως από την έλλειψη χώρων στάθμευσης και αντιμετωπίζουν οι περισσότερες ελληνικές πόλεις, δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις.

Προσπαθούμε με διάφορες παρεμβάσεις να δημιουργήσουμε καλύτερες κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη μας.

Μέσω του προγράμματος «Τζέσικα» έχουμε δρομολογήσει τη δημιουργία περιφερειακών χώρων στάθμευσης και τη μεταφορά των επιβατών με μίνι μπας. Παράλληλα με τη δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης στην πόλη, τις επιλεγμένες θέσεις στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους στο ιστορικό μας κέντρο και με σειρά κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ελπίζουμε να μειωθεί το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη, κυρίως τους θερινούς μήνες.

ΕΡ.: Η παλιά πόλη της Κέρκυρας έχει ενταχθεί στις προστατευόμενες περιοχές της UNESCO, όμως δεν έχει διαμορφωθεί ο απαραίτητος φορέας. Πού βρίσκεται το θέμα και τι σημαίνει για την πόλη;

ΑΠ.: Η παλιά πόλη της Κέρκυρας είναι από το 2007 μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς, γεγονός το οποίο αποτελεί τιμή για τον τόπο. Το ιστορικό μας κέντρο, που είναι το μεγαλύτερο ιστορικό κέντρο της πατρίδας μας, είναι ένα ζωντανό μνημείο με σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις. Εχουν περάσει σχεδόν πέντε χρόνια από την ένταξη και ακόμα το υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει προχωρήσει στη σύσταση του φορέα διαχείρισης. Τελευταία υπάρχει προφορική συμφωνία ύστερα από επιμονή δική μας και επίσκεψή μας στο υπουργείο προ μηνός. Η υπογραφή όμως για τη σύστασή του, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις και οχλήσεις του δήμου, αργεί και αυτό οφείλεται στην αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου.

ΕΡ.: Εχετε εμπειρία στα αυτοδιοικητικά, καθώς έχετε βρεθεί και πάλι στον δημαρχιακό θώκο της Κέρκυρας, όμως το τωρινό καλλικρατικό τοπίο είναι διαφορετικό. Πώς βιώνετε τη σημερινή κατάσταση με τον έναν, γιγαντιαίο δήμο του νησιού;

ΑΠ.: Η διοικητική μεταρρύθμιση υπήρξε πάγιο αίτημα των ανθρώπων της Αυτοδιοίκησης. Τα μεγάλα ζητήματα, όπως η ανεργία, η τουριστική κρίση, η προστασία του περιβάλλοντος, ο πολιτισμός, η ανάπτυξη, μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με την ουσιαστική διεύρυνση των αρμοδιοτήτων και την ενίσχυση του ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Η συνένωση των δήμων σε μεγαλύτερους οργανισμούς θα μπορούσε να απαντήσει σε αυτό το αίτημα, αν οι προθέσεις της κεντρικής διοίκησης είχαν στόχο την ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης, την αποκέντρωση και την ανάπτυξη της Περιφέρειας.

Δυστυχώς, η νέα διοικητική μεταρρύθμιση έγινε βεβιασμένα και κάτω από το βάρος των δημοσιονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η πατρίδα μας. Δεν συνοδεύτηκε με τους απαραίτητους πόρους που θα έδιναν τη δυνατότητα στους νέους δήμους να κινηθούν σε μια αναπτυξιακή τροχιά. Η κυβέρνηση φόρτωσε τους νέους οργανισμούς με υποχρεώσεις και κράτησε για τον εαυτό της, μέσω των αρμόδιων υπουργείων, κάθε πηγή εσόδων που θα μπορούσαν να δώσουν πνοή στην Περιφέρεια.

ΕΡ.: Με ποιο έργο θέλετε να συνδεθεί αυτή η θητεία σας;

ΑΠ.: Φιλοδοξία μου δεν είναι να συνδέσω το όνομά μου με κάποιο έργο. Εργαζόμαστε σκληρά, η δημοτική αρχή, σε συνεργασία με τους φορείς και τους δημότες, για να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά που σας προανέφερα. Φιλοδοξώ με το τέλος της θητείας μου η Κέρκυρα να βρεθεί σε καλύτερο δρόμο.

Δημήτρης Κυριακόπουλος

{{-PCOUNT-}}20{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ